سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشی از مصاحبه وزیر ارشاد با شبکه الجزیره :

مصاحبه گر الجزیره انگلیسی پرسید، آیا این به معنای آن است که روزنامه ها دیگر تعطیل نخواهند شد و روزنامه نگاران دستگیر نخواهد شد؟ آیا شما می خواهید قول بدهید که دوره تازه ای از آزادی رسانه ها آغاز می شود؟

علی جنتی در پاسخ گفت تلاش ما در حوزه وزارت فرهنگ این است که هیچ روزنامه ای توقیف نشود و هنرمندان به راحتی فیلم های خود را بسازند و کارهای هنری خودشان را انجام بدهند. منتهی بخشی از این فعالیت ها خارج از حوزه اجرایی است. احیانا ممکن است در برخی موارد قوه قضاییه و برخی از دادگاهها دخالت بکنند که این خارج از اختیار ماست. ولی دولت تلاش می کند که آزادی را کاملا برای مطبوعات و انتشار کتاب و سایر فعالیت های فرهنگی باز بکند .

مصاحبه گر الجزیره انگلیسی پرسید ما به سبب این سیاست گشایش و آشتی جدید است که گفتگو می کنیم. فضای جدیدی حاکم شده است. آیا این فضای جدید به قوه قضاییه نیز بسط می یابد؟

علی جنتی در پاسخ گفت به هر حال رئیس قوه مجریه عوض شده ولی (رئیس) قوه قضاییه هنوز عوض نشده و همان وضعیت سابق را دارد.

مصاحبه گر پرسید آیا دوست دارید در قویه قضاییه هم شاهد تغییرات باشید؟ زیرا دولت تغییرات زیادی ایجاد کرده است. فضای جدیدی حاکم شده است.

علی جنتی پاسخ داد طبیعی هست که دستگاه قضایی ما هم بایستی خودش را با تحولات جدیدی که در کشور پدیده آمده است همراه کند. ما امیداریم این تغییرات را در دستگاه قضایی هم شاهد باشیم.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 36
    بازدید دیروز : 103
    کل بازدید : 916295
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/27    ساعت : 6:33 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات