سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان :

گرچه در مورد آزادی زندانیان متاسفانه آنقدر تاخیر شد که اگر پرونده دیگر درست نکنند خیلی از آنها به زودی آزاد می‌شوند ولی اگر یک روز هم زودتر آزاد شوند مساله مبارکی است و همچنین درمورد رفع حصر که امیدوارم صورت بگیرد. در خصوص قضایای اخیر که دوستان گفتند و اظهار نگرانی کردند هم من هیچ قضاوتی نمی کنم؛ ولی آنچه گفته شده است نگران کننده است و خطابم به رئیس جمهور محترم و عزیز است که همه ما باید تلاش کنیم این دولت که گام‌های خوبی برداشته اما مشکلاتی بر سر راه دارد موفق شود. در این مورد هم امیدوارم اقدام و رفع نگرانی کنند هر چند شنیدم که دستور رسیدگی داده‌اند و مجلس محترم هم پی گیر امر است. امیدوارم رسیدگی جدی شود تا لااقل در آینده شاهد این وقایع نباشیم.

اما مساله اساسی تر اینکه ریاست محترم جمهوری دو مسدولیت مهم دارند؛ یکی ریاست هیأت وزیران و دیگری اجرای قانون اساسی. گرچه رئیس جهمور ابزار لازم برای اجرا ندارد و حتی ما که تلاش کردیم، از ترس نگرفتن همین حداقل اختیارات از پیگیری آن لایحه که به نفع انقلاب بود صرفنظر کردیم در آن زمان می‌گفتند منظور از «اجرای قانون اساسی» در حیطه اختیارات قوه مجریه است؛ اگر چنین بود ذکر آن در قانون اساسی معنی نداشت؛ زیرا همه در چارچوب وظایف خود موظف به اجرای قانون اساسی هستند. اینکه در قانون اساسی آمده رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، یعنی هرجا تخلفی شد مسئول، رئیس جمهور است و حداقل این است که رئیس جمهور تذکر بدهد و بازرسی کند. در خصوص موضوع اخیر هم من قضاوتی ندارم؛ هرچند که در صداقت برخی کسانی هم که این مطالب را بیان کرده‌اند شکی ندارم؛ اما مجلس اقداماتی کرده و رئیس جمهور و دولت هم بحمدالله پیگیر قضیه هستند.به هر حال این عزم نشان داده شود که عزم بر پیگیری قانون اساسی و اعمال مختصر اختیارات باقی مانده است، جلوی خیلی از نقض‌های قانون اساسی گرفته می‌شود که اگر مواردی در جامعه هست که تخلف شده و می‌شود، دولت پیگیرباشد بخشی از مشکلات حل می‌شود.

در زمان ما هم روزنامه بسته می‌شد و خیلی‌ها دستگیر می‌شدند و یا تحت فشار قرار می‌گرفتند اما جامعه احساس می‌کرد دولت مدافع آزادی و حق و حرمت جامعه است. این احساس باید در جامعه وجود داشته باشد که عده ای نسبت به این موضوع پیگیر هستند و البته باید با سایر دستگاهها هم تعامل داشت و نباید رو در روی آنها قرار گرفت. امیدوارم به لطف خداوند شاهد جامعه مهربانتر؛ همسو تر و دلهای به هم نزدیک تر باشیم و همه در مقابل توطئه‌های خارجی و مشکلات داخلی برای اعتلای این کشور تلاش کرده و دلهایمان به هم نزدیک شود و از فضای خوب بعد از انتخابات به فضای بازتری برسیم که هم دولت بهتر می‌تواند کار کند، همه نظام احساس استحکام می‌کند وهم امنیت حقیقی بیشتر می‌شود.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 11
    بازدید دیروز : 42
    کل بازدید : 916042
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/23    ساعت : 7:57 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات