سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشی از سخنان زیبا کلام در خصوص مناظره هسته ای :

....اینکه در گذشته و در دوران آقای سعید جلیلی یا دیگران این مهم صورت نمی‌گرفته و کسی در خصوص سیاست‌های اصلی آقای احمدی‌نژاد در خصوص مساله هسته‌یی مجاز به اظهارنظر نبوده، و کسی نمی‌توانسته در خصوص مفاد مذاکرات و تصمیمات تیم مذاکره‌‌کننده ایران به رهبری دکتر سعید جلیلی اظهارنظر نماید، دلیل موجه و قانع‌کننده‌یی نیست که پس امروز هم کسی نباید نسبت به عملکرد تیم مذاکره‌کننده فعلی و توافقات ژنو اظهارنظر نماید .

می‌ماند نکته آخر. شاید یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین دغدغه‌های آقای ضرغامی در جلوگیری از اظهارنظر مخالفان ژنو در صدا و سیما آن است که همان‌طور که پیشتر گفتیم، در صورت حضور آنان، به طبع موافقان هم باید حضور پیدا کنند. آقای ضرغامی نیک می‌دانند که اگر این اتفاق بیفتد و موافقان و مخالفان ژنو شروع به بحث و مناظره زنده‌ تلویزیونی نمایند، آنقدرها طول نخواهد کشید که بحث‌ها و گفتگوها از محدوده توافق ژنو فراتر خواهد رفت و ممکن است بحث‌ها کشیده شود به بسیاری از جنبه‌های فعالیت‌های هسته‌یی ما. به عنوان مثال اینکه اساسا این فعالیت‌ها چقدر ضرورت داشته، آیا رویکرد و جهت گیری ما در خصوص پرونده هسته‌یی‌مان از ابتدا چقدر درست بوده، اگر سیاست‌های دوران اصلاح‌طلبان درست می‌بود پس چرا آقای احمدی‌نژاد آنها را 180 درجه تغییر داد؟ و اگر سیاست‌های آقای احمدی‌نژاد درست بوده پس چرا آقای روحانی آنها را 180 درجه تغییر می‌دهد، آیا اساسا از منظر هزینه – فایده اقتصادی برنامها هسته‌یی‌مان چقدر توجیه اقتصادی دارند و بسیاری مطالب مشابه دیگر. آقای ضرغامی نیک می‌دانند که ایشان می‌توانند اجازه دهند که موافقان و مخالفان ژنو در تلویزیون مناظره‌شان را شروع کنند. اما پس از شروع مناظره، آقای ضرغامی به هیچ روی نمی‌تواند کنترلی بر روی مناظره‌کنندگان اعمال کند و به آنها بگوید که اینجا و آنجا خطوط قرمز است و وارد آن نشوند. بنابراین ایشان عاقلانه (البته از دید خودشان) تصمیم گرفته‌اند که سری را که درد نمی‌کند را دستمال نبندند و اساسا از همان ابتدا اجازه مناظره‌یی را ندهند. منتهی چون فکر می‌کنند خیلی زرنگ هستند می‌خواهند روغن ریخته شده را نذر امامزاده کنند و علت جلوگیری از برگزاری چنین مناظره‌یی را بزنند به پای اینکه نگرانند که مبادا خدای ناکرده دولت آقای روحانی تضعیف شود.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

سید حسن مدرس :

اختلاف من با رضا خان بر سر کلاه و عمامه و این مسائل جزئی از قبیل نظام اجباری نیست من در حقیقت با سیاست انگلستان که رضاخان را عامل اجرای مقاصد استعماری خود در ایران قرار داد، مخالفم، من با سیاست هایی که آزادی و استقلال ملت ایران و جهان اسلام را تهدید می کند، مبارزه می کنم، راه و هدف خود را می شناسم ؛ در این مبارزه هم پشت سر خود را نگاه نمی کنم ...

منبع : کتاب او یک مدرس بود ص 66

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

در ابتدای اسلام علی بن ابیطالب (ع) با دست شمشیر می زد و با لب ذکر می گفت و در حالی که زمین را بیل می زد و اعضایش عرق کار می ریختند ، از دیدگان نیز اشک بندگی می ریخت.

حضرت موسی بن جعفر (ع) در بند زندان بود و دعا می خواند ولی سایرین همان اذکار و افکار را که در فعالیت شدید بدنی و فکری انشاء شده بود، در روی مبل راحت و در کنج خلوت، لقلقه ی زبانشان بود.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

معنای سیاسی واژگان :

اخم : چینی که مسئولان و مدیران بر پیشانی اندازند تا مردم پر رو نشوند.

اداره : محلی که در آن کاری را می توان به سادگی انجام داد با شیوه ای علمی در مراحل مختلف و پیچیده ای انجام دهند، تا کسی بیکار نشود. محل اتلاف استعداد و نیروی انسانی کارکنان شریف و کم درآمد. کانال عبور آب باریکه.

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

 

استاندار اصفهان در یکی از جلسات حزب واحد رستاخیز در مقام تجلیل و صحبت از شاه، وی را شخص اول مملکت نامیده بود. آقای هویدا که در آن زمان نخست وزیر بود، بلافاصله وی را سرزنش کرد و گفت : «مواظب باشید و شخص اول مملکت نگویید، در مملکت یک شخص بیشتر وجود ندارد و همه ی ما نوکران و چاکران وی هستیم.» ملاحظه می فرمایید که آاقای هویدا آنچه را که شاه می خواسته خوب فهمیده است و از روی اتفاق و تصادف نبود که هویدا سیزده سال نخست وزیر و اولین دبیر کل حزب واحد رستاخیز بود که البته خود شاه وی را به مقام دبیر کلی نصب کرده بود.

 

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

بخش های کوتاهی از مصاحبه علی مطهری :

از قرائن برمی‌آید که اگر ایشان بود، بعد از امام قطعا رهبر بود. چون روشن است که بالاخره ایشان در مجموع یک سر و گردن از بقیه یاران و شاگردان امام بالاتر بود. این حرف من نیست بلکه حرف رهبر انقلاب است. زمانی که ما به عنوان خانواده شهید مطهری اولین بار بعد از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری با ایشان ملاقات داشتیم، اولین جمله‌ای که با دیدن ما به زبان آوردند این بود که «اگر آقای مطهری بودند، قطعا الان رهبر بودند 

 

متأسفانه در بین سیاسیون و خصوصا اصولگرایان، هستند افرادی که برای حقوق مردم در قیاس با حقوق نظام، ارزش کافی قائل نیستند و فکر می‌کنند که می‌توانیم به راحتی برای حفظ نظام، حقوق مردم را پایمال کنیم. این انحراف بزرگی است. در حالی که ما معتقدیم حفظ نظام از مسیر حفظ حقوق مردم می‌گذرد و نمی‌توانیم بین این دو قائل به تقابل شویم.

 

متاسفانه در سال‌های اخیر یک فضای رعب و وحشتی ایجاد کردند که حتی برخی از مراجع سخن گفتن را دیگر صلاح نمی‌دانند. دو سه باری که برخی مراجع در اعتراض به وضع موجود سخن گفتند گروه‌های سازماندهی شده به در منازل یا دفاترشان رفتند و در و شیشه شکاندند و شعار «مرجع بی‌بصیرت» دادند. این عوامل، بازدارنده است و برخی مراجع صلاح نمی‌دانند که در این فضا هزینه بدهند. البته من معتقدم بودجه‌های عمرانی که برای ساخت حوزه‌های علمیه -نه شهریه طلاب – در نظر گرفته می‌شود خواه ناخواه نوعی وابستگی به دولت در حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است.

 

حتما آقای احمدی‌نژاد هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. مطمئنا جاهایی می‌خواست کارهایی کند اما نتوانست انجام بدهد. راجع به درخواست آزادی آقای موسوی و کروبی این حرف صحیح است و من از منبع موثق شنیدم که دو بار مکتوب درخواست آزادی این آقایان را داده بود. حالا نه، بلکه همان چند سال پیش. در این اواخر خیلی علاقه‌مند به دفاع از حقوق مردم شده بود اما کلا ثبات قدم نداشت.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

ظریف: فعلاً به خاطر کشور سکوت می‌کنم 

دوستان سلام :
این روزها بازار فرافکنی، دروغ، تهمت و حتی نقل قول های بی پایه و ناسازگار با ادبیات بنده بسیار داغ است. فعلاً به خاطر منافع کشور در این مرحله حساس سکوت می کنم و همه را به پرهیز از قضاوت و تحلیل‌های شتابزده دعوت می‌نمایم. ایام نوروز است. بیاییم همچون کشتی گیران قهرمان‌مان، شادی و همدلی را به مردم هدیه کنیم، نه گسست و تلخکامی.

ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم
سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم
شاه اگر جرعه رندان نه به حرمت نوشد
التفاتش به می صاف مروق نکنیم
خوش برانیم جهان در نظر راهروان
فکر اسب سیه و زین مغرق نکنیم
آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند
تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم
گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم بر او
ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

...خاطره ابراهیم حاتمی کیا از حوادث سال 88 :

 خاطره‌ای برای شما از زندگی شخصی خودم در سال 88 تعریف می‌کنم. از بیان این خاطره قصد دارم رفتار خودم با پدرم را مقایسه کنم. ما در خیابان پامنار زندگی می‌کردیم. در جریان 17 شهریور وقتی تیراندازی ها شروع شد، قصد داشتم به همراه پسرعموهایم از خانه فرار کنم و به خیابان بروم.

...پدرم در خروجی خانه را قفل کرد و حتی برای اطمینان پشت بام را هم بست. هیچ راه فراری از خانه برای ما باقی نگذاشت. بعد هم تاکید کرد که اگر شماها از خانه بیرون برویم، چنین و چنان می‌کند. آن موقع کلی به پدرم تکه انداختیم و ایراد گرفتیم که ببنید این آدم چقدر به زندگی وابسته شده که جرات ندارد از خانه بیرون بیاید و قدم به خیابانی بگذارد که بوی باروت و شهدا را می‌دهد. یادم می‌آید در سال 88 این اتفاق به شکلی دیگر برای من تکرار شد.

...گرایش فکری و سیاسی بچه‌های من همگی به آقای موسوی بود و در کوران حوادث پس از انتخابات سال 88 اینها به پشت بام می‌رفتند و با بلندگوی کارگردانی من الله اکبر می‌گفتند. این همان بلندگویی بود که در همه فیلم‌ها از آن استفاده می‌کنم. حالا دست بچه‌ها افتاده بود. من بین دو راهی مانده بودم. یا به همان روش پدر، یا به روش نو جوانی خوم.

... دقیقا همان لحظات یاد ایشان افتادم. اگر می‌خواستم روش ایشان را انجام بدهم باید راه پشت بام را می‌بستم. اگر جلوی اینها را نگیرم بچه‌ها با بلندگو کل محله را روی سرشان گذاشته بودند و ممکن بود مشکلاتی درست کنند. مدام از خودم سوال می‌کردم که مانع بشوم یا نشوم؟ همه این دغدغه‌ها طی چند ثانیه مدام در ذهن من می‌گشت.

... تنها کاری که توانستم بکنم این بود که به بچه‌ها بگویم بلندگویم را پس بدهید. زمانی اصلا در تخیل من نمی‌گنجید که اتفاقاتی رخ دهد و من یک گوشه تماشا کنم. البته حالا جایی این بحث نیست و نمی‌خواهم آن را بازکنم. اما می خواهم از برهان خلف به یک نتیجه برسیم. اگر سال 1381 قرار بود فیلم «چ» را بسازم، مطمئن باشید این فیلمی نمی‌شد که اکنون دیده اید.

منبع : سایت بهار نیوز





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که می توانند از ایران باج خواهی کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر هدف غربی‌ها حل مشکل هسته ای باشد، راهکارش آسان است، ولی اگر اهداف دیگری دارند، ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده که زیر بار زور نمی‌رود. وی 8 سال دفاع مقدس را سندی پرافتخار برای مقاومت مردم ایران و پرهیز در استفاده از سلاح کشتار جمعی دانست و گفت: در مقابل بمباران شیمیایی، مقاومت می کردیم و به خاطر اخلاق اسلامی و انسانی از حق خود در مقابله به مثل می گذشتیم .





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

فقط کسانی که عاشق افکار سست خود هستند از آزادی می ترسند و می رنجند ولی عاشقان حقیقت، عاشقان آزادی و حریت اند. حرمت نهادن به آزادی حرمت نهادن به حقیقت است. شاید بی حرمتی به افکار شخصی کسی باشد، ولی مطلقاً بی حرمتی به حقیقت نیست، مگر اینکه کسی خود را حق مجسم و مجسمه حق بداند که حسابش با کرام الکاتبین است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,
   1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 8
    بازدید دیروز : 36
    کل بازدید : 913444
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 9:8 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات