سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشی از خطبه فدکیه زهرا (س)
وصف انصار بعد از رحلت پیامبر اسلام 

از شما بعید است اى پسران قَیْلَه! (انصار) آیا در ارث پدرم به من ظلم شود در حالى که شما حال مرا مى‏بینید و صداى مرا مى‏شنوید و اجتماعتان منسجم است و نداى نصرت‏طلبى من به شما
مى‏رسد، و آگاهى بر مظلومیت من همگى شما را فراگرفته است؟!...آگاه باشید! بخدا قسم شما را مى‏بینم که به زندگى راحت میل نموده‏اید، و کسى که سزاوار منصب حل و فصل امور است از جایگاهش دور نمودید.





برچسب ها : برشور حضرت زهرا  ,

معنای سیاسی واژگان :

اجانب : مردم. ملت. در گذشته به بیگانگان هم می گفتند.

اخبار : پیشگویی در مورد اتفاقاتی که باید بیفتد. دشمن. همه بد هستند. ما گل سر سبد آفرینش هستیم.

منبع : کتاب دایره المعارف ستون پنجم

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری :

معتقدم از حادثه 88 باید عبور کرد و توقف در حادثه 88 ما را درگیر مجادلات، توقف، هرز منابع و انرژیمان خواهد کرد. اتفاقات سال 88 به ما عبرتهایی را می‌آموزد و هشدارهایی می‌دهد. هشدارها و عبرتهای 88 امروز برای ما مهم است. هشدارها و عبرتها هم برای یک طرف نیست؛ برخی می‌خواهند یک طرفه ببینند اما عبرت‌ها و هشدارهای 88 دوطرفه است و دو طرف باید آن را ببیند. از 88 باید عبور کرد. اگر به این بلوغ رسیدیم قادریم مسائل جانبی آن را حل کنیم.

منبع : سایت آخرین نیوز





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

امام خمینی (ره) :

هر ایرانى حق دارد که مانند همه افراد از حقوق اجتماعى برخوردار باشد. مسلمان یا مسیحى و یا یهودى و یا مذهب دیگر فرقى ندارد. (صحیفه امام، ج‏4، ص 508، 24 آبان 1357)





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

یکی از فریادهای مهم شریعتی بر سر دینداران همین بود که این پیشوایان را تا حد پرستش ستایش می کنید، بشناسید. آن را که نمی شناسید چه جای ستایش کردن است. مگر محبت ثمره معرفت نیست؟ پس بی معرفت چه جای دم زدن از محبت است. و البته او ، معرفتی جامعه شناسانه عرضه می کرد نه معرفت کلامی و فلسفی.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

فیلترینگ و میلیاردها تومان پولی که به جیب فیلترشکن فروشان می ریزد  

فیلترینگ، نامی آشنا برای ایرانیان است، تاکنون هر کاربر ایرانی اینترنت بدون شک بارها و بارها به صفحه پیوندها هدایت شده است. این روزها اما، هر جا نام فیلترینگ برده می‌شود بی اختیار برخی کاربران به یاد فیس‌بوک می‌افتند و از فیس‌بوک بازی مسئولین ایرانی در حالی که این شبکه اجتماعی فیلتر است، تعجب می‌کنند.

فیلترینگ بی ضابطه که دایره آن حتی سایت‌های علمی را در برگرفته باعث شده بیشتر ایرانیان با استفاده از فیلترشکن هر روزه تمرین قانون شکنی کنند. نکته مهم این سوال است که این تمرین‌های قانون گریزی که مسئولان مسبب آنند چه بلایی بر سر جامعه می‌آورد؟ در اینجا قصد دفاع از رفع فیلتر فیس‌بوک نیست بلکه روی سخن در اینجا بر فیلترینگ بی ضابطه است.
محدوده فیلترینگ این روزها فراتر از اینترنت رفته و نرم افزارهای موبایل را نیز در بر گرفته است. بعد از فیلتر شدن وی چت، این روزها خبرها حکایت از فیلترینگ واتس آپ دارد و برخی رسانه‌ها همانند فراهم آوردن زمینه برای فیلترینگ وی چت، در حال آماده کردن اذهان برای فیلترینگ واتس آپ هستند. فیلتر شدن سایت اینترنتی اپلیکیشن واتس آپ، احتمال فیلتر شدن این اپلیکیشن موبایلی در روزهای آینده را تشدید کرده است.

نابر یک گزارش رسمی 48 ساعت بعد از فیلتر کردن وی چت، 41 درصد از 4 و نیم میلیون نفر استفاده کننده از وی چت، روی گوشی موبایل خود فیلتر شکن نصب کردند. حال باید دید چه کسانی از فیلترینگ در محیط اینترنت و فیلتر اپلیکیشن های موبایلی منتفع می‌شود.
با از کار افتادن فیلترشکن رایگان سایفون، ایرانیان امروز برای دور زدن فیلترینگ باید یک وی پی ان خریداری کنند. در حال حاضر اشتراک یک ماهه ارزان‌ترین وی پی ان 4 هزار تومان است که البته این فیلترشکن ارزان توانایی گذر از فیلتر فیس‌بوک و توییتر را ندارد و باید سرویس‌هایی مانند کریو، تونل پلاس و ... را خریداری کرد که به مراتب گران‌تر هستند.

اما با این فیلترینگ گسترده کنونی که حتی سایت‌های علمی را نیز در برگرفته، اگر بگوییم نصف کاربران اینترنت در ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند، مبلغی که ماهانه نیمی از کاربران ایرانی اینترنت بابت گذر از فیلترینگ می‌پردازند، چیزی حدود 100 میلیارد تومان می‌شود.

محدود ساختن اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های موبایلی برای اقلیتی خوشحالی به بار می‌آورد و برای اکثریت، نارضایتی. نکته دیگر توجیه این فیلترینگ تحت عنوان حریم خصوصی و مسائل شرعی، قطعاً توجیه نادرستی است.

قطعاً اغلب ایرانیان از فیلترینگ سایت‌های غیر اخلاقی و ضد انقلاب استقبال و حمایت می‌کنند، اما دایره فیلترینگ روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. توجیه فیلترینگ تحت عنوان مسائل شرعی ماحصلی جز دین گریزی ندارد.

منبع : سایت الف

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

حضرت زهرا (س) :

همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش ، چون بهشت زیر پاى مادران است ؛ و نتیجه آن نعمت هاى بهشتى خواهد بود.



بخشی از خطبه فدکیه حضرت زهرا خطاب به ابوبکر و یارانش :

شما اکنون معتقدید که ارثى و نصیبى براى ما اهل‏بیت نیست! آیا در پى حکم جاهلیت
هستید؟! و چه حکمى بهتر از حکم الهى براى گروهى است که یقین دارند؟...اکنون که
فدک را نمى‏دهى این مرکب زین و افسار شده‏ى آماده را بردار تا در قبر همراه تو
 باشد و روز قیامت وبال آن گریبانت را بگیرد. خداوند خوب حکم‏کننده‏اى و حضرت
محمد (صلى الله علیه و آله) خوب زعیمى و قیامت خوب وعده‏گاهى است.
بعد از مدت کوتاهى پشیمان مى‏شوید، و در روز قیامت اهل باطل زیان مى‏کنند، و
زمانى پشیمان مى‏شوید که براى شما نفعى ندارد، و براى هر خبرى زمان وقوعى
است، وبزودى مى‏فهمید عذاب خوار کننده گریبان چه کسى را مى‏گیرد و چه کسى است
 که عذاب دائمىبر او نازل مى‏شود.





برچسب ها : برشور حضرت زهرا  ,

به خدا خسته ایم ...

جناب آیت الله آملی لاریجانی، بار قبلی که چهره برافروخته و عصبانی شما را در رسانه ملی زیارت کردم هنگامی بود که از مقاله ای در روزنامه بهار عصبانی شده و به اهالی رسانه فرمودید : « این را آقایان یک اخطار تلقی کنند و امیدواریم این بساط جمع شود زیرا قوه قضاییه ساکت نمی‌ماند که آنان هر کاری دلشان بخواهد انجام بدهند .» متعاقب آن روزنامه به کل تعطیل شد و همه اعضایش بیکار و نویسنده هم راهی زندان اوین گشت تا هم عبرتی بگیرد و هم سایرین معنای آزادترین کشور و اسلامی ترین کشور را به خوبی بیاموزند و به تمرین این آزادی مقدس بپردازند .

اما این بار چهره بر افروخته شما را در رسانه ملی همین چند روز پیش دیدیم که فرمودید « این را آقایان یک اخطار تلقی کنند و امیدواریم این بساط جمع شود زیرا قوه قضاییه ساکت نمی‌ماند که آنان هر کاری دلشان بخواهد انجام بدهند.». هر وقت به جمله شما فکر می کنم سرگیجه می گیرم، آخر نمی دانم شما چه کسی را تهدید می کنید، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را، خانم اشتون و یا مقامات سیاسی کشورهای دیگر را، و یا همان کسانی که با آنها دیدار شده است، نمی دانم، نمی دانم، نمی دانم. کاش خودتان می گفتید این بار نوبت کدام یک است که راهی اوین گردند؟ این بار چقدر قرار است هزینه بپردازیم؟ جالب اینجاست که این بار عواقب کار خودتان را هم متوجه وزارت خارجه کردید، وقتی به چهره آقای ظریف فکر می کنم که در مقابل تهدید قدرت بزرگ شما چقدر ضعیف است ، به حالش غصه می خورم و جداً نگران می شوم که نکند او هم به این نتیجه برسد که نمی توان با وجود چنین دستان قدرتمندی که هر جا بخواهند می توانند وارد شوند و اعمال قدرت کنند راه اصلاحات ملت را پیمود و خود را عاجز ببیند و عطای وزارت را به لقایش ببخشد... راستی جناب رییس قوه قضاییه، در قوه بزرگ شما احیاناً خدای نخواسته تخلفاتی پیش نمی آید که شما را برافروخته کند؟میزان امنیت (کیف قاپی ، سرقت) در جمهوری اسلامی شما را برافروخته نمی کند؟؟؟؟؟

والسلام





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

غیرت دینی او (شریعتی) و شفقت ورزی او بر خلق اجازه نمی داد که ببیند دین ملعبه دست پاره ای از بازیگران دین فروش شده است و تعلیمات عزت بخش آن را چنان مسخ کرده اند که به عوض سرافرازی و کمال، سرافکندگی و انحطاط آورده است. نمی توانست تشیع صفوی را نشسته بر جای تشیع علوی و قاتل را عزادار مقتول و نهاد را جانشین نهضت و جلاد را وارث شهید و تریاک را خلیفه خون و ارتجاع را بر مسند انقلاب، و جور و جوع و جهل را به نام دین حاکم ببیند و ساکت بماند و به همین سبب همه سرمایه و توان خود را در کار گرفت تا ذلت و غروب اندیشه و معیشت دینی را به عزت و به طلوع مجدد بدل کند ودین را دوباره در جامه ای خواستنی و به کار آمدنی در آورد ...





برچسب ها : راه ناهموار  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 43
    بازدید دیروز : 338
    کل بازدید : 914437
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 12:41 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات