سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماینده فعلی نقده و اشنویه که فرزند شهید است گفت با توجه به تبلیغات افراطیون شیعه که فقط شیعیان به بهشت می روند فکر می کردیم ما اهل سنت در بهشت خدا جایی نداریم اما با دیدن نظرات فقهی آیت الله هاشمی مبنی بر اینکه  " اهل کتاب هم به بهشت می روند"امیدوار شدم ما هم به بهشت می رویم!





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 67 :  

اگر فکر کنیم که همه وقت فعال خانم‌ها باید صرف خانه‌داری و بزرگ کردن چند بچه شود، این با عقل و منطق و واقعیت‌های زندگی منطبق نیست. استعداد خانم ها خیلی بیشتر از اینهاست، من امروز به صراحت اعلام می کنم تصدی هیچ مقام و پست و سمتی توسط خواهران ممنوع نیست و منع شرعی ندارد. خانم ها می توانند وزیر، استاندار، وکیل، مدیر کارخانه، مشاور وزیر، رئیس دانشگاه و .... باشند





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

این راهِ درست است که در پیش گرفتند
تصمیم به آزادی هم کیش گرفتند

شُد روزنه ایی باز از این دخمه تاریک
تا عَزم , به جذبِ دگراندیش گرفتند

با قَهر نشُد باز , درِ بسته به تاریخ
کی حاصلی از آنهمه تفتیش گرفتند؟

آزادی اندیشه نگوئید محال است
سودا زده گانند که تشویش گرفتند

دنیا … نه فقط بازی نَرد است
صَدبار اگر باز دوتا شیش گرفتند   …

در عاقبت از بُرد و ظَفر نیست خبر , نیست
از غیر نه … این بُرد , خود از خویش گرفتند

امروز همان لحظه ی موعود زمان است
غفلت زده گانند که آتیش گرفتند

مرتضی عباسی زاده

 

 





برچسب ها : جملات ناب  ,

 

به طور کلی بنای هر ایده بزرگ بر استخوان های چند قربانی، استوار گردیده است؛ زیرا طبیعت، پدر مالدار بخیلی است که نفایس دانش و حقایق حکمت خزینه خود را آسان و رایگان به اولاد خویش نمی دهد. بالای گنج بیکران نشسته و خوش دارد کودکانش به سمت او بدوند، دست دراز کنند، شادی و شیرین زبانی ها کنند، بالاخره محروم برگردند یا رنج و محنت برند تا گوشه ای از روزنه ذخایر را بنمایاند.

دست از مال و جان برداشته ، دل و دین در راهش ببازند تا در کنار پذیرد و تا جان شیرین در کف ننهند، به کف دیگر، گوهری نستانند.

 

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی :

در زمینه مذاکره با آمریکا، نخستین بار ما برای کسب اجازه، نزد مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان شرط گذاشتند که مذاکرات فقط در زمینه هسته‌ای باشد و ما در آن زمان کار را شروع کرده بودیم .

صالحی خاطرنشان کرد: دو سال و نیم پیش بود که پس از کسب تکلیف از مقام معظم رهبری کار در زمینه مذاکره با آمریکا شروع شد و در ادامه، کار به دولت بعدی سپرده شد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: در خصوص موضوع مربوط به آب سنگین اراک نیر با کشورهای عضو 1+5 مذاکره شد و پیشنهاد ما باز طراحی قلب راکتور اراک و کاهش پلوتونیوم  تولیدی به میزان یک پنجم بود که مورد استقبال 1+5 قرار گرفت.



خاطرات محمد البرادعی رییس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی :

... در ناهار خصوصی دبیرکل سازمان ملل، بعد زا سخنرانی پاول (وزیردفاع آمریکا) در سازمان ملل، دومینیک دو ویلپن، وزیر امورخارجه فرانسه – پاول را با نگاهی به گذشته که مانند پیشگویی و ابلاغ به نظر می آم، خطاب کرد و گفت : «شما آمریکایی ها عراق را درک نمی کنید. اینجا سرزمین هارون الرشید است. ممکن است بتوانید در یک ماه آن را خراب کنید، اما یک نسل طول می کشد تا صلح را برقرار کنید.».

منبع : کتاب عصر فریب. ص 74 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

معنای سیاسی واژگان :

تسامح : آسان گرفتن. خفه نکردن مردم.

تشویش اذهان عمومی : جلوگیری از قتل به صورت غیرقانونی. گفتن دو دو تا می شود چهار تا. نوشتن هر حرفی در روزنامه که بتوان به آن گیر داد.نوشتن خبرهایی که اتفاق افتاده است.

تعصب : دائما عصبی شدن. گیر سه پیچ دادن به مردمی که نظر خاصی ندارند. مشکوک شدن به صورت نهادینه شده. دفاع کردن سرسختانه از چیزی که اطلاع دقیق از آن نداریم.

منبع : کتاب دایره المعارف ستون پنجم

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان این که اشتغال، مهمترین عامل مهاجرت نخبگان است، گفت: نسبت خروج نخبگان در رشته‌های کم خروج حدود 30 و در رشته‌های پرخروج حدود 40 درصد است.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

خاطرات محمد البرادعی ریاست سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی  :

محمد البرادعی :

اوایل اکتبر 2002 ، قبل از رای گیری درباره قطعنامه نهایی (در مورد عراق) من و هانس بلیکس به جلسه ای در وزارت امور خارجه آمریکا دعوت شدیم. کالین پاول و کاندولیزا رایس (وزیر خارجه) میزبان ما بودند. ... رایس می خواست سازمان ملل سرپوشی ایجاد کند که فرایند بازرسی در واقع به سرپرستی ایالات متحده انجام شود. رایس حتی تا جایی پیش رفت که پیشنهاد داد فردی که اطلاعات کمیته تحقیق و و بازرسی را اداره می کند، باید آمریکایی باشد. ... بلیکس، آدم رکی بود ، به رایس گفت قصد ندارد برای عملیات آمریکا فعالیت کند. وی اظهار کرد « اگر خواستار عملیات سازمان ملل هستید، نمی توانید دیگران را در تیم هایی که در اختیار روسای سازمان های بازرسی نیستند، داشته باشید.»

واکنش رایس تند بود. اعلام کرد : آقای بلیکس، منشور سازمان ملل بر مبنای نقش و مسئولیت عمده پنج عضو دائمی شورای امنیت استوار است. همان طور که اطلاع دارید، امنیت ایالات متحده تهدید شده است و بنابراین می تواند هر اقدامی برای حفظ امنیت خود انجام دهد.» از خلاصه کردن گفته هایش که به طور مستقیم نگفت سازمان ملل همان شورای امنیت است و شورای امنیت همان ایالات متحده، سپاسگذار بودم!!!.

منبع : کتاب عصر فریب. خاطرات البرادعی ص 65

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 

برای آزاد ماندن و خالص ماندن عقل، باید محیطی آزاد برای آن فراهم کرد تا با پیوستن به عقول دیگر، صیقلی تر و خالص تر شود و از انزوای فردی بیرون آید و غبار فردیّت و عزلت از آن سترده شود. مجاهدت با نفس و در آویختن با شهوات و اهلی کردن خشم وحشی نیز، شرط دیگر پالودن عقل از آلودگی است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,
   1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 15
    بازدید دیروز : 32
    کل بازدید : 913879
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 3:43 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات