سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری :

وقتی می خواستم به اتریش بروم، در شورای امنیت ملی، ضمن خداحافظی گفتم که اول هفته می خواهم به اتریش بروم. آقای هاشمی با یک نگرانی فرمودند که سفر سختی را انتخاب کردید، خیلی سخت است.

من خیلی تعجب کردم، استقبال گرمی از من شد.

بحث ما از همان فرودگاه با آقای فیشر شروع شد. من چون می دانستم اینها چه می خواستند بگویند – به قول ما – توپخانه ما آماده بود نمی بایست دنبال گلوله و این ها بچرخم ... . ایشان گفت: « ... دو سه تا کار را اگر شما مراعات کنید، مشکل ما با شما حل می شود.» من پرسیدم: «آن مشکلات چیست؟» او گفت: « یکی حقوق بشر است، یکی سلاح اتمی و یکی ماجرای سلمان رشدی و همین چیزها»

... من گفتم: «من آدم صریح اللهجه ای هستم، اصلاً با زبان دیپلماسی صحبت نمی کنم و خارج از پروتکل حرف می زنم.

بعد گفتم که «آقای فیشر، من صریح به شما بگویم، اصلاً ما قبول نداریم این حرف های شما از روی اعتقادتان باشد؟ این حرف ها سیاسی است. حقوق بشر و اینها کشک است. من برای شما راحت بگویم این بوسنی هورزگوین یک کشور اروپایی است، جنایاتی که صرب ها در آنجا کردند را شما خبر دارید. در یک مورد به پنجاه هزار زن و دختر تجاوز به عنف کردند و ... . عکس العمل جامعه اروپا و اتحادیه اروپا در مقابل جنایت صرب ها چه بود؟»

گفت: « ما محکوم کردیم » گفتم: « این به درد کجای این مردم خورد؟ ... » ایشان بی پاسخ  ماند. گفتم: «ببخشید آقای فیشر، می گویند آزادی است، یک نویسنده به پیغمبر فحش بدهد، ... امام ما هم آزاد بود فتوایش(در مورد سلمان رشدی)را بدهد. شما چرا از فتوا ناراحت می شوید؟

بعد از ملاقات رسمی با ایشان، من دائماً می گفتم که «من سوال دارم» یکی از چیزهایی که این ها را مستاسل کرده بود، این بود که من می گفتم: « ده تا سوال از شما دارم»؛ به ذهنم رسیده بود که چرا ما باید انفعالی برخورد کنیم؟

منبع : کتاب خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری ،ص 171-172-173

 

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 39
    بازدید دیروز : 151
    کل بازدید : 916449
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/28    ساعت : 7:22 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات