سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

دکتر علی شریعتی

دکتر علی شریعتی

عده ای قلیل با صدایی بلند ...

این تصاویر مربوط به حمله گروه های فشار به خانه مرحوم دکتر علی شریعتی در دهه 60 در چهارمین مراسم سالگرد اوست . این جماعت که سردمدارانشان مشخص و خودشان از همه مشخص تر هستند چند ویژگی مهم دارند :

1. قرآن این جماعت قرآنی است که در آن آیات رحمت خدا محو و آیات عذاب پر رنگ است و البته اشتباه اصلی آنان این است که خود را خدا می پندارند و به جای بندگی قصد خدایی دارند. در قرآن آنها آیاتی نظیر آیه «لا اکراه فی الدین» اصلا وجود ندارد و ...

2. پیامبر آنان پیامبر رحمت و دارای خلق عظیم نیست. از تمام عفو پیامبر در روز فتح مکه و بخشش مخالفینی که سالها او و یارانش را در شدیدترین تنگناها و جنگ ها و شعب ابیطالب ها قرار داده بودند چشم می بندند و فقط چند اعدام بسیار محدود را می بینند و به توجیه و تاویل اعمال به دور از انسانیت خود می پردازند.

3. هیچ گاه نمی فهمند که رمز پیروزی و محبوبیت اسلام و ائمه در عفو و بزرگواری و تعقل و برخورد منطقی با مخالفین بوده نه زور و چماق و گردن کلفتی که نمونه اش شعبان بی مخ های شاه بودند و آینه عبرت....  اگر اهل عبرتی باشد.

4. آنچنان به اعتقادات خود مطمئن هستند که هیچ جایی برای تحقیق و بازبینی در اعتقادات خود نمی گزارند و در نتیجه اگر جهلی دارند تا زنده اند بر آن می مانند.

5. بزرگان خود را از تندروترین و احساسی ترین افراد انتخاب می کنند، کسانی که به جای تخم وحدت در مزرعه وجودشان جز کینه و نفاق ثمری ندارند.

6. از آنجایی که از علم بویی نبرده اند جواب هر تفکری را با مشت و لگد و خشونت می دهند.

7. ظاهر با تقوایی دارند اما باطناً از هر مفسدی مفسدترند ، چرا که به راحتی حقوق دیگران را له می کنند و در حملات وحشیانه شان از ترساندن زنان و کودکان و ضرب و شتم مردم که از بزرگترین گناهان است عبایی ندارند.

8. در حاشیه امن قانونی هستند.

9. موجب تنفر مردم از اسلام و دین هستند.

10. عقل و آزادی را تا آنجا به رسمیت می شناسند که نتیجه اش تایید افکار و اعمال آنها باشد.

11. به شدت احساساتی هستند و از عقل و تفکر گریزان و هر کس دم از عقل بزند جز تمسخر در نزدشان هیچ ندارد.

12. در جامعه منزوی هستند و به شدت به گروه شان وفادار.

13. عده ای قلیل اند اما عربده کش هستند که البته بدترین صداها صدای حمار است...

و ...

کاش جمهوری اسلامی زمین حاصلخیزی برای این علف های هرزه نباشد تا با رشد بی رویه و بی ریشه خود عرصه را بر درختان پاک و بارور تنگ کنند....

والسلام

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 50
    بازدید دیروز : 151
    کل بازدید : 916460
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/28    ساعت : 9:44 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات