سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر علی شریعتی :

در تاریخ ، می بینیم بعد از اینکه علی را قربانی کردند و از صحنه رهبری جامعه اسلامی کنار زدند و خانه نشین شد، یک چهره جدید برای اولین بار در تاریخ، در لباس شیعه ظاهر می شود، نامش ابوسفیان است، و می گوید : علی چرا در خانه نشسته ای که اینها حقت را پایمال کنند؟! ... بنابراین ، شیعه علی بودن یک اسم کلی است که تکلیف آدم را معلوم نمی کند. کدام شیعه علی هستید؟ ابوذری یا ابوسفیانی؟ ...

منبع : کتاب حسین وارث آدم ص 217





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

 

  کاشکی برف بیاید ... آنقدر که بتوانبم " آدم " بسازیم ..... آدم !!!

حتی اگر شد " برفی "  





برچسب ها : جملات ناب  ,

دکتر علی شریعتی :

ما از وقتی که، به گفته جلال، «سنت شهادت را فراموش کرده ایم، و به مقبره داری شهیدان پرداخته ایم، مرگ سیاه را ناچار گردن نهاده ایم»> و از هنگامی که به جای شیعه علی بودن و از هنگامی که به جای شیعه حسین بودن و شیعه زینب بودن، یعنی «پیرو شهیدان بودن» ، زنان و مردان ما «عزادار شهیدان شده اند و بس»، در عزای همیشگی مانده ایم!

منبع : کتاب حسین وارث آدم ص 188





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

کسانی که می خواهند دین را در تاریکی بفروشند، بر تاریکی اندیشه و ضمیر خود گواهی می دهند و بس. دین از جنس نور است و با تاریکی عداوت نازدودنی دارد.  





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

خلیفه و مرد اعرابی

خلیفه با اعرابی طعام می خورد. در ان هنگام چشمش بر لقمه او افتاد و مویی در آن دید. گفت : ای اعرابی! آن موی را از لقمه خود دور کن.

اعرابی گفت : طعام کسی را که چنین در لقمه خورنده نگاه کند، نمی توان خورد. دست از طعام کشید و سوگند خورد که دیگر با وی غذا نخورد.

منبع : کتاب سرّ دلبران ص 70





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

دکتر علی شریعتی :

خدایا ! این چه حکمت است ؟

و ما که در پلیدی و منجلاب زندگی روزمره جانوریمان غرقیم، باید سوگوار و عزادار مردان و زنان و کودکانی باشیم که در کربلا برای همیشه، شهادتشان و حضورشان را در تاریخ و در پیشگاه خدا و در پیشگاه آزادی به ثبت رسانده اند.

خدایا این بار چه مظلومیتی بر خاندان حسین ؟

اکنون شهیدان کارشان را به پایان رسانده اند، و ما شب شام غریبان می گیریم، و پایانش را اعلام می کنیم.

و می بینی چگونه در جامه گریستن بر حسین، و عشق به حسین، با یزید همدست و همداستانیم؟ او که می خواست این داستان به پایان برسد.

منبع : کتاب حسین وارث آدم ص 186





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,


گاهے سکــــــــوت ، همان دروغ است   !
کمـــے شیک تر، روشنفکــرانـه تر
و با مسئولیت کمتر
!





برچسب ها : جملات ناب  ,

 

جامعه دینی بیش از هر جامعه دیگر باید نسبت به شخصیت تراشی حساس باشد ... بزرگ کردن شخصیت دو خطر بزرگ دارد:

یکی قانون شکنی و دیگری علم شکنی. وقتی به مردم تزریق کردند که فلان کس شخصیت مهمی است، از این پس خود او حجت می شود و لازم نمی بیند برای کلامش حجت بیاورد.

از این پس به جای اینکه وی خاضع حق باشد، حق را خاضع خود می خواهد و از اینکه در روی او حق را بگویند پریشان و خشمگین می شود. همچنین، وزنه شدن و فربه شدن راه را بر اعمال قانون هم می بندد و یا راه را برای فرار از قانون و مسئولیت می گشاید.  





برچسب ها : راه ناهموار  ,

جامعه دینی خدا پسند و پیامبر پسند، جامعه ای است که در آن عالمان بر دهان لگام ندارند و جاهلان مکرّم نیستند. در یک جامعه دینی راستین فرهنگ مداحی رایج نیست و مداحان و متملقان منزلتهای رفیع را اشغال نمی کنند، بلکه « در روی مداحان خاک می پاشند» . بدترین صفتها در یک جامعه دینی خدایی کردن است و همین مداحی های جاهلانه بود که فرعون را فرعون کرد.  





برچسب ها : راه ناهموار  ,

دکتر علی شریعتی :

.... در هر قرنی و عصری حسین حضور دارد – هر کس که در صحنه او نیست، هر کجا که هست، یکی است، مومن و کافر، جانی و زاهد، یکی است. این است معنی این اصل تشیع، که قبول هر عملی، یعنی ارزش هر عملی، به امامت و به رهبری و به ولایت بستگی دارد! اگر او نباشد، همه چیز بی معنی است و می بینیم که هست...

منبع : کتاب حسین وارث آدم ص 191





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 87
    بازدید دیروز : 370
    کل بازدید : 915334
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 7:20 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات