سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

شهدا

در دنیا جز نامی و چند عکسی و یک مشت یادگار، ظاهراً چیزی از شهید نمی ماند. اما چشم سِر، در منظر حقیقت،این خون شهید است که در شریان های حیات تاریخی انسان جریان دارد و هیچ فیضی نیست مگر آن که با وساطت شهید نزول می یابد .
منبع: گنجینه آسمانی 271

 





برچسب ها : مردان بی ادعا  ,

شهید مطهری :

تقوا نه سوهان است و نه سنباده و نه روغن چراغ. تقوا دشمن دشمن عقل است،... امام علی (ع) فرمود : ملکه تقوا که آمد، دشمن عقل را که هوا و هوس است رام و مهار می کند، دیگر نمی گذارد اثر عقل را خنثی کند، گرد و غبار برایش به وجود آورد، پارازیت ایجاد کند.

منبع : کتاب ده گفتار ص 57



امام علی (ع) :

بیشتر زمین خوردن های عقل آنجاست که برق طمع جستن می کند.

نهج البلاغه حکمت 219





برچسب ها : راه ناهموار  ,


عصر ایران ؛ رضا غبیشاوی - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران چند روز قبل از گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی اش جان کری سخن گفت. موضوع گفتگو تبادل نظر درباره اضافه شدن شخصیت های حقیقی و حقوقی جدید به فهرست سیاه تحت تحریم واشنگتن بود. در این مکالمه تلفنی ایران نارضایتی خود را نسبت به این اقدام کابینه آمریکا اعلام کرد ، بعد از آن بود که مواضع کاخ سفید اندکی بهبود یافت و اوباما اعلام کرد که هر گونه تحریم جدید کنگره علیه ایران را وتو می کند.

این تماس تلفنی را می توان نشانه ای از ورود سیاست خارجی ایران به مرحله جدید دانست. مرحله ای که در آن ایران و آمریکا علاوه بر میانجی ها و کانال های غیرمستقیم، این بار به طور مستقیم و علنی، با یکدیگر تماس برقرار می کنند و نظرات متفاوت و اختلاف نظر خود را مطرح می کنند.

این در حالی است که پیش از این ، دو طرف حداکثر از طریق کانال های غیرمستقیم ارتباط برقرار می کردند و درخواست ها و مطالبات خود را مطرح می کردند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

منبر ما و قبله ما شما حضرت اشرف هستید!

محمد علی جمالزاده درباره ی رنگ عوض کردن افراد چاپلوس می نویسد:

«یکی از رفقا حکایت می کرد که در شهر آنها در ایران در منزل حاکم روضه خوانی بود. یکی از بزرگان متملق و بادنجان دور قاب چین که از هر طرف باد بیاید بادش می دهند، در آن مجلس وارد شد و بی پروا پشت را به منبر نموده و در مقابل حاکم زانو به زمین زد و بنای چاپلوسی و خوش آمد گویی را گذاشت.

حاکم به متانت و ادب به او فهمانید که پشتت به منبر است. ولی او صدا را بلند تر نموده و گفت : منبر ما و قبله ما شما حضرت اشرف هستید!

در همان زمان خبر رسید که حاکم معزول شده است؛ فورا رو را به طرف منبر برگردانید و پشت را به حاکم کرده وگفت: پشت کردن به منبر حضرت سیدالشهدا بدترین معصیتها و بی ادبیست.»

 





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

فروپاشی شوروی کمونیست عبرتی بزرگ :

مقامات شوروی هیچ اهمیت نمی دادند که به حساب آوردن مخالف سیاسی به عنوان یک جرم، مخالف معیارهای هر جامعه ی متمدنی است. افراد مظنون ، در شرایط بسیار دشواری زندانی می شدند. مظنونان در طول مدت تحقیق که ممکن بود بیش از یک سال طول بکشد، حق نداشتند با اقوام یا وکیل خود تماس بگیرند.

زندان ها معمولا از نوع زندان های قرن نوزدهم و فاقد هر گونه وسایل رفاهی بودند. زندان، توالت نداشت و به جای آن فقط یک سطل بود. از در و دیوار سلول ها کثافت می بارید و موش فراوان بود. مظنونان را نمی گذاشتند بخوابند، به آن ها غذا نمی دادند و به شدت کتکشان می زدند. زندانیان شوروی، در سرمای 40 درجه زیر صفر سیبری مجبور بودند در هوای آزاد کار کنند، آن قدر کار کنند تا از پا بیفتند. اگر با همه اینها زنده می ماندند، همیشه احتمال تمدید خودسرانه دوره ی محکومیتشان وجود داشت. زندان بانان اختیار هر کاری را داشتند ...

یکی از مقامات ارشد امنیتی شوروی می گفت «علت این رفتارها آن بود که عقیده داشتیم مخالفان هر چه شدیدتر سرکوب شوند، ما بهتر می توانیم بخوابیم»

 





برچسب ها : فروپاشی کمونیسم عبرتی بزرگ  ,

شهید مطهری

شهید مطهری : لازمه خط مشی معین داشتن و اهل مسلک و مرام و عقیده بودن این است که به سوی یک هدف و یک جهت حرکت کند و از اموری که با هوا و هوس های آنی او موافق است اما با هدف او و اصولی که اتخاذ کرده منافات دارد خود را «نگهداری» کند.

منبع : کتاب ده گفتار ص 23





برچسب ها : شهید مطهری  ,

دکتر علی شریعتی :

ادیان توحیدی در حالت اولشان، در اول ظهورشان که نهایت صفا و زلالیشان است و هیچ تغییر نکرده است و تبدیل نشده اند، حالت یک جهش را علیه «آنچه هست» و حالت یک طغیان علیه پلیدی و ستم را دارا می باشند....

موسی را نگاه کنید : موسی در برابر سه سمبل : قارون، بزرگترین سرمایه دار زمانش، بلعم باعور بزرگترین روحانی آن دین انحرافی شرک و فرعون بزرگترین سمبل قدرت سیاسی زمانش، قیام می کند ....

منبع : کتاب مذهب علیه مذهب ص 17



ظریف

پاسخ ظریف به منتقدان توافق ژنو :

فضایی ایجاد کرده بودند که تحریم های سنگین علیه ما اعمال شده بود به طوری که در هیچ کجا تحریمی نبود مبنی بر اینکه ما نمی توانیم دارو بخریم ولی با فضایی که ایجاد شده بود بعضی از اقلام غذایی را با 35 درصد بیشتر از قیمت واقعی می خریدیم و این تحریم ها فروریخت البته این که آقای کوهن معاون خزانه داری آمریکا حرف های بی ربط و بی معنی زیاد می زند به خاطر این است که می خواهد ساختمان تحریم ها را حفظ کند.

وی ادامه داد: رهبری چارچوب کلی را تعیین می کنند و مسئولیت مذاکره با من است، ایشان صحبت کردند و بزرگواری شان نسبت به من را مطرح کردند، من نیز قدردان این بزرگواری هستم، فقط به احترام سوالی که پرسیده شد می گویم ما باید خرج نظام و رهبری شویم نه اینکه رهبری خرج ما و نظام شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا به اعتقاد شما دشمنان ما از موشک های ما نمی ترسند، گفت: آن چه که من عرض کردم این بود که آمریکا از فرهنگ شهادت ما می ترسد، بزرگترین مانع آمریکا خودباوری فرهنگ ایثار و شهادت مردم است که این سرمایه را نمی توانیم با سلاح عوض کنیم.

وی ادامه داد: بعضی ها گفتند من صلاحیت ندارم ولی من می گویم من 20 سال امنیت بین الملل تدریس کردم و متون امنیتی آمریکا را خوانده ام، نگرانی آمریکا از سلاح ما نیست از ملت ما است، یعنی اینکه اگر سلاح های ما را بزنند دوباره می سازیم و این بسیار مهم است زیرا اگر مبانی دولت خودمان را نفهمیم به قدرت طرف مقابل اضافه می کنیم و شعارهای انقلاب نیز مبتنی بر همین واقعیت است.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

دکتر علی شریعتی

شریعتی ، نادره روشنفکری بود که هم با فرهنگ اسلامی این قوم آشنا بود و از آن بالاتر، بدان عشق می ورزید و هم زبان و درد این مردم را می دانست و با آنان همدلانه و خادمانه سخن می گفت و هم علاج درد جامعه را در احیای دیانت مردم می دانست.

وی دانش خود را دستمایه تفاخر و تجمل نکرد و در محافل آن چنانی روشنفکران در نیامد و به طعن و تقبیحشان وقعی ننهاد و از آنان التماس تایید و تحسین نکرد و الگویی از روشنفکری و تعهد و دردمندی و دانشمندی و هنرمندی دلیری ارائه داد که برای مدتها بر تارک روشنفکری این دیار خواهد درخشید و به دردمندان، درس استغنا و سرافرازی و خدمت گزاری خواهد آموخت.

 





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,
   1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 10
    بازدید دیروز : 7
    کل بازدید : 913772
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 3:40 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات