سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله بهجت

آیت الله بهجت :

این احساس لذّت در نماز، یک سری مقدّمات خارج از نماز دارد، و یک سری مقدّمات در خود نماز. آنچه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که : انسان گناه نکندو قلب را سیاه و دل را تیره نکند. و معصیت، روح را مکدّر می کند و نورانیّت دل را می برد و در هنگام خود نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمی دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود یعنی فکرش را از غیر خدا منصرف کند....

منبع : کتاب جرعه وصال ص 39.40 





برچسب ها : نکته ها از گفته ها  ,

 

آیت الله خلخالی

آیت الله خلخالی

خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب


آیت الله خلخالی :

مطالبی چند پیرامون برخی از محاکمات و محکومین

ارتشبد نصیری که رئیس (ساواک) بود به کلی منکر شکنجه در زندان های رژیم شد. او گفت : من در این یکی دو روز که در زندان شما هستم ، پی برده ام که قبل از انقلاب زندانیان سیاسی را شکنجه می کردند. او به این طریق می خواست خود را تبرئه کند، ولی چه کسی بود که باور کند ، او از همه جریان ها بی خبر است. او ام الفساد و امُّ الخبائث بود. ... جعفر قلی صدری رئیس شهربانی کل کشور ، هنگامی که او را رو در روی نصیری قرار دادیم، تصریح کرد و گفت : من به مقتضای شغلم تمام تلفن های نصیری را گوش می دادم. ایشان بودند که فرمان می دادند تا مردم را بگیرند و به زندان ببرند و زیر شکنجه قرار دهند. نصیری در شب 24 بهمن 1357 به همراه ناجی و رحیمی و خسرو داد ، در پشت بام مدرسه رفاه تیرباران شدند.

آقای خسرو داد را وقتی به پای میز محاکمه کشیدیم بی اندازه از حال رفته و ترس بر او مستولی شده بود. او می گفت: از بالا به من دستور می دادند و البته در این اواخر، نه تنها شاه؛ بلکه فرح و اشرف و مادر فرح نیز دستور می دادند... گفتم این عذر را دادگاه از شما قبول نمی کند؛ چون شما مستقیما دستور قتل عام مردم را داده ای.

خسرو داد به نظر مردم، بی اندازه قلدر جلوه می کرد؛ ولی در محکمه خیلی ترسو و خودش را کاملا باخته بود. او برخلاف بیدآبادی، به کلی خود را باخته بود. بیدآبادی می گفت: دنیا همین است. ما کشتیم، شما هم باید بکشید. چشم مرا نبندید. من خودم فرمان آتش می دهم؛ ولی کسی به گفته او گوش نکرد؛ هم چشم او را بستند و هم فرمان آتش را یکی دیگر داد.  

منبع :

 

خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلابص 374

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 

شعر

باغ کاغذی

شاعر : قیصر امین پور

سیل شادی است و شادباش ها

سیلِ گل بریز و گل بپاش ها

باز در دلم شکوفه می کند

باغ کاغذین شادباش ها

هر چه کاشتم، به باد رفت و ماند

کاش ها و کاش ها و کاش ها

دور کرد و کور کرد عشق را

دور باش ها و کور باش ها

زخم می زند به چشم آفتاب

تیغ برج آسمان خراش ها

سوخت دست و بال ما از این همه

کاسه های داغ تر از آش ها

دور باطل است سعی بی صفا

رقص بسمل است این تلاش ها...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





برچسب ها : جملات ناب  ,

عقلانیت

ما همه بدون استثناء فرزند زمانه خود هستیم و نوابغ کسانی هستند که فقط قدری سر خود را از زیر لحاف فرهنگ زمانه بیرون می آورند و به همراهان خبرهای تازه ای می دهند.

کسی که به تمام قامت از زیر لحاف زمانه بیرون آمده باشد هنوز از مادر گیتی زاده نشده است. متوسطان و مقلدان تا پایان زندگی شان زیر همان لحاف و در همان بستر خفته اند. این انتظار که کسی تمام جامه و اندام خود را از غبار اندیشه های زمانه بشوید و سراپا یک انسان جدید الوالده بشود، انتظار عبث و محالی است.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

آیت الله خلخالی

 

خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب

آیت الله خلخالی :

محاکمه و مجازات مجرمین

امام، حکومت و قضاوت شرعیه را به اینجانب محوّل فرمود... اینجانب، پس از دریافت حکم، به محاکمه مجرمین درجه یک پرداختم، اولین کسانی که در دادگاه محاکمه و به جزای عمل خود رسیدند، عبارت بودند از : نعمت الله نصیری، رئیس سازمان ساواک و خسرو داد، فرمانده هوا نیروز و ناجی فرماندار نظامی اصفهان و رحیمی فرماندار نظامی تهران و رئیس شهربانی کل کشور، این چهار نفر در شب 24 بهمن ماه 1357، در مدرسه رفاه اعدام شدند و حکم اعدام اینها را اینجانب صادر کردم. این اولین اعدام ما بود. من تعداد 24 نفر را محکوم کرده بودم که به علت دخالت ها ، فقط دستور اعدام چهار نفر یاد شده را صادر کردم. البتّه من با خوردن خون دل، سرانجام توانستم در جا همان 24 نفر را به تدریج اعدام کنم.

سالارجف نیز در میان آنها بود. سالارجف اینجانب را وصیّ خود قرار داد و گفت : هفده هزار تومان پول دارم؛ آن را برای من خیرات کن، زیرا ورثه من افراد ناجوری هستند و اهل نماز و روزه نیستندو ...

منبع : کتاب

 

خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلابص 352

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

شهید حسن باقری

شهید حسن باقری :

در جنگ

 می مانیم

 تا جان

 در بدن هست....

 

 

 





برچسب ها : مردان بی ادعا  ,

استاد فاطمی نیا

استاد فاطمی نیا :

پاکی از حسد، چشم دانش و عقل است. حسد، انسان را از برکات بسیاری محروم می کند. چه فتنه ها و آشوب ها که منشاش حسد است ! انسان حسود، چشم دیدن حقیقت را ندارد، کور می شود.

منبع : کتاب نکته ها از گفته ها، دفتر سوم ص 101

 





برچسب ها : نکته ها از گفته ها  ,

 

شهید رجایی         شهید باهنر

کشمیری

کشمیری بمب گزار و عامل نفوذی منافقین

خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب

آیت الله خلخالی :

 

 

در ساعت پانزده و پنج دقیق روز 8/6/60 صدای مهیبی در اطراف مجلس پیچید. بعدا معلوم شد که این صدا از نخست وزیری بوده است. آقای بهزاد نبوی را که سراسیمه بود ، به دفتر آقای هاشمی آوردند و من هم به آنجا رفتم. او حرفی نزد، ولی آقای هاشمی گفت : ممکن است زخمی شده باشند و یا ممکن است مرده باشند.

من به ایشان پرخاش کرده و گفتم : بالاخره، نمی گذارید ما این گروهک را پاکسازی کنیم و بعد، به گریه افتادیم. کم کم، روشن شد که رجایی و باهنر به دست گروهک ها به شهادت رسیده اند. بعد هم معلوم شد که بمب گذار، اصلا خود کشمیری بوده است، در حالی که ما ابتدا تصور می کردیم او جزء شهداست، حال آنکه او عامل نفوذی مجاهدین خلق و بمب گذار بوده و فرار کرده بود. این جریان، پس از یک هفته معلوم شد. او به قدری مورد اعتماد آقای رجایی بود که اسناد سرّی و فوق سرّی دولت را نگهداری می کرد و آقای رجایی به او اقتدا می نمود. او برای گول زدن مردم مسائل شرعیه و فتوای امام را بیان می کرد.

 

 

منبع : خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب ص 329

 

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

بنی صدر

خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب

آیت الله خلخالی :

باطن خبیث بنی صدر، زمانی برای من آشکار شد که او گفت: امام لحظات آخر عمرش را می گذراند و ما باید به فکر خود باشیم.... بنی صدر، هر وقت که با امام امت ملاقات می کرد، وعده می داد که مخالفت ها را مطرح نکند؛ ولی در فرصت های مناسب در میدان 17 شهریور و در دانشگاه و قبل از آن، به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی، در میدان آزادی و در جیرفت و کرمان و مشهد و گناباد و... مطالبی صریح، علیه انقلاب بیان می کرد و مخصوصا سپاه پاسداران را به باد انتقاد می گرفت. و در اهواز به من گفت که سپاه یک میلیون اسلحه مخفی کرده و قصد کودتا دارد و خلاصه، از این اراجیف که باید مفصلا در جای خود نوشته شود.

منبع : خاطرات آیت الله خلخالی. اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب ص 305

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 

شعر

توفانی ات امروز نسیمی شده است

اخلاق کشنده ات صمیمی شده است

هی، راست بگو، کجای کارت گیر است

این حقه برای من قدیمی شده است....

 





برچسب ها : چرت و پرت  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 43
    بازدید دیروز : 91
    کل بازدید : 913998
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 11:47 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات