سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه :

آمریکا هرگز قدرت درک دامنه‌های تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت. وی افزود: تهدیدات آمریکا برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند. فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم مردان عاقل دولت آمریکا اجازه دهند این کشور که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار دارد، گزینه مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند. سرلشکر جعفری خطاب به وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: آقای کری! ما می‌دانیم شما بدهکارترین کشور جهان هستید و همه می‌دانند ناتوانی شما در حل مسائل و مشکلات اقتصادی‌تان، دولت آمریکا را چند هفته به تعطیلی کشاند. وی تاکید کرد: خورشید تمدن امپریالیستی آمریکا به مغرب خود نزدیک شده است و مسؤولان این کشور بیش از این با تکرار راهبردهای شکست‌خورده مانند استفاده از قدرت نظامی، فروپاشی تمدن خود را شتاب ندهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به وزیر خارجه آمریکا، گفت: آقای کری! آمریکا و قدرت‌ نظامی او در چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. اگر شما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان‌برانداز عمل کردن به این گزینه علیه ایران را دارد؟





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

شهید مطهری :

کسانی که بیشتر و عمیق تر مطالعه کرده اند به این نتیجه رسیده اند که تاثیر و اهمیت زعما بیشتر است؛ در درجه اول باید درباره سازمان صالح اندیشید و در درجه دوم درباره زعمای صالح.

منبع : کتاب ده گفتار ص 286

شهید مطهری :

اگر نظام، صالح بود کمتر فرد ناصالح قدرت تخطی دارد و اگر ناصالح بود فرد صالح کمتر قدرت عمل و اجرای منویّات خود را پیدا می کند و احیاناً منویّات و افکار خود را می بازد و همرنگ سازمان می شود.

منبع : کتاب ده گفتار ص 287

 





برچسب ها : استاد مطهری  ,

سیاسی

متن کامل وصیت نامه مرحوم بازرگان :

بسم الله الرحمن الرحیم 

«کُلُّ مَنْ عَلَیْها فَانٍ. وَیَبْقی وَجْهُ رَبِکَ ذُوالْجَلالِ وَ الاِکْرامِ.» (1) 

   

  وصیت‏نامه بنده گنه‌کار بی‏‌مقدار، محتاج عفو و رحمت پروردگار و درخواست کننده دعای بندگان مؤمن و مهربان، مهدی بازرگان، به همسر عزیز خود، فرزندان دلبند با همسران گرامی آنها، نوادگان نازنین و به همه خویشاوندان با مهر و صفا، به دوستان ارجمند و به آشنایان و اهل لطف.

  با اقرار به وحدانیت و ربوبیت خالق و با درود بر همه پیامبران علی‌‏الخصوص خاتم آنها محمد مصطفی صلی‌‏الله علیه و آله و سلم و بر اهل بیت طهارت و امامت.

  اولین و مهم‌ترین آرزو و توصیه‏‌ام به خانواده و خویشان و دوستان این است که رفتن من برایشان عبرت بوده، به زندگی همیشگی خیلی بزرگ‌تری‌که در پیش‌ دارند- بیشتر از دوروزه دنیای گذران- بیندیشند و تدارک ببینند.

  زندگی بی‏‌مرگ و انتها که خبرش را فرستادگان خدا داده، ما را برحذر از آتش و عذاب و امیدوار به رستگاری و رضوانش کرده‌‏اند، به فرض که کسی یقین به وقوع آن نداشته باشد، دلیل قطعی هم به دروغ بودن و عدم آن ندارد. حال که بنا به خبرها و هشدارهای شخصی چون محمد مصطفی(ص) و کتابی چون قرآن، شدت و مدت عذاب چنان وحشتناک و غیرقابل تحمل است که احتمال وقوعش را هر قدر کم و کوچک بگیریم، مصلحت و منفعت ما ایجاب می‏نماید که با توجه به عظمت واقعه و بی‏نهایت بودن مصیبت، آن را به حساب بیاوریم و راه احتیاط هم که شده باشد در پیش گیریم.

  وصیت من این است که نه آخرت و قیامت را نفی و فراموش کنید و نه روزی رسان و آفریننده خودتان را که برای جهان غیر او صاحب و گرداننده‏ای قابل تصور نبوده، اگر خودمان و جهان، دروغ و خیال نباشیم، او هم دروغ و خیال نمی‏تواند باشد.

  اینک که دنیا و زندگی در مجموعه و متوسط، ناخشنودی و ناراحتی و زیانکاری است و جریان تاریخ بشریت در جهت افزایش گرفتاری‌ها و سختی‌ها یا توسعه ظلم و فشارهاست، باید سعی کنیم در عوض، آخرتمان در اثر تحمل و تلاش و با صبر و مرحمت، آباد و خشنود کننده باشد.

  دومین توصیه (خصوصی‏ام) به همسر و فرزندان و کسان، مهربانی و گذشت و خدمت‌گزاری در حق یکدیگر است. مخصوصاً نسبت به مادرها و پدرها، پس از آن برادر خواهرها، زن و شوهرها و بالاخره دیگر خویشاوندان و صله رحم.

  توصیه سوم قبول عذر تقصیرها و قصورهایم در حق خانواده و کسان و دوستان و هموطنان. از همگی حلالیّت می‏طلبم و تقاضای بخشش و دعای خیر دارم، و رساندن این تقاضا به کسانی که در مجلس فاتحه حضور نداشته، آن را نشنیده باشند یا آگاه نشده باشند. هر بدی و نقصان و زیان که به کسی و به کسانی رسانده باشم و به هر گونه و اندازه و ارتباط که باشد، چه فردی و شخصی و چه اجتماعی و عمومی و سیاسی، تقاضایم این است که حلالم نمایید.

کفن و دفن و ترحیم

  «... وَ ما تَدْری نَفْسٌ ماذا تَکْسِبُ غَداً وَ ما تَدْری نَفْسٌ بِاَی اَرْضٍ تَمُوتُ...» (2)

  برای محل دفن قبری را زیر سر نگذارده‏ام که زحمت بازماندگان کمتر باشد. و محل خاصی را هم در نظر ندارم ولی اگر امکان داشته و خالی از دردسر و اشکال باشد بدم نمی‏آید در مقبره بیات در جوار مرقد حضرت معصومه سلام الله علیها و در کنار پدر و مادر و عده‏ای از برادر خواهرها و عمو و عموزادگان باشد که احتمال سر خاک آمدن و از خدا طلب مغفرت خواستن برای همه به خاک سپردگان بیشتر باشد.

  برای کفن خلعتی سابقاً از سفر حج ‏آورده و در چمدان عنابی‌‏رنگ گذارده بودم که پس از نقل مکان به نارون نمی‏دانم چه شده است.

  برای مجالس ترحیم و تذکر اگر چه بیشتر جنبه تشریفاتی و تکلف پیدا کرده و جزو آداب و حساب‌های سیاسی و گروهی شده، دردی از دنیا و آخرت مردگان و زندگان دوا نمی‏کند ولی با احتمال اینکه برای افرادی، مختصر عبرت از مرگ و خشیت از خدا و آخرت حاصل شود و حلالیت و آمرزشی نصیب میت گردد ایراد به برگزاری آن از محل ثلث خودم ندارم خصوصاً اگر همراه با اطعام مساکین و غذای دسته جمعی بدون تعیّن و تشریفات برای بازماندگان و دوستان نزدیک باشد. بیشتر از توصیف و تمجید شخص از دنیا رفته به تذکر قیامت و توجه به آخرت پرداخته شود، توصیه‌‏های (1) و (2) و (3) نیز بد نیست که در مجلس ترحیم خوانده شود.

                             وصیتنامه مورخ 7/10/1373- در خانه نارون

1. رحمن(55) / 26 و 27 : هر چه بر روی زمین است دستخوش فناست. و ذات پروردگار صاحب جلالت و اکرام توست که باقی می‏ماند.

2. لقمان(31) / 34 : ... و هیچ کس نمی‏داند که فردا چه چیز به‏ دست خواهد آورد و کسی نمی‏داند که در کدام زمین خواهد مرد...



سیاسی

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

مرحوم مهندس بازرگان هم آن موقع فداکاری کرد که پیش از اینکه دولت بختیار سقوط کند، این حکم و مسئولیت را پذیرفت . ممکن بود خطر عمده ای برای ایشان هم باشد .آن روزها ، واقعاً فضای فداکاری حاکم بود.

در همین جلسه و پس از انتصاب مهندس بازرگان به نخست وزیری، من به نشانه تهنیت یک جلد کلام الله مجید به ایشان هدیه کردم ، که آقای بازرگان هم آن را بوسید و بردیده نهاد . بعداً روزنامه ها،این هدیه را، " نخستین هدیه به نخست وزیر دولت انقلاب" نامیدند.



محسن رفیق دوست در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین :

وقتی وزیر دفاع شدم رفتم خدمت امام وزارتخانه نداشتیم لانه جاسوسی هم دست سپاه بود به احمد آقا گفتم اجازه دهند وزارت دفاع را در لانه جاسوسی تشکیل دهیم ولی ایشان گفتند برو به امام بگو، وقتی به امام گفتم امام گفت: چرا آنجا، آنجا مال آمریکا است، مگر قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم .

 



 رییس مجلس شورای اسلامی در همایش مدیران وزارت اطلاعات با بیان این که باید با روش های معقول و سنجیده در برخورد با مخالفان عمل کرد، گفت : استراتژی برخورد سخت شاید زود جواب دهد ولی در دراز مدت اثرات سوء را به دنبال خواهد داشت.



سیاسی

بخشی از مصاحبه رییس جمهور با شبکه تلویزیونی سی‌.ان.‌ان :

فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله حق غنی‌سازی از حقوق مسلم همه کشورهاست و ما تنها در چارچوب‌های قانونی حاضریم حرکت کنیم، اگر کسی بخواهد فرای قانون با ما سخن بگوید این بدان معناست که به دنبال توافق نیست.

رییس‌جمهور همچنین در برابر این پرسش که "اگر اسراییل علیه تأسیسات اتمی ایران حمله نظامی داشته باشد، عکس‌العمل ایران چه خواهد بود؟

...رژیم اسرائیل توان جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به خوبی می‌داند و ما نیز از امکانات آنها اطلاعات کافی داریم، اسرائیل در این مسیر شعار می‌دهد و در مقام عمل قادر به چنین کاری نخواهد بود و اگر چنین دیوانگی را انجام دهد پاسخ بسیار پشیمان‌کننده‌ای خواهد گرفت.

روحانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وضعیت دو تن از کاندیداهای انتخابات ایران در سال 88 که در حصر خانگی هستند و اینکه امکان آزادی آنان وجود دارد، یا خیر؟ گفت: هیچ‌کس برای همیشه در زندان و حصر نمی‌ماند. معتقدم شرایطی که امروز در ایران بوجود آمده به گونه‌ای است که در آن ملت صلح، نزدیکی بیشتر و عدم وجود شکاف در جامعه را می‌خواهند و بنده فکر می‌کنم شرایط ماه‌های آینده ایران به مراتب از آنچه که در گذشته بوده بهتر خواهد بود وصلح، برادری، اخوت و همزیستی بهتر از گذشته رادر ایران شاهد باشیم و من به آن روز امیدوارم.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

همین که شخص بر مرکب قدرت سوار شد، معتقد می شود که حق این مرکب است که به کسانی که سر راه او می آیند، لگد بزند. به نحو بدیهی این اعتقاد را پیدا می کند و ذره ای حاضر نیست از آن تخلّف کند. گاه می گوید حکم خدا است و خدا از ما خواسته دیگران را از میان برداریم چون جلوی ما ایستاده اند. گاه می گوید حکم تاریخ است. گاه می گوید حقّ خودم است. این از اقتضائات اصلی قدرت است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

دعوی کن، ثابت بدار و بستان!

«زرهی از امیرالمومنین علی علیه السلام غایب شده بود. روزی آن زره به دست یهودی بدید. او را بگرفت و گفت که این زره من است.

یهودی گفت: آن را دعوی کن، ثابت بدار و بستان!

در آن ایام امیر المومنین علی علیه السلام خلیفه بود؛ گفت: من هم خلیفه [هستم] و هم مدعی. این دعوی چگونه ثابت شود؟ [بهتر است] پیش شُرَیح قاضی رویم و دعوی به آخِر رسانیم.

همچنان کردند. و در آن عهد شریح نایب علی علیه السلام بود. القصه چون پیش شریح رسیدند و دعوی زره آغاز شد، شریح روی سوی امیرالمومنین علی علیه السلام کرد و گفت: اگر چه خلیفه ما تویی، اما این ساعت به حکم نیابت، حاکم منم. چون به دعوی آمده ای، تو با این یهودی یکجا بایست.

امیرالمومنین همچنان کرد؛ برابر یهودی بایستاد و گفت: آن زرهِ من است و به دست آن یهودی، ناحقّ است.

شریح پرسید: می توانی ثابت کنی؟

علی علیه السلام گفت: چگونه؟

شریح جواب داد: با آوردن گواه!

حضرت علی علیه السلام حسن را و قنبر را گواه آورد. شریح گفت: حسن پسر تو است و قنبرغلام تو؛ من گواهی ایشان نخواهم شنید.

امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: من گواه دیگر ندارم.

شریح یهودی را گفت: زره بردار و ببر! تا آنگاه که دو گواه بگذرند، آنگاه قابض شود.(یعنی اگر دو گواه بیاورد می تواند زره را بگیرد.)

یهودی چون این معامله بدید حیرتی در باطن او ظاهر گشت و با خود گفت: دین محمد[صلّی الله علیه و آله] چنین دینی است؟

پس اسلام آورد و زره به امیرالمومنین علی علیه السلام داد و گفت: این حقّ و ملک تو است؛ به دست من، ناحقّ است.

امیرالمومنین آن زره بدو بخشید.»





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

انسان مایه دار غمش فرق می کند ! 

باما قیافه و شکمش فرق می کند !

 

آن شاعری که عاشق و آزاده زیسته است

باجیره خوارها قلمش فرق می کند !

 

فکر قِرو فِراست زن شخص پولدار

اطوارو نازو زیر و بَمَش فرق می کند !

 

پایین شهر و تنگی آن کوچه هاش با

بالای شهرو پیچ و خمش فرق می کند !

 

ای دوست  چونکه دولت تدبیر آمده

دزدی و رشوه دست کمش فرق می کند !

 

دزدیّ کارمند جدید اداره با

دزدان بانک ها رقمش فرق می کند !

 

مارابه قیمت دوسه کیلو خیار داد !

آن کس که بخشش  وکرمش فرق می کند !

 





برچسب ها : چرت و پرت  ,
<   <<   11   12   13      >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 20
    بازدید دیروز : 76
    کل بازدید : 916506
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 10:32 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات