سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نه، هرگز ...

برای مرمت مدرسه سپهسالار، فرستاده بود دنبال کاشیکارهای اصفهانی، شبستان و حیاط مدرسه. بعد هم نوبت رسید به گنبد. حاج محمد حسین کاشیکار به مدرس گفته بود : اجازه بدهید کار تعمیرات که تمام شد، آخر سر این جمله را اضافه کنیم : « در روزگار تولیت آیت الله سید حسن مدرس تعمیرات اساسی مدرسه پایان یافت.» که آقا گفته بود : « هرگز، من کاری انجام نداده ام ! این بنا به همت سپهسالار ساخته شده است و از موقوفات اوست. هر چه هست به نام او باید باشد.»

منبع : او یک مدرس بود. ص 82





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 

فرازهایی از وصیت نامه شهید بیدخ :

آنان که به هزاران دلیل زندگی می‌کنند نمی‌توانند به یک دلیل بمیرند و آنان که به یک دلیل زندگی می‌کنند با همان دلیل نیز می‌میرند .

چه عجیب است داستان آدمی که می داند بعد از مرگ، او را باز خواست می کنند اما بی خیال از یک زندگی آسوده روز را به معصیت می‌گذراند و شب آسوده همراه شیفتگان رؤیاها به خواب می‌رود.

خوشا بحال آنان که جز راه خدا راهی ندارند و جز ذکر خدا یادی ندارند.

زیاد مخواب که فردا باید سالها در زیر خاک بخوابی، زیاد مخور که برای خوردن وقت هاست، زیاد مخند که دلیلی بر خندیدن نیست، به هر کجا می روی بدان سرانجام دیدار آن دنیاست.

خواهرم ...بدان تفنگی که در دست من است چادری است که بر سر توست اگر میل به حفظ سلاحم داری چادرت را سلاحم بدان.

افسوس، افسوس، افسوس بر عمری که گذشت. در کودکی بازی، در جوانی مستی، در پیری سستی، پس کی خدا پرستی؟

برادر امام را تنها نگذارید که فردا باید به غم این اشتباه افسوس‌ها بخورید. فقط این را بدانید که اگر او نبود ما هنوز می بایست سر صف سینما‌ها به سر و کول هم بزنیم، در سالن های قمار به دعوا بپردازیم، حس حقارت و کوچکی ما را عذاب دهد.

از کسی کینه‌ای ندارم جز دشمنان خدا، آمریکا، شوروی و ابرقدرتهایی که حاضرند هزاران نفر بمیرند تا خود بر مسندی که مسند نیست تکیه زنند. به همه مهر می‌ورزم جز دشمنان دینم، ملتم، مذهبم، مکتبم و راهم.

حسین بیدخ ـ پادگان دو کوهه

 





برچسب ها : مردان بی ادعا  ,

معنای سیاسی واژگان :

استراتژی : طرح و نقشه برای روبرو شدن با حریف در بهترین وضع. در میان قدرت های بزرگ به مجموعه ای از طرح ها و برنامه ها می گویند که از طریق انجام آشکار و پنهان آنها منافع ملی حفظ می شود و در میان قدرت های کوچک به مجموعه واکنش عصبی گفته می شود که با صدای بلند در خیابان ها بیان می شود و در ازای فریاد کشیدن منافع ملی از دست می رود.

استراق سمع : شنود. برای حفظ اخلاق به حرف های خصوصی مردم گوش دادن.

منبع : کتاب دائره المعارف ستون پنجم

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

مسابقه آزادی، عزیزهای بلا جهت، و تهیدستان پر مدعا و صدر نشینان بی لیاقت را بیرون می کند، و مسئولیت شناسان و دلیران را قدر می نهد. در محیط بسته و در نظام غیر آزاد، میان مردم یا میان ملت و دولت مسابقه جریان ندارد، لذا هر کس را که دولت خواست برمی کشد و بر صدر می نشاند. آدمیان در عرصه رقابت خود را نشان نمی دهند. حقها در مصاف با باطلها نمی درخشند. بلکه سلطه و اراده یک دسته خاص، همه آن امتیازات را به کسی و چیزی می بخشند. مخالفان آزادی، همان عزیزهای بلاجهت اند که می خواهند بیرون از مسابقه پیروز شوند. ولی پیروزی بیرون از مسابقه وجود ندارد.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

لیاقت تو

نامه های مدرس، عموما روی کاغذ پاکت تنباکو و مثل آن بود. آن روز بودم و دیدم که مردی برای سید یک بسته کاغذ آورده بود و می گفت : جناب وزیر این کاغذها را فرستاده اند که حضرت آقا مطالب خود را روی آن ها مرقوم بفرمایند.

مدرس هم رو کرد به من و گفت : عبدالباقی! چند ورق از آن کاغذهای مرغوب را بیار.

بعد هم رو کرد به آن مرد و گفت : آن بسته کاغذ وزیر را بردار، این کاغذها را هم بگذار رویش و روی یک تکه کاغذ نوشت : آقای وزیر! کاغذ سفید فراوان است ولی لیاقت تو بیشتر از این کاغذ که روی آن نوشته ام، نیست.

منبع : او یک مدرس بود. نویسنده مهدی آقایی ص 73





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 «ارادت سالاری » میزان  سقوط حکومتهاست .





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

معنای سیاسی واژگان :

اراده عمومی : نوعی اراده که همیشه وجود دارد اما هیچ وقت اعمال نمی شود.

استبداد : حکومتی که در آن یک نفر دستور می دهد و تعداد زیادی از مردم آن دستورات را اجرا می کنند. روشی که انسان اولیه هنگام مشاهده تعداد زیادی گوسفند به ذهنش رسید. حکومتی که در آن یک فرد حق دارد بالاتر از قانون تصمیم بگیرد و اگر همین نکته را بگوید خشتک او را جر می دهند. در حال حاضر هیچ حاکم و فرمانروای مستبدی وجود ندارد و اگر هم باشد مردم این قدر دوستش دارند که اگر کسی چیزی در مورد او بنویسد او را زنده زنده می خورند.

منبع: کتاب دائره المعارف ستون پنجم

 

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

 

می خواهم که تو نباشی ...

وقتی جلوی مجلس رسیدم، جمعیت شعار می داد : مرده باد مدرس، زنده باد سردار سپه. سید آمد ولی بی هیچ واهمه ای شعار داد : مرده باد سردار سپه (رضا شاه) ، زنده باد مدرس، زنده باد خودم. بعد هم برای این که راهش را باز کنند، عصایش را توی هوا چرخی داد. جمعیت که شعارش را تکرار کرده مدرس گفت : اگر مدرس بمیرد دیگر کسی به شما پول نمی دهد.

دیدمش، وقتی وارد ساختمان می شد، دیدمش. رفت ایستاد گوشه ای و در صحبت را با یکی باز کرد که سردارسپه پیدایش شد. یقه پیراهن کرباس سید را زیر قبا گرفت و محکم به دیوار کوبید.

بعد هم فریاد کشید : از جان من چه می خواهی سید؟ و او آرام در حالی که لباس هایش را مرتب میکرد گفت : می خواهم که تو نباشی.!!

خواست دوباره حمله کند که نگذاشتند اما از همان فاصله فریاد کشید : تو محکوم به اعدامی! تو را از بین می برم!

منبع : کتاب او یک مدرس بود. نویسنده مهدی آقایی ص 67 

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 

سلب آزادی خود بزرگترین پلیدی و تیرگی و تباهی است و از هر فاسدی که داعیه اصلاحش را دارد، خود فاسد تر است . هیچ خردمند بینایی برای استقرار حق، بر باطل تکیه نمی کند. تکیه بر تدابیر آزادی کش، به خیال موهوم اعانت به حق، استفاده از اندیشه فاسد و مفسدت خیزی است که می گوید : هدف وسیله را مباح می کند.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

بخش هایی از مصاحبه احمد توکلی :

عدم تایید هاشمی و برخی دیگر، سوال‌برانگیز بود
وی با بیان اینکه بعد از اینکه آقای هاشمی نامزد شدند، من تلاش کردم که تایید صلاحیت شوند؛ چراکه عدم تایید ایشان و برخی دیگر، سوال‌برانگیز بود و متاسفانه این سوال برانگیخته شد، اظهار داشت: مشروعیت نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی که خون آدم‌های پاکی پای آن ریخته شده، دستاوردی نیست که آدم بتواند به‌راحتی صدمه دیدن آن را تحمل کند. هر فعلی که حکومت درباره آن تصمیم می‌گیرد و مردم درخصوص آن توجیه نیستند، از مشروعیت حکومت کم می‌کند . چون سیاست تاریخی شورای نگهبان این است که برای تصمیماتش توضیح نمی‌دهد یا توضیح کمی می‌دهد، معلوم بود که اگر تصمیم این باشد که آقای هاشمی رد شود و آقای جلیلی، آقای غرضی و حتی آقای حداد تایید شوند، حتما قسمتی از سیستم اشکال دارد.

جبهه پایداری روحیه «نحن ابناءالله» در رفتارشان دیده می‌شود

توکلی در پاسخ به اینکه مردم به خاطر پیروز نشدن جلیلی، به روحانی رای دادند، اظهار داشت:رفتار جبهه پایداری به‌گونه‌ای است که نفی در آن از اثبات شدیدتر است؛ یعنی روحیه «نحن ابناءالله» در رفتارشان دیده می‌شود. این رفتار غیر از اینکه اسلامی نیست، باعث راندن شدید می‌شود. چون نفی در آن شدید است و می‌گوید ما نورچشمی‌های خدا هستیم. البته هیچ‌کدام از این آقایان تفوه به این کلام نمی‌کنند اما اینکه بر تخطئه دیگران و اثبات خود اصرار دارند و گویی اسلام در شکل ناب نزد آنهاست و نزد دیگران وجود ندارد.ممکن است برخی از آنها در دل خود چنین احساسی نداشته باشند اما خودشان را بسیار مسلمان‌تر از دیگران می‌دانند. این مساله باعث می‌شود که دیگران از اینکه مسلمان شناخته نشوند، رنج ببرند.

حصر مساله سیاسی -امنیتی است
توکلی در پاسخ به اینکه با حصرموسوی و کروبی چه باید کرد؟ ، گفت:این پدیده، پدیده حقوقی نیست؛ بلکه سیاسی -امنیتی است. پدیده سیاسی - امنیتی راه‌حل حقوقی ندارد. محاکمه برای این افراد مقرون به صرفه نیست و برای کشور هم مفید نیست.

وی با بیان اینکه نباید آرامش و امید ایجاد شده برهم بخورد و بهتر است برای معیشت مردم کار شود، افزود:اگر این دو نفر محاکمه شوند، مجازات‌های سنگینی برای‌شان در نظر گرفته می‌شود که برای آنها مقرون به صرفه نیست و من از این اتفاق خوشحال نمی‌شوم. اما اگر همان‌طور که سیاسی - امنیتی تصمیم گرفته شده، حوصله به خرج داده شود، ممکن است شرایط کشور اقتضائاتی داشته باشد که وضعیت تغییر کند. من چنین اتفاقی را دور نمی‌بینم.نه از نظر زمانی، بلکه از نظر منطقی. به نظرم چنین مساله‌ای برای این آقایانی که به خودشان و کشور خیانت کردند، مفیدتر است.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,
<   <<   6   7   8   9      >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 84
    بازدید دیروز : 76
    کل بازدید : 916570
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 11:10 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات