سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احکام وهابیت در صدد نابودی قرآن

 

در حقیقت دشمن اصلی قرآن وهابیت است، که با تمسک سراسر دروغ خود به قرآن و استفاده تبلیغی از آن بذر نفاق و تفرقه و کشتار مسلمین را از زمان تاسیس تا کنون در کشورهای  مصر، سوریه، عراق، پاکستان و.... می پاشد و آب به آسیاب دشمنان اسلام و صهیونیزم جهانی می ریزد و بابت این خوش خدمتی ها نان مزدوری می خورد.

 

وهابیان دشمنان اصلی قرآن

 

وهابیت و اعتقاد به تحریف قرآن 

ابن تیمیه، پیشوای وهابیت، معتقد است که آیاتی که به آن ها اشاره خواهد شد بعد از این که در قرآن بوده و تلاوت می شده ، حذف شده اند: 

الف) ابن تیمیه می گوید:در قرآن کریم، دو آیه در رابطه با حکم رضاع وجود داشته است که یکی از آن ها می گفته: « ده بار شیر دادن موجب مَحرمیت می شود» ، ولی این آیه ، بعدا با آیه دیگری که پنج  مرتبه شیر دادن را موجب محرمیت می دانست نسخ گردیده است.1

ب) ابن تیمیه، معتقد است که در قرآن، آیه ای در بیان حکم زنای پیرمرد و پیرزن وجود داشته و تلاوت می شده است و سپس تلاوت آن حذف شده و حکم آن باقی مانده است و آن آیه این بوده است:پیر مرد و پیر زن اگر زنا  کنند، آنان را سنگسار کنید، این عقوبتی است از طرف خدا و خداوند عزیز و حکیم است.2

ج) او مدعی است که جمله « از پدرانتان رو نگردانید و این رو گردانی کفر است » از آیات قرآن بوده که اکنون در قرآن وجود ندارد و حذف شده است.

مجموع الفتاوی، ج7، صص 356 

 

وهابیت و بی احترامی نسبت به قرآن

محمد بن عبد الوهاب، مذهب خود را  بر مبنای کتابی که خودش نوشته بود آغاز می کند و این کتاب را در دست خود گرفته، خطاب به مردم می گوید:« خدا را شاهد می گیرم که من ، پیرو این کتاب هستم و هر چه در آن است حق است». این سخن و دعوت محمد بن عبد الوهاب که بر خلاف قرآن بود، باعث تنش در بین او و سایر مسلمین شد و عده ای در اثر آن کشته شدند.

   مخالفه الوهابیه للقرآن و السنه ، عمر عبدالسلام ص 87

 

قرائت قرآن و دعاء، به صورت دسته جمعی

بدعت و حرام است

لجنه دائم افتاء عربستان سعودی فتوا داده است: قرائت قرآن و همچنین خواندن دعاء به صورت دسته جمعی بدعت شمرده می شود.

    فتاوی اللجنه الدائمه للبحوث العلمیه و الافتاء ج3 ص 481

 

آغاز جلسات با آیات قرآن

بدعت است

ابن عثیمین از مفتیان بزرگ سعودی می نویسد:

آغاز نمودن جلسات و سخنرانی ها با آیات قرآن به صورت دائم، در شرع وارد نشده و چنین کاری شایسته نیست و بدعت به شمار می رود.

 نور علی درب، ص 43

 

قرائت قرآن برای مردگان بدعت و حرام است

ابن عثیمین از مفتیان بزرگ سعودی می نویسد:

اجتماع نزد مصیبت دیده و همچنین قرائت قرآن برای میّت، توزیع خرما و گوشت، از بدعت هایی است که باید از آنها اجتناب نمود.

 

نصب تابلوهای آیات قرآن بر دیوار بدعت و حرام است

شیخ محمد صالح العثیمین میگوید:بسیاری افراد آیات قرآن را بر تابلو نوشته و در منازل خود نصب می کنند، این کار از بدعت هایی به شمار می اید که هرگز صحابه و تابعین چنین کاری نکرده اند... از همه کسانی که آیات قرآن را به دیوار نصب کرده اند می خواهم از این کار ناپسند خودداری کنند.

 

 

 





برچسب ها : وهابیت  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 71
    بازدید دیروز : 91
    کل بازدید : 914026
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 3:56 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات