سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

علم دوستی!

«ما که اطفال این دبستانیم»

از کتابُ قلم گریزانیم

 

غالبا تخس و لوس و بی ادبیم

موی ژولیده و پریشانیم

 

اول ترم، فکر شیطنتیم

آخر ترم، درس می خوانیم

 

موقع امتحان پایان ترم

بس که درمانده و پریشانیم،

 

 خیره به برگه بغل دستی

لا جرم مثل فکس می مانیم

 

بی هدف می رویم دانشگاه

ارزش علم را نمی دانیم

 

بعد طی مدارج عالی

لنگ شغلی شریف می مانیم

 

عوض حرفه ای درآمدزا

در مسنجر تمام شبON  ایم

 

سالها لنگ مدرکی هستیم

تا که اقوام را بچزانیم

 

خانه از پای بست ویران است

بس که در بند نقش ایوانیم

 

منبع:کتاب داشت عباس قلی خان پسری صفحه103

 





برچسب ها : چرت و پرت  ,

شهید مطهری 

شهید مطهری :

زاهد های ما، هم ضعف اخلاقی دارند و هم ضعف اقتصادی

ما زاهدی هستیم که همیشه از قدرت اقتصادی، از ثروت دوری گزیده ایم، یعنی ضعف را انتخاب کرده ایم. مردمی که پول و ثروت نداشته باشند، مسلّم است کاری را که از اقتصاد ساخته است نمی توانند انجام بدهند و باید دست دریوزگی پیش دیگران دراز کنند. از ناحیه روحی هم اتفاقاً ضعیف هستیم. چون وقتی ما خودمان را به این ترتیب تربیت کردیم که به وسیله دور نگه داشتن خود از مال دنیا به خیال خودمان زاهد شدیم، یک روز که دنیا به همان زاهد ها روی می آورد می بینیم اختیار از کَفَش بیرون رفت. می بینیم نه از ناحیه روحی قوی هستیم نه از ناحیه اقتصادی.

ص 62 احیای تفکر اسلامی/شهید مطهری

 





برچسب ها : شهید مطهری  ,

جنگ 8 ساله دفاع مقدس

عملیات مسلم بن عقیل. پاسگاه های مرزی عراق خیلی زود به دست رزمنده های ایرانی فتح شد.

 

عملیات مسلم بن عقیل

ساعت 1:30 نیمه شب عملیات مسلم بن عقیل با رمز یا اباالفضل العباس آغاز شد. عراقی ها کاملا غافلگیر شدند.

در محور جنوبی عملیات ، رزمندگان مقاومت عراقی ها را در کهنه ریگ و گیسکه شکستند. در محور شمالی، در ارتفاع 402 و باقی قله های سلمان کشته، حوالی پاسگاه مرزی سان پاوا،عراقی ها بهتر جنگیدند اما تا ساعت 8:30  برتری د این منطقه هم با ایرانی ها بود. فرماندهان باید سریع تصمیم می گرفتند به ارتفاعات اکتفا کنند یا عملیات را برای فتح مندلی ادامه دهند؟

جنگ 8 ساله دفاع مقدس

دامنه ارتفاعات گیسکه و حاشیه رودخانه کنگیر یکی از محورهای اصلی عملیات مسلم بن عقیل بود.


نیروی جدید لازم بود که نداشتند. پس تردیدها، فرماندهان را از ادامه ی عملیات در خاک عراق منصرف کرد.

در روزهای بعد ارتش عراق ضد حمله هایی برای بازپس گیری ارتفاعات انجام داد که با ایستادگی ایرانی ها ناکام ماند.

عملیات مسلم بن عقیل عملیاتی روحیه بخشی بود و تا حدودی فضای تبلیغاتی را به نفع ایرانی ها کرد. هاشمی رفسنجانی در خاطرات 9 مهرش نوشته است که : «قرار شد تبلیغات حساب شده انجام شود.»

منبع : کتاب دایره المعارف مصور جنگ ص 183

 





برچسب ها : تلخ و شیرین های جنگ  ,

دکتر علی شریعتی

دکتر علی شریعتی :

ارسطو می گوید : تو که برده ای، این طور خلق شده ای ! طبیعت یا خدا تو را برده خلق کرده است و ما را اریستو – فضیلت دار ، نژاد برتر،  ما دارای فضائل معنوی هستیم ، و تو معنویت را اصلا درک نمی کنی.... شما اگر روی کار بیائید و ما مثل شما بشویم، رذائل بر فضائل حکومت کرده! و آن جامعه نمی ماند! این، این طور می گوید؛ ولی مذهب این طور نمی گوید. مذهبی که همچون فلسفه وسیله ای برای توجیه می شود، می گوید : نه تنها خمیر مایه ات با ما فرق دارد و نژادت با ما فرق دارد ، بلکه اصلا خدایت با ما فرق دارد! ....

منبع : کتاب میعاد با ابراهیم ص 25





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

دکتر علی شریعتی :

به زور می توان چیزی را گرفت، اما به زور نمی شود نگه داشت.

منبع : کتاب میعاد با ابراهیم ص 22

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

وفادارترین مرد

از استادی بزرگ پرسیدند : «وفادارترین مردی که دیده اید که بوده است؟»

او پاسخ داد : «جوانی که هنوز ازدواج نکرده بود و هنوز نمی دانست همسرش کیست و چه شکل و قیافه ای خواهد داشت، اما با وجود این هر گاه با دختری جوان برخورد می کرد، شرم و حیا پیشه می کرد و خود را کنار می کشید. او وفادارترین مردی بود که در تمام عمر خویش دیده ام.»

 

وفاداری به حال است که وفاداری به آینده را می سازد.





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

 

هاشمی

حضرت آیت‏ الله خامنه‏‌اى، رهبر معظم انقلاب در تاریخ 15 خرداد 1369 در دیدار جمع کثیرى از علما، روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم استان خراسان به بیان نکاتی درباره جایگاه و شخصیت آیت الله هاشمی پرداختند و در بخشی از آن به کنایه تلخی درباره تخریبگران ایشان فرمودند: "مؤذن بانگ بى‌هنگام برداشت‌، نمى‌داند که چند از شب گذشته است‌ ".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، گزیده این سخنرانی بدین شرح است:

« امروز بحمدالله در رأس دستگاه‌هاى اجرایى کشور، کسى است که امام در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن و بیشتر از همه بعد از انقلاب تا لحظه‌ى وفاتشان، نهایت اعتماد و اطمینان را به او داشتند؛ رئیس‌جمهور ما. ایشان کسى است که این‌قدر مورد اعتماد امام بود، این‌قدر به امام نزدیک بود، حرف‌هاى امام را بیشتر از آنها شنیده، درد دل‌هاى امام را بیشتر از دیگران شنیده و خبر دارد. حالا عده‌یى همین‌طور حرف مى‌زنند و اصلاً نمى‌دانند که حرف دل امام چه بود!

مؤذن بانگ بى‌هنگام برداشت‌ / نمى‌داند که چند از شب گذشته است‌….

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

هاشمی

مهرداد خدیر* - « صدا وسیما جعبه سانسور است.اما مردم آگاه شده اند و عقل خود را به این جعبه نمی سپارند و نمی توانند از آگاهی مردم کم کنند.»

این جمله بخشی از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در 23 مهر 1392 در کرمانشاه است که همین چند روز پیش بیان شد و واکنش آشکار او به برنامه خبری 20:3 به حساب می آید که در آن هاشمی رفسنجانی به  انتساب خاطره دروغ به امام خمینی متهم شده بود و با پخش سخنرانی های علنی رهبر فقید انقلاب می خواستند ثابت کنند ادعای هاشمی درباره دستور امام به حذف شعار مرگ بر آمریکا با واقعیت ها و آنچه از کلام امام مستفاد می شود سازگار نیست. حال آن که هاشمی از دستور حذف شعار در رسانه های دولتی گفته بود و نه جاهای دیگر و ادعای هاشمی مبتنی بر دیدار خصوصی بود که طبعا مثبوت و مضبوط نیست و بر اساس اعتماد به راوی می توان پذیرفت یا قبول نکرد.

مشکل اصلی مدیریت تلویزیون اما این است که اولا می پندارد در سال 92 می تواند به شیوه سال 58 عمل کند، ثانیا هاشمی را به رغم نقش تاسیسی در جمهوری اسلامی با معاون وقت وزیر خارجه همسان فرض می کند، ثالثا در این خبرسازی از نویسندگان یک رسانه خاص نوشتاری بهره می برد و رابعا نمی داند هاشمی پس از 24 خرداد صریح تر و بی رودربایستی تر از آن هاشمی است که هم پسرش را گرفتند و هم دخترش را، هم تریبون نماز جمعه را از او گرفتند و هم دانشگاه آزاد و ریاست مجلس خبرگان را نیز به دیگری سپرد. از این رو می توان حدس زد پیش بینی نمی کردند چنین تند واکنش نشان دهد.

هاشمی به جمله مشهوری اشاره کرده که از آگاهی نمی توان کاست. آگاهی آدمی قابل بازپس گیری نیست اما صدا وسیما به گونه ای رفتار می کند که گاه آدمی به میزان درک و شعور خود شک کند!.
مشکل دیگر این رسانه این است که نمی خواهد بپذیرد روزگار نامحمود آن محمود که در آمار سازی و خبر پردازی ساختگی چند ماهی است که به سر آمده و اکنون رییس جمهوری بر سر کار است که شبیه ترین سیاستمدار به خود هاشمی رفسنجانی است.

منبع : سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی



هاشمی

صداوسیما از عاقبت صدام عبرت بگیرد!

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 63 به مسئولین صداوسیما هشدار داد: رادیو و تلویزیون صدام با مردمش فریب و حیله می کند و با تمام توان ذهن مردم را به غیر واقعیتها خو می دهد و به نتایج زود گذر آن هم دلخوش می کنند و بر خود می بالند ولی واضح است در اولین مواجه مردم آنها با حقایق همچون پرکاهی تمام رشته های بافته شده سالهای متمادی را در طی کوتاه ترین مدت پنبه شده خواهند دید. "





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

جنگ 8 ساله دفاع مقدس

در جستجوی پیروزی

عملیات رمضان جبهه ی ایران را مبهوت کرده بود و عراق تبلیغات می کرد که شیرینی فتح خرمشهر را هم در کام ایرانی ها تلخ می کرد. در چنین شرایطی هیچ چیز بهتر از یک عملیات پیروز نبود.

فرماندهان موافق بودند در جبهه ی غرب چند عملیات نیمه گسترده انجام شود، اما اصلا موافق نبودند که جبهه ی اصلی جنگ جبهه ی غرب شود.

شناسایی ها را رزمندگان اطلاعات عملیات جبهه ی غرب آغاز کردند. شناسایی ها با موفقیت انجام شد.عراقی ها در این منطقه انتظار عملیات نداشتند.

نزدیک عملیات ، محسن رضایی، فرمانده سپاه، به جمع رزمنده ها آمد و برایشان سخنرانی کرد :

«در رمضان به اهدافمان نرسیدیم و دشمن حسابی تبلیغات کرده که ایران توان عملیاتیش را از دست داده است و از ما نفت هم نمیخرند و می گویند به زودی قدرت اقتصادی ایران از بین خواهد رفت . این عملیات مهم و سرنوشت ساز است.».

منبع : دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق ص 18. الی 183





برچسب ها : تلخ و شیرین های جنگ  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 11
    بازدید دیروز : 219
    کل بازدید : 914624
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/11    ساعت : 1:48 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات