سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

باطل را باید کوفت اما به روش حق، و حق را باید ترویج کرد اما نه به روش باطل. و روش باطل همان روش سلب آزادی است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

معنای سیاسی واژگان :

بحران : وضعیتی که در آن هیچ قانونی وجود ندارد و سنگ روی سنگ بند  نمی شود و سگ صاحبش را نمی شناسد. وضع مطلوب برای نیروهای انقلابی.

براندازی : نوشتن مقاله انتقادی که در روزنامه یا مجله چاپ شود. هر نوع فعالیت سیاسی – اجتماعی – اقتصادی – فرهنگی که توسط عوامل غیر خودی صورت بگیرد و نشان دهد که آنان زنده اند.

منبع : کتاب دایره المعارف ستون پنجم





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

باید دَرَش را لجن گرفت!!

دوره هفتم مجلس، وقتی رای ها را می شمارند، اسم مدرس برای یک بار هم خوانده نمی شود. سید می گوید : «اگر همه مردم تهران به من رای نداده باشند، من خودم یک رای به نام خودم در صندوق انداختم، آن یک رای کجاست؟»

رضا خان گفته بود : چون شما از تهران انتخاب نشده اید، اجازه دهید که کاندیدای یکی از شهرستان ها بشوید. دستور می دهم انتخاب گردید.

و سید پاسخ داده بود «به سردار سپه بگو : اگر مردی مردم را آزاد بگذار تا ببینی من از چند شهر انتخاب می شوم و الا مجلسی که به دستور تو، من نماینده اش شوم، باید درش را لجن گرفت.»

منبع : او یک مدرس بود ص 134





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان :

در مرام اهل بیت، تحمیل نبود؛ اما «تحمل» بود، تاکید کرد: خشونت زبانی و غیر زبانی در روش آنان نبود، به مخالف خود هم احترام می گذاشتند و به ضایع شدن حق آنها راضی نبودند، در نظر آنها ایمانی ارزش دارد که از روی آگاهی و اختیار بدست آید و دائما به مردم هشدار می‌دادند که خودشان حق را بشناسند، از آن دفاع کنند و در مقابل باطل و ناحق اعتراض کنند .

منبع : بهار نیوز





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

بخشی از خطبه حضرت زهرا(س) در جمع زنان مهاجر و انصار :

چه عیبى از على (علیه‏السلام) گرفتند، بخدا سوگند عیب او شمشیر برّانش، و بى اعتنائى به مرگ، و شدّت برخوردش، و عقوبت دردناکش، و اینکه غضبش در راه رضاى الهى بود...اگر او در محل خلافت مى‏ نشست هرگز ثروت دنیوى براى خود قرار نمى‏ داد، و از آن بهره فراوانى برنمى‏ داشت، جز به اندازه فرونشاندن تشنگى و رفع گرسنگى، و به ایشان مى‏ شناساند تا بین زاهد و دنیاپرست، و راستگو و دروغگو تشخیص دهند.





برچسب ها : برشور حضرت زهرا  ,

خطبه حضرت زهرا(س) در جمع زنان مهاجر و انصار ...

بخدا سوگند صبح کردم در حالى که نسبت به دنیاى شما بى‏میل و نسبت به مردان شما ناراحتم، و بعد از شناخت حالشان به آنان بغض ورزیدم، ...بدون شک مسئولیت این عمل بعهده ایشان بود و سنگینى آن بدوششان است، و ننگ و عارش دامنگیرشان مى‏گردد، پس این شتر بینى‏بریده و زخم‏خورده باشد، و گروه ستمکاران از رحمت الهى بدورند.واى بر آنان، چگونه خلافت را از مواضع ثابت و بنیانهاى نبوت و ارشاد، و محل هبوط جبرئیل، و آگاهان به امور دین و دنیا دور ساختند، آگاه باشید که این زیان بزرگى است.





برچسب ها : برشور حضرت زهرا  ,

کسانی که مدافع عقل هستند، هیچ وقت معتقد نیستند که همه مذاهب باطله درست اند و یا همه شبهات و وساوس شیاطین و ملاحده بجاست. دفاع از عقل دفاع از هر باطلی نیست همان طور دفاع از آزادی، دفاع از هر عیب و فسادی نیست بلکه دفاع از خورشیدی است که بر پلیدیها هم گاه می تابد. دفاع از آتش مقدسی است که اوراق مثنوی را هم گاه می سوزاند، دفاع از سرمایه شریفی است که زیان هم گاه به بار می آورد. دفاع از روشی و ابزاری است که گاه به دست نااهل و نامحرم هم می افتد. دفاع از گل، دفاع از خار نیست، اما چه کنیم که گل روی خار در می آید. آخر مدیریت عالم که با ما نیست، این ماهیات را که ما جعل نکرده ایم، اختیار لوازمشان که به دست ما نبوده است.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

معنای سیاسی واژگان :

باد : جریان تعیین کننده در سیاست. تورم: باد اقتصادی. انواع: باد موافق، باد مخالف.

بازده : نتیجه. معمولا منفی است در حالی که قرار بوده مثبت باشد. در اثر دخالت دولت کاهش می یابد.

تجدید نظر طلب : آدمی که جرات دارد اعتراف کند که در دوران جوانی چه حماقت هایی انجام داده است.

 

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

وای از آن وقت ...

... طرح قانون حکومت نظامی، قبل از جلسه مجلس، در اتاق فراکسیون اقلیت هم یک نفر گفته بود : برای امنیت کشور این قانون بسیار مفید است و مدرس پاسخ داده بود : اشتباه می کنی! حکومت نظامی، سگی است که دولتها در خانه خود می بندند، وقتی آن را رها کنند، به آشنایان و وابستگان آنان کاری ندارد ولی وای از آن وقت که غیر آشنا و طلبکار صاحب حقی در خانه بیاید، او را می درد.»





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

ته ندارد!!

رضاخان به مدرس که رسیده بود دست گذاشته بود به جیب آقا و گفته بود : «آقا! جیب شما خیلی بزرگ است و سید جواب داده بود : بزرگ هست ولی ته دارد، جیب شماست که ته ندارد!»





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 69
    بازدید دیروز : 211
    کل بازدید : 915527
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 1:44 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات