سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابراهیم حاتمی کیا :

وقتی آقای موسوی برای انتخابات آمد بنده به او رأی دادم، ولی هیچ‌ کجا موسوی را تبلیغ نکردم و البته با او هیچ رابطه‌ای نداشتم و علاقه‌ای هم نداشتم که بخواهم فیلمی در این رابطه بسازم. در انتخابات جدید هم، من به آقای روحانی رأی دادم و معلوم بود که انتخابم این جنسی است؛ اما این‌ها به این معنی نیست که نگویم که «آقای روحانی اتفاقی در حوزه فرهنگ در حال رخ دادن است که آدم را می‌ترساند . »





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

وزیر مختاری بُز

فیلیپ دوم امپراتور اسپانیا که از 1556 تا 1598 میلادی بر اسپانیا سلطنت کرد کاتولیکی سخت متعصب بود و در عصر او هزاران نفر از پیروان فرقه پروتستان، یهودیان و مسلمانان در دادگاههای تفتیش عقاید کاتولیکها به مجازاتهای هولناک محکوم شدند. وی یکبار سفیری نزد پاپ فرستاد تا نتیجه اقدامات خود را به آگاهیِ پاپ برساند. این وزیر مختار(سفیر) بسیار جوان بود و چون به نزد پاپ بار یافت، پاپ با حیرت گفت: مگر در مملکت شما شخص مُسن پیدا نمی شود که پادشاه، جوانی مثل شما را که هیچ ریش ندارد به سِمت وزیر مختار نزد من فرستاده است؟

مرد جوان در پاسخ گفت: اگر پادشاه می دانستند که شما این همه به ریش اهمیّت می دهید، یک بُز ریش بلند را به سِمَت وزیر مختار نزد شما روانه می کردند.

 





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

 

نلسون ماندلا :

... از آفریقای جنوبی خارج نمی شوم، همچنان که تسلیم نیز نخواهم شد. آزادی را تنها با تحمل سختی ها، فداکاری و اقدام مبارزه جویانه می توان به دست آورد. این مبارزه زندگی من است. من به جنگیدن برای آزادی تا پایان زندگی خود ادامه خواهم داد.

اطلاعیه «مبارزه زندگی من است» در زمان مبارزات ماندلا بر ضد رژیم آپارتاید 

 





برچسب ها : جملات ناب  ,

اگر در ژنو شش دانگ کره زمین را هم آمریکا و اشتون به نام ایران سند می‌زدند، این گروه آمریکاستیز باز هم توافقنامه را عهدنامه ترکمانچای می‌خواندند زیرا فرش آمریکاستیزی دارد از زیر پای آنها بیرون می‌آید و آنها نمی‌خواهند این را از دست بدهند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

وندی شرمن: در توافق نهایی، ایران می تواند غنی‌سازی کند  

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا به مانند اسرائیل نمی خواهد ایران غنی سازی کند اما این درخواست، غیرمنطقی است. این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی آمریکا توضیح داد: مذاکرات هسته ای با ایران، سخت است اما تلاش های دیپلماتیک باید برای حل این مسئله ادامه یابد. معیار موفقیت مذاکرات هسته ای با ایران، عدم کسب بمب اتمی توسط این کشور است.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

غسان شربل روایت رنج جوانی عراقی در روزگار صدام را نوشته است .
با جوان در بغداد آشنا می شود. می بیند جوان یک رمان خوان حرفه ای است. آثار بزرگان ادبیات داستانی را دقیق خوانده است. سخن از سیاست می رود. جوان را شام به کنار دجله دعوت می کند. همان دجله ای که جواهری در باره اش سرود:
یا دجله الخیر یا ام البساتین...
غذا می آورند. جوان سرش را پایین می اندازد. غذا را با شتاب می خورد. از پس شیشه عینکش، اشک جاری اورا غسان شربل می بیند. جوان می گوید: من سگ هستم. آثار شکنجه بر پیشانی و چانه اش را نشان می دهد. روایتی از آن که ماموران امنیتی چه بر سرش اورده اند . می گوید غذا خوردن بهتر از سخن گفتن و بهتر از اندیشیدن است .آن ها کاری به سرم اوردند که دیگر خودم را سگ می دانم. تمام همت و امیدم همین خوردن است تو نمی دانی که آن ها از این گفتگوی ما و پرسش های شما با خبر می شوند. مرا دستگیر می کنند. بلایی بر سرم می آورند که در باره تو هم هر چه بخواهند بگویم. ببین کاری می کنند که حتا صفت مروت و وفای سگ را هم نداشته باشم
جوان گفت: تو از لبنان آمدی، می دانم در لبنان روزگار سختی دارید. اما با همه رنج ها و مصیبت ها، شما در سایه یک رهبر تاریخی زندگی نمی کنید. رهبر تاریخی، شهروندان را به آمیخته ای از برده و سگ تبدیل می کند. به تو می گوید: سرزمین و کشور از آن اوست. اگر می خواهی زندگی کنی باید آزادی ات را بفروشی، انسانیتت را حراج کنی. در دفترت در زیر عکس او بنشینی، در خیابان از کنار مجسمه های او عبور کنی، بدانی که او صاحب تو و اهل و عیالت می باشد. ....منتظر فرصتم از این کشور بگریزم. به سرزمینی بروم که در آنجا موجود وحشی به نام رهبر تاریخی متولد نمی شود...





برچسب ها : راه ناهموار  ,

نلسون ماندلا :

درباره آزادی

حرکت ما به سمت آزادی غیر قابل بازگشت است. ما نباید اجازه دهیم ترس سد راهمان شود.





برچسب ها : جملات ناب  ,

 

مصائب صداوسیما برای سانسور هاشمی در بین المجالس 

عوامل صداوسیما در یک آبروریزی خنده دار، به سانسور تصویر حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی  در اجلاس بین المجالس اسلامی پرداختند که با توجه به زحمات شدید به وجود آمده برای این عزیزان در گرفتن صحنه های بسته و جلوگیری از فتنه جدید پخش تصویر این چهره، به جناب ضرغامی پیشنهاد می شود به آنان سختی کار داده شود!

به گزارش انتخاب، مسوولان برگزاری بین المجالس هم در یک آبروریزی عجیب، در نمایش تاریخ مجالس بعد از انقلاب برای میهمانان بلندپابه این اجلاس، مجلس ششم را حذف کردند!

مشخص نیست این آبروریزی توسط عوامل "دکتر کاظم جلالی"، رئیس فرهیخته مرکز پژوهشهای مجلس که مدعی اعتدال و آزاداندیشی است، انجام شده یا این اقدام توسط افراد دیگری انجام شده است؟

ممکن است برخی نمایندگان مجالس آفریقایی که شناختی از ایران ندارند، چیزی از این موضوع در نیابند، اما آیا مسوولان بین المجالس فکر نکردند نمایندگان برخی کشورهای عربی نظیر عربستان و بحرین و کویت که رویدادهای داخلی ایران را دنبال می کنند و بعضا به دنبال هر دستاویزی برای تخریب جمهوری اسلامی می گردند، این پاک کردن تاریخ جمهوری اسلامی را متوجه شوند و آن را نشانه اختلافات شدید داخلی در نظام ارزیابی کنند؟

 

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

این پرسش پرسشی اساسی است  :

 آیا هر چه از زور بیشتر استفاده کنیم، قوی تر می شویم؟

 آیا همیشه نسبتی موافق میان استفاده از زور و قوی شدن هست؟

در رمان کوری ساماراگو، تابلو درخشنده ای در باب نسبت میان اسلحه و قدرت حقیقی است :

 تبهکاری شلیک می کند. جمعیت کوران وحشت زده می شوند. کوری می گوید، نترسید یکی از فشنگ هاش کم شد !
مرادش این است که به همان اندازه از قدرتش کاسته شد. در مسایل داخلی هم همینطور است. هر قدر حکومت از زور استفاده بیشتری کند، به مفهوم اقتدار بیشتر حکومت نیست. تردیدی نیست که اعمال زور می تواند پوشش قانونی هم پیدا کند.شوروی هنگامی سقوط کرد، که ابر قدرت بود.شاه ایران هنگامی در برابر انقلاب مردم ایران سرنگون شد که کارتر ایران را جزیره ثبات نامید و شاه را در تهران ستوده بود.
صد ها سال پبش ناصر خسرو سروده است:
جهان را به آهن نشایدش بستن
به رنجیر حکمت ببند این جهان را

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

روایت ماجرایی از زندگانی مرحوم ملا عباس تربتی- پدر مرحوم راشد :

" ملا عباس مزرعه داشت و امرش از کشاورزی می گذشت. فردی با خود گفته بود من ملا عباس را امتحان می کنم. آب را که به سوی مزرعه ملا عباس جاری بود، یعنی نوبت آب ملا عباس بود، منحرف کرد. آب روانه زمینی شده بود که پر از خار بود. ملا عباس دید آب قطع شد. به دنبال مسیر آب آمد. بیلش هم بر دوشش بود. دید از بالا دست آب را به سوی زمین خار زار رها کرده اند. مردی هم بیل بر دوش کناری ایستاده بود. ملا عباس گفت:

" اخوی! وقتی خار هایت را آب دادی، آب را به طرف مزرعه من روان کن تا مزرعه خشک نشود"

 





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,
<   <<   11   12   13      >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز : 29
    کل بازدید : 919090
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/6/31    ساعت : 1:51 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات