سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر کل پیشین آفریقای وزارت خارجه :

آقای ظریف چه از لحاظ قوانین و پروتکل‌های دیپلماتیک و چه از لحاظ اخلاقی اجازه ندارند که مانع دیدار مقام دیپلماتیک کشور دیگری شوند. این امر در مورد دیدارهای خانم اشتون هم صدق می‌کنند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که وزیر خارجه بر خلاف عرف دیپلماتیک رفتار کند   .

وی ادامه داد: از سوی دیگر این افراد که خانم اشتون با آن‌ها دیدار کرده شهروند جمهوری اسلامی ایران هستند و در حقوق مدنی کشور ما هیچ منعی برای این گونه دیدارها و ملاقات‌ها ذکر نشده است.

وزارت خارجه هم مسئولیتی در مقابل این دیدار‌ها ندارد چنان که سفرای ما در خارج از کشور همواره با احزاب اپوزیسیون کشورهای مختلف در تماس هستند و این امر بخشی از فعالیت‌های دیپلماتیک آنان است و با هیچ گونه اعتراضی از سوی دیگر کشورها مواجه نمی‌شود. وزیر خارجه ما هم اگر به کشوری سفر کند حتی ممکن است به درخواست آن دولت یا سفارت با احزاب اپوزیسیونی که در پارلمان نماینده دارند یا بخشی از جریان‌های سیاسی محل را نمایندگی می‌کنند دیدار کند

زیبنده کشور بزرگ و قدرتمندی مانند ایران نیست که این همه در مقابل ملاقات یک دیپلمات خارجی شناخته شده با فردی که دوران محکومیت خود را سپری کرده و اکنون آزاد است و یا مادری که 15 ماه است داغ فرزندش را بر دوش می‌کشد، حساسیت نشان دهد."

.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 8
    بازدید دیروز : 38
    کل بازدید : 916077
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/24    ساعت : 6:23 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات