سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماندلا

ماندلا رهبری انسانی و جهانی...

او در عمرش فرمان به زندانی کردن کسی نداد. وقتی به قدرت رسید، آتش قهر انقلابی اش نجوشید و دستش به خون هیج انسانی آلوده نشد

نلسون ماندلا، رهبری انسانی و جهانی بود؛ نه رهبری انقلابی و عقیدتی…او در مرتبه ای فراتر از عقیده و نژاد و رنگ و قومیت قرار گرفت. بدیهی ست که دنیا هم به احترام او سرخم می کند و هر انسان آزاده و اندیشمند و هنرمندی نمی تواند در برابر عظمت روح و دریای مهر بی پایان ماندلا بی تفاوت بگذرد.
پرسش مهمی که مطرح می شود، این است: ماندلا این نگاه را از کجا یافته است؟ نگاه انسانی. هم بندهای او در زندان جزیره روبن و دیگر زندان ها روایت می کنند، ماندلا همیشه با زندانبانان و ماموران زندان با روی باز و تبسم و مهر رفتار می کرد. به کسانی که با زندانبانان از موضع قهر و بی اعتنایی و یا تحقیر رفتار می کردند، انتقاد می کرد. می گفت: این ها که دشمن ما نیستند. ما با نظام و سیستمی مخالفیم که این افراد مهره های آن سیستم هستند.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

در کشورهای دیکتاتوری به اسم عدل قواعد اخلاقی را زیر پا می گذارند، در جواب باید گفت :

عدل فضیلتی برتر از سایر فضایل یا در عداد آنها نیست، بلکه عین عمل به قواعد اخلاقی است و لذا به نام عدل ، نمی توان احکام اخلاقی را زیر پا نهاد و پرونده سازی و شکنجه و بهتان و آبروریزی و ریا و تظاهر را پیشه گرفت و گفت برای اقامه عدل و رعایت مصلحت نظام، چاره ای از این اعمال نیست و هدف وسیله را مباح می کند. نه. عدل، عمل به همین احکام و فضایل اخلاقی است. و بس. و حکومتی که علی الاغلب به راه ناصواب می رود، تحت هر نامی که باشد و اکثر مردم را در رنج و مضیقه می نهد، حکومتی غیرعادل و غیر مشروع است.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

فروپاشی کمونیسم

استالین، ملقب به پدر تحسین شده ی مردم، در اتاق های کرملین، جلادی خونسرد و حساب گر بود. او، پلیس مخفی خود را وادار به ریختن خون مردم می کرد. سال ها جنایاتشان را تایید می کرد، بعد برای یک خطای کوچک علنی، آن ها را سرزنش می کرد و برای جلب نظر مردمی که عاشقش بودند دستور می داد رییس پلیس را اعدام کنند. آن گاه رئیس دیگری برای پلیس مخفی خود تعیین می کرد و همان جنایات پیشین را از سر می گرفت.

 





برچسب ها : فروپاشی کمونیسم عبرتی بزرگ  ,

 

ارزش واقعی مداد وکاغذ

«هر ساعت از روز گاندی بدقت برنامه ریزی شده بود. زمان ، یکی از وسواسهای گاندی بود.به عقیده او هر دقیقه هدیه خداوند بود و می بایست برای خدمت به انسان بکار گرفته شود. بعد از عبادت صبحگاهی تا طلوع آفتاب در کلبه اش چمباتمه می زد و با حوصله مکاتباتش را با مداد و با خط خودش جواب می داد. از هر مداد تا جایی استفاده می کرد که از فرط کوچکی دیگر لای انگشتانش جا نمی گرفت؛ زیرا معتقد بود هر مداد مظهر کار یک همنوع است و حرام کردن آن نشان بی تفاوتی نسبت به زحمت خواهد بود. گاندی از هدر کردن حتی یک تکیه کاغذ ابا داشت. شخصا پاکت نامه هایی را که برایش می رسید، می برید و آنها را تبدیل به دفترچه های یادداشت می کرد و از بالا تا پایینشان را چیز می نوشت.»

 





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

سیاسی

بخشی از سخنان مهم اوباما که در ایران سانسور شد و شنیده نشد!

مهم ترین نکته سخنرانی اوباما که به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی رژیم صهیونیستی پخش می شد، این بود که ایران در نهایت توافق هسته ای، غنی سازی را در خاک خود خواهد داشت.

برخی از رسانه های داخلی مهم ترین قسمت های سخنرانی رییس جمهوری آمریکا که درباره پذیرش اصل غنی سازی در خاک ایران بود را به علل مشخص مورد توجه قرار نداده اند.

آن چه در پی می آید بخش هایی از اخبار منتشر شده در روزنامه ها و شبکه های خارجی درباره اظهارات رییس جمهوری آمریکا در خصوص تفاهم نامه ژنو به نقل از ایرنا  است.

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی از اظهارات اوباما در مرکز سابان موسسه تحقیقاتی بروکینگز درباره تفاهم نامه گروه 1+5 با ایران در ژنو نوشت : رییس جمهور اوباما روز شنبه اشاره داشت که آماده است به ایران اجازه غنی سازی در خاک خود را بدهد؛ وی گفت که توافق نهایی با ایران می تواند به گونه ای شکل بگیرد که اطمینان یافت برنامه (هسته ای) ایران تنها برای اهداف صلح آمیز خواهد بود.

اوباما اظهار داشت که ?این واقع بینانه نیست که انتظار داشته باشیم ایران را می توان وادار به نابود کردن تمامی زیرساخت های هسته ای چندین میلیارد دلاری اش کرد.?

وی گفت که در مذاکرات بین المللی آتی می توان به ایران اجازه یک برنامه «معتدل» غنی سازی را تحت نظارت قوی بین المللی داد تا اطمینان یافت که تهران نمی تواند به طور ناگهانی به سمت تولید سلاح هسته ای برود.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

فروپاشی کمونیسم

استالین نخست با کشتن دشمنان سیاسی واقعی و خیالی خود در روسیه به قدرت رسید.آنگاه با وحشتی روز افزون از اینکه مبادا او را به انتقام بکشند،برای پیش دستی بر دشمنانش،اقدامات وحشت آفرین خود را تشدید کرد.او بیست میلیون از هموطنان خود را با دستور مستقیم به قتل رساند و بیست میلیو نفر دیگر را با کار برده وار در زندان ها زندگی شان را تباه کرد.

الکساندر سولژ نیتسین نوشته است:او هر چه بیشتر میکشت بیشتر برای زندگی خود به وحشت می افتاد.

او متاسفانه برای اتحاد شوروی و امپراطوری تحت سلطه آن،همان قدر که جنایت کار بود،هوش و زیرکی هم داشت و تسلطش بر تشکیلات تبلیغات دولتی باعث شده بود که در طول زندگی اش با عناوین پدر اقوام،عاقل ترین آموزگار،نابغه نوابغ وعناوین تهوع آور دیگری نامیده شود و فردی محبوب مردم به شمار آید.زمانی که نوبت به دروغ پردازی درباره ی خصوصیات خداگونه ی استالین میرسید،او چیزی به نام شرم نمی شناخت.

 





برچسب ها : فروپاشی کمونیسم عبرتی بزرگ  ,

هر اصلاحاتی که از بالا و با اکراه ارائه شود، فقط تشنگی مردم را برای پیشرفت بیشتر به سمت آزادی سیاسی و اقتصادی، بیشتر خواهد کرد. سرانجام فشار برای دگرگونی، به قدرت انقلابی می رسد.

 





برچسب ها : فروپاشی کمونیسم عبرتی بزرگ  ,

 

دکتر ظریف

خدایا می بینی ...!!

عده ای به نام اسلام، نفت این ملت را که متعلق به ملت است و آنها البته ( باز به نام دین این نفت را ما خود میدانند، مردم که رعیتند و رعیت را چه به این حرفها !!) برده اند و به خارجیها و هر کس و ناکسی فروخته اند و از بی عرضگی و زبونی و بی تدبیری نتوانستند پولش را بگیرند و بعد به طور جاهلانه ای در مملکت عربده انقلابی گری و عزت و افتخار زدند، (راست گفته اند که هر چه دروغ بزرگ تر، باورش آسان تر). حالا که ظریف ها رفته اند پولهایی که آنها از جیب ملت و بدون اجازه ملت به آنها دادند، رفته اند پس گرفته اند، فریاد واعزتا و وااسلامشان بلند است،.... خدایا خودت یاریمان کند که کسانی که عزت و شرف ایران اسلامی را به سمن بخس می فروشند و بعد جار انقلابی گری می زنند بر مقدرات این مملکت مسلط نشوند.

قطعا همه فهمیده اند که شعارهای توخالی و تندرویها عزت و شرافت نمی آورد بلکه عزت ما را به باد می دهد.... 

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

فروپاشی کمونیسم

همه ی مذاهب بزرگ دیگر جهان، به پیروان خود وعده ی بهشت در زندگی بعد را می دادند، تنها کمونیسم ادعا می کرد که می تواند بهشت را روی زمین خلق کند و سپس آشکارا در انجام این کار شکست خورد.

نکته :

دنیا محل بنا کردن بهشت نیست، هر گاه بشر به چنین فکری افتاده است به طور اجتناب ناپذیری در خفقان و استبداد درغلتیده است.

 





برچسب ها : فروپاشی کمونیسم عبرتی بزرگ  ,

عبرت بگیریم ...

واقعا مارکسیسم به صورت یک مذهب دگم درآمد و صورت یک ایدئولوژی بسته را به خود گرفت و از روشنفکران ورود در تشکیلات آهنین حزبی، تعطیل ذهن، تبعیت و تقلید کورکورانه از مواضع حزبی را می خواست و این مطلقا با روشنفکری و آزادفکری منافات داشت و درست به همین دلیل احزاب کمونیست رفته رفته تهی دست تر و بینواتر شدند و قدرت ابداع تئوریک را از دست دادند و به قول توین بی : از دادن پاسخهای تازه به سوالهای تازه فروماندند و سرانجام به حال احتضار و مرگ افتادند.





برچسب ها : راه ناهموار  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 109
    بازدید دیروز : 150
    کل بازدید : 914986
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/14    ساعت : 6:50 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات