سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محمد مطهری فرزند آیت الله مطهری :

وقتی علی آقا به امری اعتقاد پیدا می کند دیگر از فضای غالب نمی ترسد و مردانه پایش می ایستد. مثلا در جریان غائله سخنرانی نوه حضرت امام، یک تنه شدیدا به آن اعتراض کرد و البته شدیدا هم به او حمله شد. در آن فضای سنگین، برخی روزنامه ها اخلال کنندگان سخنرانی را قاطعانه «جمعیت میلیونی مردم» معرفی می کردند! پس از دو سال و نیم که عده ای به خیال خود، بصیرت مورد نظر رهبر انقلاب را در جریان اعتراض به سخنرانی رئیس محترم مجلس، در قالب «بصیرت لنگه کفشی» آنهم در جوار ضریح کریمه اهل بیت به نمایش گذاشتند، کاشف به عمل آمد که اساسا رهبر معزز انقلاب نیز شدیدا با این دو حرکت که تحت لوای حمایت از رهبری صورت گرفت مخالف بودند .

 

بیاییم در ایام ولادت رحمت برای عالمیان،از «خلق عظیم» حضرت- که حتی به عیادت آن یهودی که زباله بر سر حضرت خالی می کرد می رفت - الهام بگیریم. سخن من در اینجا درباره زندانیان امنیتی نیست، بلکه درباره خانواده های آنان است. آیا کسانی که به ادعای خودشان بیش از دیگران دغدغه حفظ نظام را دارند نسبت به وضعیت خانواده این زندانیان – ولو بعضا اکنون آزاد شده باشند - مسؤولیتی ندارند؟ آیا سرزدن به این خانواده ها گناه و ممنوع است؟ پدران نان آور خانواده اند؛ آیا بگوییم حال که پدر «سبز» بوده و به هر دلیل کارش به زندان کشیده، به ما چه مربوط اگر فرزندانش از گرسنگی «زرد» شوند؟ شاید هم چنین توجیه کنیم که با دوری کردن از این خانواده ها به حفظ نظام کمک می کنیم، در حالی که کاملا برعکس است. فراموش نکنیم که «حفظ نظام» رمز عبور از مواقف قیامت نیست، بلکه این تک تک اعمال ماست که مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت چرا که دین ما دین «مثقال ذره» است.

آیا می شود روزی مطلع شویم که کسانی از سپاه، بسیج، قرارگاه عمار، جبهه پایداری و نیز ائمه محترم جمعه و افرادی که به مکرر برای تشریح ابعاد فتنه در چند سال اخیر در تلویزیون ظاهر شده‌اند و ... به دیدار این خانواده ها رفته و سراغی گرفته اند که آیا مشکلی ندارند؟ آیا برخورد نامناسبی با آنان نشده است؟

متأسفانه در شرایط فعلی گاهی حتی وقتی خانواده یک زندانی امنیتی به دیدن یکی از مراجع عظام تقلید می رود مرجع مذکور روز بعد سرمقال? هشدارگون? بصیرت افزا دریافت می کند! شریعت محمدی (ص) چه می گوید؟ آیا این خانواده ها را حامیان فتنه گران بنامیم و خلاص، یا با اخلاق محمدی برایدور نشدن آنان و نسلشان از نظام اسلامی تلاش کنیم؟اگر کسانی مانند افراد فوق الذکر به دیدار این خانواده ها بروند صرفا وظیفه ای دینی را انجام داده و کار فوق العاده ای نکرده اند اما چنین اقدامی مسلما اثر مثبت فوق العاده ای بر جامعه خواهد داشت.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 148
    بازدید دیروز : 338
    کل بازدید : 914542
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 7:26 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات