سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید احمد متوسلیان

عملیات محمد رسول الله

پس از عملیات مطلع الفجر، رزمندگان جبهه ی غرب عملیات محمدرسول الله را در منطقه ی پاوه و مریوان (در منطقه کردستان) انجام دادند.

احمد متوسلیان (فرمانده سپاه مریوان) : « به خدا سوگند که ما خود را به آب و آتش زدیم تا بتوانیم به مرز برسیم و با صدام بجنگیم. ما در غرب در دو جبهه می جنگیم. یکی جبهه ی داخلی که گروه های ضد انقلاب هستند و می دانیم چه تعداد برادران ما را شهید کردند.

دیگری جبهه ی صدام. وقتی صحبت از جنگیدن و شهید دادن می شود، صحبت از جنگیدن در نُه متر برف است. جایی که انسان یخ می بندد و تحمل ده دقیقه نگهبانی سخت است. به شکرانه ی خدا برادران ما تا کنون مقاومت کرده اند. ».

دوازدهمین روز زمستان سال 60 عملیات محمد رسول الله در منطقه دره شیلر در کردستان انجام شد. «سرما تا مغز استخوانشان نفوذ می کرد. هفت هشت ساعت پیاده روی و بالا رفتن از قله ها اگر در پرتگاه ها سقوط نمی کردند توانی برایشان نمی گذاشت. بعضی وقتی به هدف هایشان رسیدند و نیروهای دشمن در مقرهایشان را محاصره کردند آن قدر یخ زده بودند که دستان شان قدرت چکاندن ماشه نداشت.»

عملیات شروع موفقی داشت، اما سرمای هوا اجازه ی ادامه عملیات را نداد. رزمنده ها قبل از برگشتن در انبار مهمات تیپ 16 زرهی ارتش عراق را خرج گذاری کردند و وقتی دور شدند منفجرش کردند. تمام منطقه به لرزه در آمد و دقایقی بعد دومین انبار مهمات دشمن در منطقه ی گملی منفجر شد.

منبع : کتاب دایره المعارف تصویری جنگ 8 ساله ایران و عراق ص 137    





برچسب ها : تلخ و شیرین های جنگ  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 40
    بازدید دیروز : 370
    کل بازدید : 915287
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 3:2 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات