سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخش ششم

احکام وهابیت خدعه ای برای نابودی اسلام

 

وهابیت با این احکام خلاف عقل و انسانیت می خواهد به نحو احسن پروژه اسلام ستیزی صهیونیزم جهانی را کامل کند و اسلام را نزد سایر ملل دینی ارتجاعی و عقب مانده و خلاف انسانیت عنوان کند.

 

برگزاری سالگرد ازدواج بدعت و حرام است

ابن عثیمین از اعضای هیئت علمای بزرگ وهابیت در فتوایی دیگر گفته:

هر گونه جشنی اعم از جشن تولد و یا سالگرد ازدواج غیر مشروع، بدعت و حرام است.

منبع:

مجموع فتاوی و رسائل ابن عثیمین، ج2، ص 302 – همچنین شبیه همین فتوا از سوی هیئت فتاوای عربستان آمده:

فتاوی اللجنه الدائمه للبحوث العلمیه و الإفتاء، ج3، ص 83، الفتوی رقم 2008

........................................................................................

جشن تولّد برای نوزادان بدعت و حرام است

شیخ ابن عثیمین از علمای بزرگ وهابیت عربستان فتوا داده است:

جشن تولد برای نوزادان، بدعت در دین محسوب می شود، چرا که با این کار، خود را شبیه کافران ساخته ایم.

منبع:

فتاوی منار الإسلام، ج 1، ص 43

...........................................................................

کارهای نیروی نظامی و انتظامی بدعت و حرام است

وهابیت تندرو با فتوای مترقّی خود که پاسخ گوی نیازهای جامعه امروز بشری هستند درباره نکات بسیار مهمی از مفاسد نیروی نظامی و انتظامی این چنین اظهار نظر نموده اند:

از شیخ ناصر الفهد – از فقهای بزرگ وهابی – و همچنین جمعی دیگر از علمای وهابی سؤال شده حکم کارهایی که در نیروی نظامی انجام می شود از قبیل موسیقی نظامی، سلام نظامی، احترام به پرچم و ... چیست؟

وی در پاسخ می گوید:

... منکرات و مفاسد در میان نیروهای نظامی بسیار فراوان است. به عنوان نمونه دادگاه های نظامی، ایستادن در برابر پرچم، سلام نظامی، پاکوبیدن به زمین، درجات و سردوشی ها و تشابهات بسیار زیاد دیگری در میان نیروهای نظامی به کافران وجود دارد. به همین جهت بسیاری از علما این گونه کارها را محکوم و ممنوع نموده اند1.

به همین مناسبتبرخی دیگر از علمای وهابی همچون «شیخ عبدالرحمن بن قاسم» بابی را تحت عنوان «لباس پلیس» باز کرده و اقوال علمای وهابی را در این زمینه بیان کرده اند2.

منبع:

1 . http://majles.alukah.net/archive/index.php/t-6257.html

2 . الدرر السنیه فی الاجوبه الاحمدیه، ج 15، ص 363- 405، فتاوا شیخ عبدالرحمن بن قاسم، الباب السابع، لباس الشرطه

......................................................................................................

پوشیدن زیرشلواری، بزرگ ترین مصیبت جامعه و بدعت و حرام است

از خدمات دیگری که علمای وهابی به جامعه اسلامی نموده اند آن است که مصیبت اساسی امروز جامعه اسلامی را تشخیص و آن را به دنیا معرفی نموده اند.

از شیخ و امام حدیث اهل سنت و وهابیت در عصر حاضر یعنی «ناصرالدین الالبانی» که بن باز، مفتی اعظم عربستان سعودی او را «بخاری دوران و امام حدیث» معرفی می نمود، درباره پوشیدن زیر شلواری سؤال کرده اند، وی نیز در پاسخ چنین فتوا داده است:

از مصیبت هایی که مسلمانان و جامعه اسلامی امروز به آن مبتلا گردیده زیرشلواری است و سخن در این باب فراوان است، لکن به اختصار چنین می گویم: در پوشیدن زیرشلواری دو مشکل و آفت وجود دارد، نخست آن که: زیرشلواری باعث می شود تا حجم عورت انسان نمایان گردد، مخصوصاً برای نمازگزارانی که لباس بلند نمی پوشند که در آن صورت حجم عورت به هنگام سجده از بین دو ران نمایان می شود، مخصوصاً اگر شخصی در نماز جماعت باشد از پشت سر   می بیند که در مقابل او دو زنگوله و یا شاید چیزی از آن وحشتناک تر میان پای نفر جلو آویزان است. مصیبت و آفت دیگر آن که: این لباس، لباس کافران است... به همین جهت بر هر مسلمانی که مبتلا به مصیبت زیرشلواری گردیده واجب است تا ژاکت و لباس بلندی شبیه آنچه برادران پاکستانی یا هندی می پوشند، پوشیده تا به سر دو زانوها برسد...

.........................................................................................................

بازی فوتبال بدعت و حرام است

بزرگان وهابی در عرصه ورزش و به خصوص فوتبال نیز اظهار نظر کرده و فرموده اند:

بازی فوتبال در زمان رسول خدا، خلفا، صحابه و پادشاهان اسلامی نبوده از این رو این کار        می تواند در زمره توطئه های غربی ها برای دوری جوانان مسلمان از نماز و همچنین لهو و لعب به شمار رفته و حاکمان امر باید از این کار جلوگیری نموده و به جای آن، آموزش نظامی به جوانان بیاموزند. اضافه بر این که این کار سفیهان و جاهلان است و ما را شبیه دشمنان خدا ساخته و باعث آسیب رساندن به بدن و افتادن نگاه جوانان به ران یکدیگر و غفلت از یاد خداوند می گردد. بدون شک یادگیری و آموختن این کار در مدارس، نادانی می باشد.

منبع:

الدرر السنیّه فی الاجوبه النجدیه، ج15، ص 200

....................................................................................

حضور دختران در مدارس و فراگیری علوم جدید بدعت و حرام است

در فتاوای جناب شیخ عبدالله سلیمان بن حمید از علمای وهابی آمده است:

... من به همه مسلمانان توصیه می کنم اجازه ندهند دختران و خواهرانشان وارد مدارس شوند که در ظاهر مایه رحمت، اما در واقع مایه بلا و فتنه ای است که سرانجام آن فسق، فجور و سقوط در زشتی ها و مفاسد اخلاقی است... به تازگی از مصیبت و فاجعه اسفناک دیگری باخبر گشتیم و آن باز شدن مدارس آموزش دختران است.... ای مسلمانان و ای غیرتمندان جهان، بشنوید که اینان می خواهند در قالب دروس ریاضی، هندسه، جغرافی و یازده درس بی فایده دیگر چیز های دیگری به دختران یاد دهند. این مصیبت و خطری است برای جامعه ما... آموزش دختران خطر و مصیبت بزرگ و جبران ناپذیری برای جامعه ماست که عواقب سوئی را در پی دارد. درس خواندن دختران باعث سرکشی آنان می شود، در حالی که آنان در دین و عقل ناقص هستند.

منبع:

الدرر السنیّه فی الأجوبه النجدیه، فتاوا الشیخ عبدالله سلیمان بن حمید، ج 16، ص 71، 74، 78، 80، 83

.................................................................................

خرید گل و اهدای آن به دیگران بدعت و حرام است

هیئت علمای بزرگ عربستان سعودی که بالاترین مقامات فتوا در آن کشور هستند فتوا داده اند:

خرید دسته گل های طبیعی و یا مصنوعی و اهدای آن به بیماران حرام است، چرا که در طول قرون گذشته چنین کاری رایج نبوده، بلکه سوغاتی است از سوی غرب و آنان که چنین کاری  می کنند صِرفاً از کافران تقلید می کنند. به همین جهت هرگونه خرید، فروش و یا اهدای آن جایز نمی باشد.

منبع :

فتاوی اللجنه الدائمه للبحوث و الإفتاء، رقم 21409 تاریخ 21/3/1421

.........................................................................................

فراگیری زبان انگلیسی بدعت و حرام است

گروهی از علمای وهابی فراگیری زبان انگلیسی را تحریم نموده اند که جهت آگاهی بیشتر        می توان به کتاب منبع در مجموعه فتاوای علمای وهابی مراجعه نمود1. در این بین آنچه به عنوان جدیدترین فتوای علمای وهابی می توان بدان اشاره داشت فتوای شیخ ابن عثیمین است که چنین فتوا داده است:

سخن گفتن به زبان غبر عربی، انسان را معتاد به این عمل نموده و این باعث می گردد تا محبت صاحبان کافر آن زبان در او تأثیر گذارد و این کار، مخالف عقیده دشمنی با کفّار است. به نظر من کسی که کودکی را از زمان طفولیت مورد تعلیم زبان انگلیسی قرار می دهد باید در قیامت    پاسخ گو باشد، چرا که او ابتدا محبت این زبان را به دل او می اندازد.

منبع:

1 . الدرر السنیّه فی الأجوبه النجدیه، ج 15، ص 326 تا 333

...........................................................................................

کار کردن با شرکت های خارجی بدعت و حرام است

جناب شیخ عبدالله سلیمان بن حمید یکی دیگر از علمای وهابی در فتوایی فریاد برآورده و کار کردن برای شرکت های خارجی را تحریم نموده است:

کار کردن با شرکت های خارجی از بزرگ ترین خطرهایی است که کارگران مسلمان را تهدید    می نماید، زیرا این کار باعث تغییر عقاید، فساد اخلاق، ابجاد آشوب و نقض احکام اسلام           می گردد. همچون حیوانات نباشید که همان گونه که آنان را هر کس بخواهد به هر سو می کشد شما را نیز شیاطین و حاکمان کافر به هر سو بخواندکشیده و بدون آن که خود بفهمید از دین خارج سازند. کار کردن در شرکت های خارجی همکاری با اشرار به شمار رفته و ایم مایه ننگ و عار مسلمان است. از همنشینی با اینان که بد همنشینانی هستند بپرهیزید، چه این که اگر شما در کار با آنان مشارکت بورزید و بر کار با آنان رضایت دهید شما نیز در گناهان آنان شریک خواهید بود. تنها در حالی که انسان ناچار است در شرکت های خارجی کار کند در آن شرایط نیز نباید ابتدا به آنها سلام داده و یا در هیچ کاری آنها را احترام کند، بلکه باید نسبت به آنها بغض و دشمنی داشته باشد، در برابر آنها از جای خود برنخیزد و در هیچ کار و رفتاری از آنان پیروی نکند.

منبع:

الدرر السنیّه فی الأجوبه النجدیه، ج 15، ص  485-488 و 491-492

 

..............................................................................................

صبح به خیر، شب به خیر گفتن کار یهودی ها، بدعت و حرام است

محمد جمیل زینو، در فتوایی گفته است:

صبح به خیر، شب به خیر گفتن تقلید از یهود و از اعمال خطا می باشد.

منبع:

أخطاء شائعه، شیخ محمد زینو، ص 67، دار الصمیعی، الریاض

..................................................................................................

قائل به کرویت زمین کافر است

عبدالعزیز بن باز، در فتوایی که علم و دانش از سر و روی آن می بارد فتوا داده است:

قائل شدن به کرویت و دایره شکل بودن کره زمین، قول باطلی است که معتقد به صحت آن را از دین اسلام خارج می سازد، چرا که این سخن با سخن خداوند در قرآن کریم منافات دارد که فرموده: والجبال أوتاداً 1. به همین جهت نمی توان گفت زمین کروی شکل است.

1 . هر عاقلی می تواند بفهمد آنچه بن باز خواسته از این آیه استفاده کند ارتباطی با موضوع نداشته و مسطح بودن زمین هم در مقیاس کوچک و ناظر به آرامش زندگی در آن است نه مسطح بودن تمام آن که امروز با پیشرفت علم به راحتی قابل رؤیت می باشد.

.......................................................................................

شرایط بازی فوتبال از نظر مفتی وهابی!

اخیراً یکی از علمای وهابی به نام شیخ عبدالله النجدی کتابی با عنوان «الکره تحت أقدام الصالحین1» نوشته و به چاپ رسانده است. وی در این کتاب تلاش نموده تا به هر شکلی شده با دلایل و حجت شرعی که نزد علمای وهابی موجود است بازی فوتبال را حرام نماید. به عنوان مثال این بازی را به جهت تشابه به کفار حرام دانسته و نیز پانزده شرط برای این بازی بیان داشته از قبیل آنکه باید غرض ونیت از این بازی تقویت بدن برای جهاد فی سبیل الله و یا آمادگی برای جهاد باشد و حال آن که آنچه امروز موجود است به جز نیت پیروزی بر حریف و برنده شدن جوایز و تضییع وقت چیز دیگری نیست. همچنین در این بازی نباید از کلماتی همچون: «فول»، «پنالتی»، «کُرنِر» و از این قبیل کلمات فرنگی به کار برد. تعداد بازیکنان نباید الزاماً 11 نفر باشند. پس از پایان بازی نباید وقت اضافی گذارده شود. از لباس هایی که امروز در مسابقات فوتبال استفاده می شود استفاده نکنند و...

اینها بخشی از مهمترین فتاوایی است که در این کتاب آمده که جز سادگی، بی خبری و دوری علمای وهابی از واقعیت های موجود در عصر حاضر را نشان نداده و خنده و استهزاء جهانیان نسبت به این گروه از علمای اسلام را برمی انگیزد.

منبع:

1 . توپ زیر پای بندگان صالح خدا


 

 





برچسب ها : وهابیت  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 63
    بازدید دیروز : 91
    کل بازدید : 914018
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 2:41 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات