سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

رجوی و بنی صدر

راز نزدیکی بنی صدر و سازمان مجاهدین خلق

سازمان مجاهدین تشکیلات منسجمی داشت. رهبرشان، مسعود رجوی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و شورای انقلاب صلاحیت او را رد کرد. سازمان مجاهدین خلق خودشان را مظلوم این انتخابات و مسعود رجوی را رریس جمهور واقعی ایران می دانستند، اما با ریاست جمهوری بنی صدر برخورد تندی نکردند . می گفتند ما دو دشمن داریم لیبرالیسم ( طیف بنی صدر و دولت موقت) و ارتجاع (روحانیت)، اما ارتجاع خطرناک تر است.

امام خمینی چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد. گزارش های پزشکی نا امید کننده بود پرونده را محرمانه به اروپا هم فرستادند تا متخصصان آنجا هم نظر بدهند، اما موضوع به رسانه ها درز کرد. آنها مرتب خبر می دادند که امام خمینی تا شش ماه دیگر فوت می کنند. بنی صدر هم مبنی بر این پیش بینی ها به مجاهدین نزدیک شد تا بعد فوت امام نیرو و تشکیلات داشته باشد.

آبادان در محاصره روزهای سختی را می گذراند و فرماندهی کل (بنی صدر) در پی قدرت طلبی و دعواهای سیاسی بود و در حالی که اعضای شورای سپاه به سختی می توانستند او را ببینند، رجوی راحت با او ملاقات می کرد.

البته بنی صدر هدفش از نزدیک شدن به منافقین را مخفی نکرد و در پاسخ به اعتراض اعضای شورای عالی سپاه گفت :

«آلمانی ها گفته اند اخبار پزشکی امام مشخص می کند ایشان سه ماه دیگر بیشتر زنده نیست. اگر امام برود، روحانیت دسته دسته می شود و تنها سازمان مجاهدین، که تشکیلات دارد، می تواند قدرت را به دست بگیرد. من باید هوای این گروه ها را داشته باشم.

منبع : دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق ص 100 

 





برچسب ها : تلخ و شیرین های جنگ  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 41
    بازدید دیروز : 151
    کل بازدید : 916451
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/28    ساعت : 7:46 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات