سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرحوم شریعتی اگر از سر درد و دلیری سخن نگفته بود و اگر آتش عشقی جامه جان او را نسوخته بود، قطعا این همه آتش در جان مشتاقان نمی زد و قطعا پیام او این همه ماندنی نمی شد، «بیهوده سخن بدین درازی نبود». تاریخ و طبیعت چندان بیهوده کار و هرزه پو و بی قانون نیستند که کسانی را که شایسته ماندن نباشند ماندگار کنند.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

معنای سیاسی واژگان :

اتوبوس : خودرو طولانی جمعی که در آن گروهی در حالی که فشرده می شوند میله ای در دست بگیرند و تنها نشانه شخصیت آنان ارائه بلیط است.

اتهام: به همه می توان زد. زدن آن گاهی واجب است. نوع تبلیغ علیه نظام را به همه می زنند. چه اثبات شود چه نشود زدن آن مفید است.

 

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

دو چیز به من نداده است

احمد شاه از سید گله کرده بود و گفته بود : آقا (مدرس) با برنامه و منویات ما همراه نیست و مدرس هم در جواب این چند کلمه را بدون هیچ القاب و تعارفی می نویسد : «شهریارا ! خداوند دو چیز به من نداده است. یکی ترس و دیگری طمع. هر کس با مصالح ملی و امور مذهبی همراه باد، من با او همراهم و الا فلا » .

منبع : او یک مدرس بود. مهدی آقایی ص 62





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

از شهرداری پایتخت گرفته که 24 ساعته طراحانش را برای طراحی ضربتی بنر خانم آشتون و صدام به کار واداشت تا صداوسیما که گزارشگرانش را روانه خیابان‌‌های شهر کرد تا با حدود 100 معترض! در تهران 12 میلیونی گزارش ویژه تهیه کند و ...همه «چکشی» پای مشکل حاد کشور آمدند زیرا حالا و تا اطلاع ثانوی؛ مشکل مملکت، ملاقات‌کاترین اشتون است با مادر ستار بهشتی و چند زن دیگر ایرانی! و واقعا مشکلی حادتر از این در این کشور مگر سراغ دارید؟





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

مدیر کل پیشین آفریقای وزارت خارجه :

آقای ظریف چه از لحاظ قوانین و پروتکل‌های دیپلماتیک و چه از لحاظ اخلاقی اجازه ندارند که مانع دیدار مقام دیپلماتیک کشور دیگری شوند. این امر در مورد دیدارهای خانم اشتون هم صدق می‌کنند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که وزیر خارجه بر خلاف عرف دیپلماتیک رفتار کند   .

وی ادامه داد: از سوی دیگر این افراد که خانم اشتون با آن‌ها دیدار کرده شهروند جمهوری اسلامی ایران هستند و در حقوق مدنی کشور ما هیچ منعی برای این گونه دیدارها و ملاقات‌ها ذکر نشده است.

وزارت خارجه هم مسئولیتی در مقابل این دیدار‌ها ندارد چنان که سفرای ما در خارج از کشور همواره با احزاب اپوزیسیون کشورهای مختلف در تماس هستند و این امر بخشی از فعالیت‌های دیپلماتیک آنان است و با هیچ گونه اعتراضی از سوی دیگر کشورها مواجه نمی‌شود. وزیر خارجه ما هم اگر به کشوری سفر کند حتی ممکن است به درخواست آن دولت یا سفارت با احزاب اپوزیسیونی که در پارلمان نماینده دارند یا بخشی از جریان‌های سیاسی محل را نمایندگی می‌کنند دیدار کند

زیبنده کشور بزرگ و قدرتمندی مانند ایران نیست که این همه در مقابل ملاقات یک دیپلمات خارجی شناخته شده با فردی که دوران محکومیت خود را سپری کرده و اکنون آزاد است و یا مادری که 15 ماه است داغ فرزندش را بر دوش می‌کشد، حساسیت نشان دهد."

.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 حضرت زهرا (س) :
هرکس عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را براى او تقدیر مى نماید.



بخشی از خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) :
او (على علیه‏السلام) کسى بود که در راه خدا سختى و مشکلات را تحمل مى‏کرد
 و استقامت از خود نشان مى‏داد،
و نزدیکترین اشخاص به پیامبر و آقاى اولیاى خدا بود.
در راه خدا کمر همت بسته بود و دلسوزانه و با جدیت و تلاشِ پیگیر عمل مى‏کرد،
و در راه خدا سرزنش ملامت کنندگان تأثیرى در او نداشت.





برچسب ها : برشور حضرت زهرا  ,

سایت الف، متعلق به احمدی توکلی، در مطلبی با اشاره به سخنان مداخله جویانه مقامات غربی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران نوشت:
  آنها هیچ تمایلی به برداشته شدن حصر (موسوی و کروبی) ندارند، چرا که در آن حالت حرف و انتقادی برای بیان وجود نخواهد داشت. لذا می توان نتیجه گرفت که آگاهانه به دنبال حل نشدن ماجرا در ایران هستند، تا به این بهانه، بتوانند هر ازگاهی ایران را متهم کنند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

اگر آدمیان برای گرم نگه داشتن کوره جنگ، تمام خصوصیات لطیف و قدسی و معنوی یک مکتب دینی را از آن بستانند، و به آن نوعی برّایی توام با جزمیت عقل کش بدهند، ممکن است که در یک صحنه پیکار پیروز شوند، اما در بسیاری دیگر از صحنه های پیکار شکست خواهند خورد.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

معنای سیاسی واژگان :

آینه دق : صدا و سیما، مجریان تلویزیون

ابهام : پوشیده گذاشتن. پیچیدگی. وضعیت خبری مملکت. شیوه انتقال خبر در وضعیتی که اتفاقاتی می افتد به مردم ربطی ندارد.

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 54
    بازدید دیروز : 338
    کل بازدید : 914448
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 3:16 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات