سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نه دادگاه قانون اساسی ترکیه به فیلتر توییتر 

دادگاه قانون اساسی ترکیه مسدود کردن شبکه اجتماعی ? توییتر? دراین کشور را مغایر با قانون اساسی ونقض آزادی بیان دانست وخواستار رفع فیلترینگ ازاین شبکه اجتماعی شد.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

معنای سیاسی واژگان :

امنیت ملی : موضوعی بسیار حساس و ظریف و آسیب پذیر که با صادر شدن باد هم به خطر می افتد. انواع اقدام علیه امنیت ملی : آدامس جویدن، پیاده راه رفتن در خیابان، تلفن زدن به خانه مامانم اینا و ...

باتون : شیئی طولانی که بر کمر آویزند یا در دست بگیرند و دیگران را با آن اصلاح کنند. وسیله اعلام نظر، یک نوع آرام بخش. انواع مصرف : رسمی، غیر رسمی، قانونی، غیر قانونی.

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

در فضیلت آزادی همین بس که مخالفانش هم برای ابراز مخالفت، بدان محتاجند. چنین چیزی که خدا صفت سایه رحمتش بر سر معاندان هم گسترده است و دل دشمنان را هم تنگ نمی کند چرا محبوب و مطلوب نباشد؟





برچسب ها : راه ناهموار  ,

محمد جواد ظریف : 

دوستان ما در داخل بر اساس متن غیرواقعی آمریکا به ما اتهام زدند. حتی دوستان ما در داخل در مصاحبه با مطبوعات آمریکایی که گفته بودند آقای اوباما دروغ می‌گوید، ادعاکردند ظریف دروغ می‌گوید که خیلی برایم تعجب‌آور بود که شکایت دوست را نزد دشمن می‌برند. روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد: آقای اوباما، چرا به مردم راستش را نگفتید؟ دو هفته بعد یکی از برادران در ایران با همان روزنامه مصاحبه می‌کند که ظریف دروغ گفته و اوباما راست گفته است !



دوگانگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی :

افکار عمومی هنوز به یاد دارند سالهای آخر دولت آقای احمدی‌نژاد را که سرخط هر روز اخبار صدا و سیما بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا بود و به شکلی ماهرانه این فکر را در جامعه القا می‌کرد که   : دنیا، به ویژه غرب، با فقر دست به گریبان است باز صد شکر که مردم ما وضع خوب و مناسبی دارند و گرانی و کمبودِ اندک، قابل تحمل است و اصلاً از گرانی نگرانی نیست!

و هر گز فراموش نکرده‌اند آن روز‌ها را که رسانه ملیِ ما، به ویژه سیما، بحران در غرب را چنان فریاد می‌زد که مخاطبانش در داخل کشور که ما باشیم، هر لحظه منتظر بودیم مردمان دیار فلاکت زده اروپا و آمریکا کاسه گدایی به دست گیرند و عاجزانه و ملتمسانه از ما لقمه‌ای نان و غذا طلب کنند!
و با شگفتی تمام دیدند از ساعتی که آقای احمدی‌نژاد با ساختمان پاستور خدا حافظی کرد و آقای روحانی راهیِ دفتر ریاست جمهوری شد، ناگهان بحران اقتصادی در غرب به طور تام و تمام پایان یافت و با آمدن دولت یازدهم، همه مشکلات عالم بر سر ما ریخت!

مخاطبان رسانه ملی، خوب به یاد دارند که در دولت احمدی‌نژاد، سیمای جمهوری اسلامی کسی را نشان نمی‌داد که از گرانی و تورم بنالد! اما امروز در دولت روحانی، شاهدیم که دوربین‌ها از گرفتاری و مشکلات تمام بخشهای جامعه تصویر و فیلم می‌گیرند و آن را به نمایش می‌گذارند بدون آنکه بگویند مسبب و باعث آنها کدام دولت است! و نیز شاهدیم که افرادی تمام قامت در برابر دوربینهای سیما ظاهر می‌شوند و در اوج عصبانیت و با فریاد رسا از وضعیت بهداشت و سلامت، فقر و نداری، و تورم و گرانی و... شکایت دارند و ابراز نارضایتی می‌کنند!





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

متحجران از اول هم موافق جمهوریت نظام نبودند و مهم ترین دشمنان تفکر اسلام مردمی هستند چرا که آنها اصلا اعتقادی به رای مردم نداشته و ندارند، مگر می شود امام بر خلاف مبانی فقهی و اعتقادی خود "جمهوری اسلامی" را طرح کرده باشند؟،ما قبل از پیروزی انقلاب هروقت بحث از شکل حکومت می‌شد، می‌گفتیم اصل حکومت مهم است، شکل آن را مردم باید انتخاب کنند. ما در این مورد چیزی از امام نشنیده ‌بودیم جز بحث های ولایت فقیه ایشان. ایشان از سال 48 در نجف بحث ولایت فقیه را شروع کردند. مدتی طول کشید، بعد هم چاپ و منتشر شد. خب، معلوم شد که ایشان در همین نظام جمهوری «ولایت فقیه» را پذیرفته‌ اند





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

دولت باید مجری افکار ملت باشد

سید حسن مدرس : «من این کلمه را که دولت قدرتش را به ملت نشان بدهد، نمی فهمم. دولت باید مجری افکار ملت باشد ... بدیهی است در همه دنیا یک دسته جهال گاهی آلت ملعبه زید و عمرو برای اعمال اغراض خصوصی و تولید فساد می شوند. البته باید آنها را گرفت و مجازات کرد. ولی نشان دادن قدرت به ملت غلط است. من خیال می کنم، اکثریت، حقش بود این حرف را از وزیر خارجه استیضاح کند و صراحتا بگوید :

پس بگیر این حرف مزخرف را! دولت نباید قدرت به ملت نشان دهد، دولت باید مجری افکار ملت باشد. »

منبع : او یک مدرس بود ص 100





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

پیشوایان بر حقّ اسلام، پیوند ساقه و تنه را وقتی قطع می کردند که مصداق «یصدّئن عن سبیل الله» بوده، سر راه حق را بسته باشند. چه فایده که صاحب دلی چند روزی به کرسی بنشیند و چند ظالم سرنگون شوند، اما تخم ها و ریشه های کفر و جهل و ظلم و فساد، همچنان در افراد افکار ، پا برجا مانده و فکر ها و دلها روشن نشده باشند.

اسلامی که ائمه رهبر و نگهدار آن هستند، برای به دست آوردن ریاست، به هر قیمت که باشد، یا برای پیروزی یک خانواده و نژاد بر سایرین نیامده است؛ بلکه ابتدا باید مغزها و دل ها تسخیر گردد و مردم از تاریکی های جاهلیت و تیرگی های انحراف و استبداد آزاد شوند. بیش از اشخاص، افکار و آثار اعمال مورد نظر است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

این چه خوابی است که آنها را چنین پریشان می کند؟!!!

در این مملکت از غنای فرهنگ و دین و دیانت و آنکه ما برترین هستیم و منطق ما در اوج قله های معرفت بشری میدرخشد زیاد سخن رفته است. اما نکته ای که ماه هاست ذهن مرا می آزارد آن است که اگر نور درخشنده معارف ما چنین خیره کننده و مفتون کننده است پس چرا با اندک غباری در روزنامه ای یا کتابی و یا یک صدای آرام و خفیف مخالف چنین بر خود میلرزیم و تا آن روزنامه یا سایت را نبندیم و به کل محو نکنیم آرام نمی گیریم و بعد که بستیم باز هم آرام نمی گیریم و تا نویسنده را به زندان نفرستیم و انتقام سخت خود را نگیریم انگار عطش انتقام و بلا نسبت روشنفکری ما تمام نمی شود، بگذریم که عده ای از این هم راضی نشده و هنوز هم طالب برخوردهای قرون وسطایی هستند. به راستی آیا این چهره های مقدس هول فرهنگ و معرفت مردم را دارند یا دل درگرو قدرتی حکومتی دارند که چنان جذاب و خوش نشین است که پیلان و بزرگان تاریخ را به زمین زده و تا ابد شرمنده و شرمسار تاریخ کرده است. آیا این افراطی های مقدس نمی دانند که راه مبارزه فرهنگی قلم و بیان است و نه داغ و درفش و کسی که دست به تیغ در مبارزه افکار می برد اول سر منطق و آبروی خود را بریده و بعد بر حریف تیغ کشیده است، و بسا که این تیغ بر حریف او را مظلوم جلوه داده و حتی اگر سخن ناحقی گفته باشد بر اثر مظلومیت محبوب افتد. به نظر من آنها این را می دانند اما تعبیر این خواب چنان آنها را پریشان می کند که دست به اقداماتی می زنند که جز آنکه سیه رویی برای خود می خرند و چهره اسلام را مشوش می کنند هیچ ندارد...

والسلام 

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

علی مطهری :

 * شورای نگهبان اجازه نخواهد داد یک مجلس مستقل یا اصلاح‌طلب به وجود بیاید و در مجموع ترکیبی با اکثریت اصول‌گرا و اقلیت قوی اصلاح‌طلب و مستقل ایجاد خواهد شد.

* بد‌ترین اتفاق سال را به شورای نگهبان برای رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی می‌دهم. این‌ها ترسیدند که آقای هاشمی بیاید و بسیاری از رشته‌های آن‌ها در این هشت سال پنبه شود و حقایق و اسراری آشکار شود.

تندرو‌ها از پایگاه اجتماعی آقای خاتمی می‌ترسند و می‌خواهند فضایی که در هشت سال گذشته وجود داشته است، حفظ شود. البته آقای خاتمی باید با جسارت بیشتری عمل کند.

سخت‌گیری‌ها درباره زندانیان سیاسی و حصر آقایان باید زود‌تر به پایان می‌رسید؛ اما عده‌ای در داخل حکومت نمی‌خواهند این فضا از بین برود و همچنان می‌خواهند سوار بر موج فتنه کاسبی سیاسی و رقبا را از میدان بدر کنند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,
<   <<   6   7   8   9      >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 153
    بازدید دیروز : 211
    کل بازدید : 915611
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 10:2 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات