سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دختر فراری

عمری فرشته هم که باشی   … 

فقط کافی است یک اشتباه از تو ببینند 

تا از تو ابلیس بسازند . . .





برچسب ها : جملات ناب  ,

چارلی چاپلین

من مشکلات زیادی در زندگی دارم 

ولی لب های من از آنها خبر ندارند...

آنها همیشه میخندند...

چاری چاپلین





برچسب ها : جملات ناب  ,

سقوط اتحاد جماهیر شوروی

سوسیالیسم وعده جامعه ای سرشار از عدالت و آزادی می داد، جامعه ای که در آن هیچ طبقه ای بر طبقه دیگر زور نمی گوید و.... علی ایّ حال معلوم شد که آن وعده ها اگر هم از سر حسن نیت و تحقیق ادا شده بودند، در مقام عمل و تحقق از اصالت و صلابت برخوردار نبودند... این تجربه ای تلخ بود، ولی نابجاست که این تجربه تلخ بشری را جشن بگیریم و در عزای مارکسیسم پایکوبی کنیم و لاحول گویان در دشمنان خود طعن بزنیم. در اینجا بیش از هر چیز باید به دیده عبرت نظر کنیم.

همه ما بشریم و هر کاری که می کنیم تجربه بشری است و :

ای دوست بر جنازه دشمن چو بگذری

شادی مکن که بر تو هم این ماجرا رود

هیچ کس از ابتلا به چنین سرنوشتی ایمن نیست و برای آنکه چنان خلافها و خطاهای تاریخی دوباره رخ ندهند، باید همه دانسته های خود را محتاج نوسازی بدانیم و مهر تمامیت و خاتمیت بر هیچ چیز نزنیم و باب هیچ تحلیل تازه ای را نبندیم و به نقدها حساسیت بورزیم و خطاپوشی نکنیم و در مقدس تراشی چندان پیش نرویم که رفته رفته همه چیز فوق چون و چرا شود و حق عقل را به اندازه عاطفه و عشق ادا کنیم .

و از طلوع و غروب مارکسیسم عبرت بیندوزیم که چگونه معرفت خطاپذیر بشری را بر مسند خطا ناپذیری نشاند و چنان از کشف و قبول خطاها و رفوی شکافها استنکاف کرد، که اینک جامه دریده و عریان در معبر تاریخ ایستاده است و از خجلت می لرزد.  

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

دکتر علی شریعتی :

... بلکه «تنها مخاطبان من» در این جامعه هستید – تمنا می کنم که دقت بیشتری فرمایید تا مثل کهنه پرست ها، در مسائل مذهبی ، از تلقی و تفسیر و نتیجه گیری تازه – تنها به جرم اینکه تازه است – وحشت نکنید و مثل نو پرست ها ، در مسائل ایدئولوژیک ، از طرح مفاهیم مذهبی و انتخاب اصطلاحات قدیم، تنها به جرم اینکه مذهبی و یا قدیمی است – برنیاشوبید، چه، شما هم مثل من، نه تعصب بی جای دینی دارید و نه تعصب نابجا تر ضد دینی ، که هر چه را با قالب های ذهنی خودتان جور نباشد «نتوانید بفهمید» ، و مثل من، نه مقام و منصبی دارید – که مصلحت اندیش شوید – و نه حیثیت مذهبی، که مقبول عوام باشید، و نه موقعیت روشنفکری – که محبوب خواص- که، «نخواهید بفهمید» تا مقام و منصب در خطر نیفتد و موقعیت و حیثیت لکه دار و سست نشود!...

منبع : کتاب حسین وارث آدم ص 242

 





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

 

آیت الله حسن زاده آملی :

در حرام و حلال دقت کن !

مرحوم حسن بن فضل طبرسی در ضمن وصایای پیامبر (ص) به ابوذر نقل می کند، پیامبر (ص) فرمود : «ای ابوذر ! انسان جزء متقین نخواهد بود؛ مگر این که هر روز، خودش را با دقتی بیشتر، از محاسبه شریک مالی اش محاسبه کند و بداند این غذا از کجا آمده است؟

این مایع نوشیدنی از چه راهی تهیه شده است؟ و این لباس که پوشیده چگونه به دست آمده است؟

آیااز مال حلال است یا حرام؟ »

منبع : مکارم الاخلاق،فصل 5، باب 4  

 





برچسب ها : نکته ها از گفته ها  ,

شهید احمد متوسلیان

عملیات محمد رسول الله

پس از عملیات مطلع الفجر، رزمندگان جبهه ی غرب عملیات محمدرسول الله را در منطقه ی پاوه و مریوان (در منطقه کردستان) انجام دادند.

احمد متوسلیان (فرمانده سپاه مریوان) : « به خدا سوگند که ما خود را به آب و آتش زدیم تا بتوانیم به مرز برسیم و با صدام بجنگیم. ما در غرب در دو جبهه می جنگیم. یکی جبهه ی داخلی که گروه های ضد انقلاب هستند و می دانیم چه تعداد برادران ما را شهید کردند.

دیگری جبهه ی صدام. وقتی صحبت از جنگیدن و شهید دادن می شود، صحبت از جنگیدن در نُه متر برف است. جایی که انسان یخ می بندد و تحمل ده دقیقه نگهبانی سخت است. به شکرانه ی خدا برادران ما تا کنون مقاومت کرده اند. ».

دوازدهمین روز زمستان سال 60 عملیات محمد رسول الله در منطقه دره شیلر در کردستان انجام شد. «سرما تا مغز استخوانشان نفوذ می کرد. هفت هشت ساعت پیاده روی و بالا رفتن از قله ها اگر در پرتگاه ها سقوط نمی کردند توانی برایشان نمی گذاشت. بعضی وقتی به هدف هایشان رسیدند و نیروهای دشمن در مقرهایشان را محاصره کردند آن قدر یخ زده بودند که دستان شان قدرت چکاندن ماشه نداشت.»

عملیات شروع موفقی داشت، اما سرمای هوا اجازه ی ادامه عملیات را نداد. رزمنده ها قبل از برگشتن در انبار مهمات تیپ 16 زرهی ارتش عراق را خرج گذاری کردند و وقتی دور شدند منفجرش کردند. تمام منطقه به لرزه در آمد و دقایقی بعد دومین انبار مهمات دشمن در منطقه ی گملی منفجر شد.

منبع : کتاب دایره المعارف تصویری جنگ 8 ساله ایران و عراق ص 137    





برچسب ها : تلخ و شیرین های جنگ  ,

خاطرات ناطق نوری

حجت الاسلام ناطق نوری :

تشکیل گروه مشاوره ی رهبری

من از همان ابتدا خدمت مقام معظم رهبری بودم و در همان روزهای اول رهبری گروه مشاوره، برقرار بود. اسامی اعضای گروه مشاوره عبارت بودند از : آقای مهندس موسوی، آقای باهنر، آقای خاتمی، آقای هاشمی و آقای موسوی خوئینی ها و بنده.

شاید افراد دیگری هم بودند که الان در خاطر ندارم این جمع هفته ای یک جلسه خدمت آقا می رفتیم و آقا مسائل را مطرح می فرمودند و بر روی مسائل مشورت می کردیم. دوستان هم به منظور ساماندهی امور، نظر مشورتی خودشان را ارایه می دادند. البته کارها هر چه بیشتر جلوتر می رفت ، نقش این گروه مشاوره کم رنگ تر می شد. ... از مجمع روحانیون، آقای شیخ حجت الله کیان ارثی، داماد آقای خلخالی، مرتب خدمت آقا می رسید و توقعات و انتظارات و نقطه نظرات آقایان را به آقا انتقال می دادند.

منبع : خاطرات حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری . جلد 2. ص 127





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

دکتر علی شریعتی :

مگر نه ما معتقدیم که کسانی که حسین را در خروج از مکه تنها گذاشتند، چه در کاخ سبز معاویه تنها گذاشته باشند و چه در حکومت بر مدینه و در عیاش خانه های بین النهرین و شام او را تنها گذاشته باشند و چه در خود خانه خدا و در ضمن اعمال حج او را تنها گذاشته باشند، فرق نمی کند؟ وقتی که جهت از بین برود، آنها هم بی معنی است ... چه بچرخی و چه راست بروی، چه سعی کنی و چه نکنی، فرق نمی کند.

وقتی جهت گم شده، هر کار دیگری هم بکنی، فرق ندارد، روز عاشورا گریه یا خنده کنی، فرق نمی کند.

منبع : کتاب حسین وارث آدم ص 234





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

تنهایی 

آدم های تنها عاشق می شوند
آدم های عاشق ، تنها
مرگ اگر نبود ،
تا ابد دور خودمان می چرخیدیم  …





برچسب ها : جملات ناب  ,

این روزها پر است از انسانهایی با ظاهر زیبا
که هر روز لباسی نو بر تن میکنند
ولی نزدیکشان که میشوی
بوی کهنگی اندیشه هایشان
خیلی آزارت میدهد …!





برچسب ها : جملات ناب  ,
   1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 0
    بازدید دیروز : 15
    کل بازدید : 913812
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 1:28 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات