سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

جنگ 8 ساله دفاع مقدس

اختلاف در جبهه ی ایران

شکست عملیات رمضان آن قدر تلخ بود، که سخت ترین روزهای فرماندهان جنگ را رقم زد. محسن رضایی جلسه ی فرماندهان سپاه را با این جمله ها آغاز کرد : «دیشب یکی از شب های بسیار نگران کننده عمرم بود. هنگامی که شرح غم انگیز اظهار عجزفرماندهان تیپ را شنیدم، احساس کردم که دوستان و همکارانم با مشکلاتی روبه رو شده اند که باید آنها را حل کرد.

عزیزان اگر قصد ماندن دارید ، بیایید با هم سوگند یاد کنیم و جلو برویم. مگر چه شده که با بروز یک مشکل این قدر زود عصبانی شده اید؟».

اما برخی فرماندهان می گفتند مشکل در جای دیگری است.

حسین خرازی، از فرماندهان تیپ های سپاه : « این مساله که عنوان می شود برخی از برادران نمی خواهند بجنگند باید بگویم این گونه نیست. برای نمونه، دیروز یک گردان از رزمندگان محله خود ما به من گفتند ما تازه آمده ایم و آموزش هم ندیده ایم، بگذارید ما دست کم دو تا سه روز آموزش ببینیم، بعد هر کجا خواستید، می رویم. اما اگر تکلیف این باشد که هم اکنون خود را برای عملیات آماده کنیم، همین حالا هم آماده هستیم.»

بحث های بعدی فرماندهان سپاه با هم دور از این فضا نبود و مشکل مهم تر اختلاف محسن رضایی و صیاد شیرازی بود. آنها در بحث ها به نتیجه نمی رسیدند و هر کدام اشکالات گروه دیگر را تذکر می داد. اختلافاتی که در ادامه ی روند جنگ تاثیرگذارتر شد.

 

 

منبع : کتاب دایره المعارف مصور 8 سال جنگ ایران و عراق ص 170

 

 





برچسب ها : تلخ و شیرین های جنگ  ,




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 45
    بازدید دیروز : 338
    کل بازدید : 914439
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 1:1 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات