سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاطرات محمد البرادعی رییس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی  :

 

کره شمالی

محمد البرادعی :

ملاقات ما با معاون نخست وزیر که نماینده کره شمالی در گفت و گوهای شش جانبه بود ، در دقایق آخر لغو شد. به ما گفتند مریض است، اما رسانه ها به طور گسترده این موضوع را به عنوان یک تحقیر بین المللی تفسیر کردند.

قبل از دیدار با نایب رئیس پارلمان، ما را به گردش دسته جمعی کوچک بردند. در مجلس نمایندگان سرمان را بالا بردیم تا یک مجسمه پانزده متری کیم ایل سونگ ، رئیس جمهور «ابدی» را ببینیم. این موضوع مرا یاد امیر زئیر در نیجریه انداخت، جایی که از مردم محلی انتظار می رفت برای ادای احترام روی زمین بخزند. در اینجا نیز یک مجسمه خدا مانند به یک فرد مرده اختصاص داده شده بود. برای اینکه خشم و ناراحتی ام را نشان دهم ، گفتم، « بیایید به جلسه برویم ».

هنگام صرف چای سنتی جینسینگ، نایب رئیس با توضیحاتی درباره «سیاست ارتش محور» کره شمالی آغاز کرد و اظهار داشت که کل کشور هم عقیده هستند. پاسخ دادم که کشورها و دولت ها در نهایت، با اینکه مردم تا چه اندازه از حق زندگی در آزادی و شکوه لذت می برند، مورد قضاوت قرار می گیرند. گفتم، هیچ کشوری استطاعت جدا شدن از جامعه بین الملل را ندارد. مترجم با حالتی عصبی به اظهارات انتقادی من خندید و باعث شد مطمئن نباشم که نائب رئیس پیام مرا دریافت کرده باشد.

منبع : کتاب عصر فریب خاطرات البرادعی ص 118 

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 52
    بازدید دیروز : 151
    کل بازدید : 916462
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/28    ساعت : 10:31 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات