سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بخشی از سخنان بسیار مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی :

الان در بسیاری از برخوردهای پلیس ها و امنیتی ها حتی دادگاهها متاسفانه می روند به سراغ اینکه ببینند در قلب او چه می گذردو تفکر او چه هست؟ خوب این از همان جرم های بسیاربزرگ است. شخص باید آزاد باشد تا بهتر فکر بکند و هیچ هم نگران نباشد که چی بدست آورده، با این وضع من فکر می کنم یکی از وظایف قطعی وزارت ارشاد با همین کلمه ارشاد بار سنگینی روی دوش می آید، باید وسائل آزاد اندیشی مردم را فراهم کند .

البته اگر دست و پای آزاد اندیشان را ببندیم، اگر قلم را بشکنیم اگر کتاب را سانسور کنیم این ها برخلاف نظام اسلامی است.

درست نیست که ما اگر کسی را برای یک مسئله ای متهم کردیم و به زندان بردیم بیاییم خانه و کتابخانه اش را بگردیم ببینیم آنجا چی نوشته وازاین نوشته ها برای محکوم کردن استفاده بکنیم.

 

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

وقتی پیروزی در منطق را به هیچ گرفتی، لاجرم به پیروزی در خارج روی خواهی آورد. وقتی به قدرت منطقی و برهانی ارج ننهادی، به قدرت اسلحه و نیروی بازو قدر خواهی داد. و وقتی منطق و برهان را از نشان دادن حقانیت عاجز شناختی ، لا جرم در جنگ و در خصومت «حقانیت» خود را ظاهر خواهی کرد. و اینجاست که پیروز شدن و قدرت را به دست گرفتن، معادل حقانیت و بلکه عین حقانیت خواهد گشت.



 

اسکار رومرو یکی از آن چهره های درخشنده مبارزه با ستم و سرکوب است. ماموران امنیتی، زمانی که رومرو در 24 آوریل 1980 موعظه می کرد، گلوله ای به قلبش شلیک کردند.  

آرام و با شکوه ، با سربازان و جوخه های اعدام سخن می گوید:

"برادران شما هم بخشی از ملت ما هستید. آنانی را که به قتل می رسانید، این روستاییان، برادر شما هستند. هیچ سربازی مجبور نیست از دستوری که با احکام الاهی مغایرت دارد اطاعت کند. هیچ کس مجبور نیست از احکام غیر اخلاقی پیروی کند. زمان آن فرا رسیده است که به صدای وجدان خود گوش فرا دهید و نه به دستورات معصیت بار. از اجرای چنین دستورهایی شانه خالی کنید!

سلاح هایتان را به زمین بگذارید! شما هرگز مجبور به انجام فرامین حاکمان نیستید. ما از دولت می خواهیم که اصلاحاتی را که با خون مردم به دست آمده است به رسمیت بشناسد. به نام خدا به نام این ملتی که فریاد خواهی اش هر روز به آسمان ها بلند می شود، من از شما خواهش می کنم. من از شما تمنا می کنم. من به شما دستور می دهم که دست از سرکوب مردم بردارید."

گلوله ای شلیک شد و قلب اسکار رومرو را شکافت. بزرگترین جمعیت تاریخ السالوادور در تشییع جنازه اش حاضر شدند. ماموران امنیتی حکومت حدود پنجاه نفر از مردم را کشتند...

اسکار رومرو زنده تر شد. مردم السالوادور از او به مثابه یک قدیس نام می برند: سنت رومرو...

فیلم های حضور او در میان مردم در دست است. چشمانی که به رومرو نگاه می کنند و سرشار از اشکند. مجسمه رومرو را در کلیسای بزرگ وست مینیستر در جمع شهیدان قرار دادند...

 

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

امام خمینی (ره) :

روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست. حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشند.

منبع : پیام معروف به منشور روحانیت 67/12/3





برچسب ها : نگرانیهای امام خمینی  ,

وقتی عقل قربانی شد ، چه ابزاری جای آن را خواهد گرفت؟ عاطفه، سلیقه. و وقتی دست تعصب از آستین عاطفه به در آمد و سوار بر مرکب توحش با شمشیر دگماتیسم در میدان بی منطقی مبارز طلبی کرد، کدام امید را به حکومت انسانیت می توان داشت. اولین قربانی این خصومت کور، انسانیت است.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

وقتی کسی باب تعقل را بر خود بست، آن گاه در حبّ و بغض را بر خود خواهد گشود. خود را از انتقاد دیگران محروم خواهد ساخت. با کنار زدن دیگران دچار عجب خواهد شد. فقط سخن همکیشان و همفکران خود را خواهد شنود.  





برچسب ها : راه ناهموار  ,

نگرانی های امام خمینی

امام خمینی (ره) :

تذکری پدرانه به اعضای عزیز شورای نگهبان می دهم که خودشان قبل از این گیرها، مصلحت نظام را در نظر بگیرند، چرا که یکی از مسائل بسیار مهم در دنیای پر آشوب کنونی نقش زمان و مکان در اجتهاد و نوع تصمیم گیری هاست... این بحث های طلبگی مدارس، که در چهارچوب تئوریهاست، نه تنها قابل حل نیست، که ما را به بن بست هایی می کشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی می گردد ...

منبع : پیام حضرت امام به اعضای تشخیص مصلحت نظم 8/10/67





برچسب ها : نگرانیهای امام خمینی  ,

دفاع از یک نظام اسلامی با توسل به شیوه‌های غیراسلامی و بلکه غیرانسانی، همان قدر موفقیت آمیز است که کسی بخواهد با شرابخواری از سنت نبوی پاسداری کند.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

قدرت و اقتدار دو مقوله جداگانه هستند... در زمان ناصر الدین شاه در ایران، ناصر الدین شاه قدرت داشت ولی اقتدار نداشت. میرزای شیرازی قدرت نداشت، اما اقتدار داشت.

ناصر الدین شاه وقتی قرارداد تنباکو را با بلژیکی ها امضاء کرد، میرزای شیرازی گفت حرام است، حتی در اندرونی شاه هم وقتی به خانمش گفت برایم قلیان بیاور ، گفت حرام است. شاه گفت من می گویم بیاور. زن گفت کسی که مرا بر تو حلال کرده است، تنباکو را حرام کرده است، تنباکو را حرام کرده است و نمی آورم. این است معنای اقتدار.

اقتدار می تواند قدرت را کسب کند اما بر عکسش نمی شود. قدرت بدون اقتدار پاینده نیست 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

اگر برخورد نکردند منتظر باشند که حزب الله برخورد کند . ….

بخشی از افاضات آقای سازور مداح :

ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد.....  سیدالشهدا یک جمله‌ای دارد که می‌فرمایند «ان الحیات عقیدة و جهاد» یعنی زندگی عقیده و مبارزه و جهاد برای آن عقیده است. ... اگر با این کار برخورد کردند که هیچ، اگر برخورد نکردند منتظر باشند که حزب الله برخورد کند. این هشدار به همه آقایان است. وقتی مسئولان نتوانند حق دین را از چهار تا آدم بی‌دین بگیرند، حزب الله خودش دست به کار می‌شود.

............................................

این مداح عزیز که شاید چندان هم مطرح نباشد به راحتی اعلام می کند که کارگردان تنبیه و سینما تعطیل می گردد، ایشان تقصیر خودشان نیست، از بزرگترهایشان که یکی هر فحشی که بخواهد در مجلسش نصیب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام می کند و آن بزرگترش هم در اتوبان هفت تیر کشی می کند ... حالا باید هم بیاید و برای همه شاخ و شانه بکشد و از هیچ قانون و قوه ای نترسد آخر می داند قانون برای او و امثال او نیست آنها از هفت دولت آزادند، او خوب می داند که هر تهدیدی بکند پایش گیر نیست ، آخر اگر امثال او نباشند عده ای روشی جز روش استفاده از شعبان بی مخ ها برای ادامه حیات سیاسی شان با نام اسلام و اهل بیت ندارند...


ایشان می فرمایند سیدالشهدا یک جمله‌ای دارد که می‌فرمایند «ان الحیات عقیدة و جهاد» یعنی زندگی عقیده و مبارزه و جهاد برای آن عقیده است ، مداح عزیز، شما و اکثر هم کیشانتان آیا برای همین عقیده و جهاد تا جیب هایتان را چند میلیون پر پول نکنند آیا حاضرید حنجره عزیزتان را به زحمت اندازید، در این جهاد و عقیده که تمامش برایتان اسم و رسم و پول آورده و خدای ناکرده اخمی بر صورتان نمی نشیند چه خوب یقه چاک می کنید ، می ترسید دکان پر رونقتان بسته شود، چرا نمی روید به دوستانتان که دیگر نه سبک های رقاصه ها که عین آن را می خوانند یک نصیحت و امر به معروفی کنید، چرا برای چهره ای که از اهل بیت ساختید و ارزشهای او را به یغمای مرید بازی ها و جلب مشتری کردید و از آنها چهره ای ساختید که هزار فیلم هم وقاحت آن را ندارد چرا یقه چاک نمی کنید؟؟؟؟مشکل امام حسین و اهل بیت نشان دادن چهره نیست ، که البته پوسترها و عکس هایشان همه جا هست و الحمدلله از شما صدایی هم در نیامده ، مشکل آنها ارزشهایشان است که در مجالس اکثر شما خبری از آن نیست !!


در ادامه کارگردان و عوامل فیلم را بی دین خطاب کرده اید، اصلا به شما نباید خرده گرفت آخر تهمت و ریختن آبروی هر کسی که مثل شما فکر نکند در مذهب شما حلال و بلکه ثواب است، این است ثمره آن مکتبی که ارزشهای امام حسین را ذبح شرعی می کند و برای تصویرش که یک نکته دسته چندم است می خواهد خون به راه بی اندازد!!

 

 

 

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,
   1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 8
    بازدید دیروز : 20
    کل بازدید : 913840
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 8:1 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات