سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

مرحوم اقبال لاهوری زمانی که حکومت لنینی، در اوج قدرت خود بود و ادعاهایش گوش فلک را کر کرده بود، او به خوبی فهمیده بود که آن رژیم جز چند «نه» چیزی در انبان ندارد و «نه»، معلوم است که برای ویران کردن است نه ساختن.

روس را قلب و جگر گردید و خون

از ضمیرش حرف لا آمد برون

کرده ام اندر مقاماتش نگاه

لا کلیسا لا سلاطین لا الاه

فکر او در تندباد لا بماند

مرکب خود را سوی الّا نراند

آیدش روزی که از زور جنون

خویش را زین تندباد آرد برون ...

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

گزارشگران بدون مرز یعنی سازمان حرفه‌ای نظارت بر شاخصهای آزادی مطبوعات در جهان در گزارش سالانه خود که چندی پیش منتشر کرد رتبه ایران را از میان 180 کشور جهان در یکصد وهفتاد وسومین کشور قرار داد. به عبارت دیگر ایران از 7 کشور جهان یعنی اریتره، کره شمالی،برمه، کوبا، سوریه و... در زمینه آزادی مطبوعات جلو است. عراق وافغانستان وتونس ولیبی به طور متوسط حدود 55 رتبه جلو افتادند.

در افغانستان 28 کانال تلوبزیونی بخش خصوصی راه افتاده وسانسور و ممیزی از کتاب ومطبوعات، ممنوع شناخته شده است.تنها در کابل 18 رادیو اف‌ام بخش خصوصی به راه افتاده است. در عراق 168 عنوان روزنامه منتشر میشود که مجموع تیراژ آنها به 3 میلیون نسخه در روز میرسد.

البته با وجود پر برکت امثال آقای احمد خاتمی امام جمعه عزیز و غیرتمند که افکار مخالف و ویروس میدونه باید در آزادی بیان از افغانستان و عراق هم عقب بیفتیم ...

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران :

برادر و دوست عزیزم آیت‌الله کروبی را فراموش نمی‌کنم که خدمات زیادی را به (مساله) فلسطین ارائه کرده بود. از همین جا یک درخواست از رهبر انقلاب دارم و آن این است که مشکل ایشان را حل کنند، چرا که "فلکل جوادٍ کبوه"(هر اسبی یک روزی به زمین می‌افتد ولی برمی‌خیزد).





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران :

«قلم‌هایی که در عرصه‌های فکری شبهه‌پراکنی می‌کنند، از هر ویروس خطرناکی، خطرناک‌ترند» ... طوری عمل کنید که پسوند اسلامی زیبنده شما باشد. اجازه نشر کتاب‌های فاسد، زیبنده شما نیست. ....نظارت شما کجا رفته؟

نقدی بر سخنان امام جمعه موقت تهران :

جناب آقای خاتمی، شما قطعا هر فکری را که با شما زاویه دارد قبل از هر چیز شبهه می نامید تا ابتدا از اعتبار ساقطش کنید و سپس ویروس می نامیدش تا در مرحله دوم حکم مرگش را صادر کنید و برای خود اجر دنیا و آخرت بخرید. سپس با توجه به اینکه یا وقتش و یا تخصصش را ندارید که برخورد عالمانه با افکار گوناگون که حداقل حقوق هر کسی است داشته باشید از رفقای در قدرتتان می خواهید تا دهان آنها را ببندند و قلمشان بشکنند تا خدای نکرده جز فکر منور امثال حضرتعالی نباشد و صدایی جز صدای دلنشین شما بر دلی ننشیند. این رفتار تمامی اهالی قدرت است که وقتی در مسند قدرت باشند دیگر زحمت فکر کردن و کارهای عالمانه را به خود نمی دهند و از قدرت خویش برای محو افکار دیگران یاری می گیرند که البته در تاریخ ثابت شده این روش جز تقویت ریشه افکار مخالف ثمری ندارد.

والسلام





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

تلویزیون خصوصی ظرف یکی دو سال  حسابی راه می‌افتد و مستمع زیادی پیدا می‌کند. کسانی هم که تفکری داشته باشند، سرمایه‌گذاری برای آنها هدف است.درکشورهم سرمایه کم نیست. فکرمی‌کنند که این کار خوبی است و انجام می‌دهند. فکر می‌کنم از لحاظ اقتصادی هم مفید است چون دولتی‌ها سنگین هزینه می‌کنند ولی صداوسیمای خصوصی این مقدار پرخرج نیست.
انسان‌های متعهدی هستند که کار تلویزیون خصوصی را به عهده بگیرند و نخواهند به منافع ملی و منافع انقلاب آسیب بزنند. اما بالاخره در حد رسانه‌های معمولی انتقادها را خواهند داشت. انتقاد هم به نفع است. یعنی در کل، انقلاب را تقویت می‌کند. چون همه قبول دارند که انتقاد سازنده است.

اگر(در شبکه های تلویزیون خصوصی) هم ممیزی بخواهد مثل ممیزی بر صداوسیما باشد، بدتر می‌شود و بهترنمی‌شود...اکنون هم بسیاری از ممیزی صداوسیما ناراضی هستند. هم مراجع حوزه و هم مجلس انتقاد می‌کنند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

چند تفاوت مهم بین علوم حوزوی و علوم دانشگاهی :

1. دانشی که در حوزه های علمیه تعلیم می شود دانشی است منسوب و مرتبط به دین، خواه مستقیما تفسیر متون دینی باشد (مثل تفسیر قرآن و فقه) ، خواه مقدمات آنها باشد، خواه علوم جنبی مثل فلسفه و گاه کلام .... اما در دانشگاه بیشتر، علوم تجربی آموخته می شود، خواه علوم طبیعی تجربی و خواه علوم انسانی تجربی. و همین کم تفاوتی نیست.

2. علومی که در حوزه ها آموخته می شوند علومی هستند مسبوق به ایمان که بر مبانی آنها انگشت نقد و اعتراض نمی توان نهاد ولی علوم دانشگاهی مطلقاً چنین صفتی ندارند.

3. حوزه های علمیه با عوام و عامه مردم روبرو هستند. به تعبیر دیگر آنچه را فراهم می آورند فقط غذایی نیست که در خور خواص باشد، و سر و کارشان تنها با شاگردی نیست که مسائل علمی ویژه را از آنها بپرسد. بلکه هم با عوام روبرو هستند و هم عهده دار  امر شریف هدایت و تربیت عامه هستند. با عامه غیر اهل علم سخن گفتن اقتضائاتی دارد ... اما کار دانشگاه ها متخصص پروری و گره گشایی علمی است و به همین سبب هم علومشان از خطر عوام زدگی در امان است.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

اهل تحقیق شدن با بستن درها و محرم و نامحرم دانستن افراد به هیچ روی سازگاری ندارد.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

خود را وقت خدا و آزادی کن

« در سال 1778 ولتر که روزگار پیری خود را می گذراند به پاریس رفت تا نمایشنامه «ایرن» اثر خود راکه به روی صحنه می آمد، ببیند. گروه بسیاری از مردم فرانسه به استقبال او آمدند. درمیان آنها بنیامین فرانکلین، فیزیکدان و مخترع برقگیر که فرزند خویش را در آغوش گرفته بود خود را از میان جمعیت به ولتر رساند. ولتر دستی به سر کودک بنیامین کشید و گفت: خود را وقف خدا و آزادی کن.

و این سخن به صورت سخنی جاودانه باقی ماند.»





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

بازیگر سینمای ایران، دوباره بازداشت شد
گروه هنری: سایت امید نوشت: پژمان ظفرمند از دوستان رامین پرچمی خبر از باز داشت وی دقیقا شب بعد از اولین اجرای هنری خودش بعد از 5 سال ممنوع از فعالیت بودن داد. وی گفته است قرار 50 میلیون تومانی برای وثیقه بریده شده است ولی تاکنون موفق به تهیه آن نشده‌اند. گفتنی اینکه، پرچمی در روز 25 بهمن 1389 به دلیل شرکت در تظاهرات آن روز، بازداشت و سپس در دادگاه به یک سال حبس و محرومیت از فعالیت هنری محکوم شده که پس از تحمل زندان، آزاد شده بود اما هنوز معلوم نیست آیا بازداشت تازه وی در مورد همان پرونده است.
منبع خبر : سایت بهار نیوز




برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

تفنگ‌ات را زمین بگذار
که من بیزارم از دیدار این خون‌بار ناهنجار
تفنگ دست تو یعنی زبان آتش و آهن !

من اما پیش ا‌ین اهریمنی ابزار بنیان‌کن،
ندارم جز زبانِ دل
دلی لبریز از مهر تو، ای با دوستی دشمن!

زبان آتش و آهن،
زبان خشم و خون‌ریزی است!
زبان قهر چنگیزی است!

بیا بنشین، بگو، بشنو سخن، شاید
فروغ آدمیت راه در قلب تو بگشاید!

برادر، ای برادر!
گر که می‌خوانی مرا، بنشین برادروار
تفنگ‌ات را زمین بگذار
تا از جسم تو
این دیو انسان‌کش برون آید.

تو از آیین انسانی چه می‌دانی؟
اگر جان را خدا داده است، چرا باید تو بستانی؟
چرا باید که با یک لحظه‌ غفلت این برادر را
به خاک و خون بغلتانی؟

گرفتم در همه احوال حق گویی و حق جویی و حق با تست
ولی حق را، برادر جان،
به زور این زبان‌نافهم آتش‌بار،
نباید جُست!

اگر این بار شد وجدان خواب‌آلوده‌ات بیدار
تفنگ‌ات را زمین بگذار!

فریدون مشیری

 





برچسب ها : جملات ناب  ,
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 11
    بازدید دیروز : 47
    کل بازدید : 916167
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 5:49 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات