سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معانی ویژه واژگان سیاسی :

آپارتاید : فاصله اندازی. نوعی نظام ساده اندیش که دیدگاهش در مورد تقسیم مردم به خودی و غیر خودی را رسماً می گوید و علناً اجرا می کند.

آبرو : اعتبار سابق. شرف سابق. در گذشته برای حفظ آن تلاش می کردند. بردن آن برای مقابله با مخالفی که از عهده برخورد منطقی با او بر نمی آییم ضروری است.



 . تئودوراکیس آهنگساز معروف و آزادیخواه نامدار یونانی در خاطراتش به نکته شگفت‌انگیزی اشاره می‌کند.«در یک خانه تیمی‌ما چهار نفر بودیم که زندگی مخفی چریکی داشتیم و با هم زندگی می‌کردیم.در دو اتاق، با هم غذا می‌خوردیم، با هم بحث می‌کردیم، تا این که یکی از ما به عنوان مسئول بقیه-یعنی سه نفر دیگر- انتخاب شد.اول از همه اتاقش را جدا کرد.ما سه نفر در یک اتاق بودیم، او هم در یک اتاق، غذایش را جدا کرد. باید برایش غذا می‌بردیم. روزی به من گفت: فلانی مساله دار شده، منظورش یکی از اعضای تیم بود.در مورد تسویه اش چه نظری داری!»این جریان سیر شکل گیری قدرت در یک خانه و بین چهار نفرچریک انقلابی است،که تئودوراکیس با هنرمندی تمام بیان کرده است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

نلسون ماندلا :

وقوع جنایت آپارتاید برای همیشه به عنوان یک بلا و مصیبت پاک نشدنی در تاریخ بشر باقی خواهد ماند. نسل های آینده به یقین خواهند پرسید : چه اشتباهی رخ داد که این نظام توانست متعاقب تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر مستقر شود؟ این امر که این نظام سالها دوام آورد قبل از این که همه ما در مقابل آن بایستیم و بگوییم «دیگر بس است»، برای همیشه اتهام و چالشی برای همه مردان و زنان شرافتمند و با شعور خواهد ماند ...



 

دخالت در کار پزشک ممنوع !!

پیر زنی سخت مریض شد. پسرش او را نزد پزشک برد. پزشک بیماری زن را تشخیص داد و به پسر گفت : برو برای مادرت همسری جوان پیدا کن. پسر گفت : آخر پیرزنان را چه به شوهر؟  پیر زن گفت : دستور پزشک را اطاعت کن و در کار او دخالت نکن.

 





برچسب ها : چرت و پرت  ,

 

یکی از آفات جوامع ایدئولوژیک آن است که در آنها تقلید بر تحقیق غلبه دارد... بحث و تحقیق در این جوامع، متوجه کوفتن خصم است و از هر وسیله ای برای اثبات خطا و ضلال مخالفان و اصابت رای همکیشان استفاده می شود.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

نلسون ماندلا :

حرکت ما در جهت آزادی برگشت ناپذیر است. نباید اجازه دهیم ترس مسیر ما را سد کند. تضمین حق رای برای همه مردم در یک آفریقای جنوبی، متحد دموکرات و غیر نژادی تنها راه برای تحقق صلح و هماهنگی نژادی است ...

 





برچسب ها : جملات ناب  ,

 

معانی ویژه واژگان سیاسی :

آبان : یکی از ماه های سلطنت طلب. یکی از نشریات مسئله دار. مقدار زیادی آب. ماه دوم پاییز. معمولا در این ماه یواش یواش کتاب های درسی را به دانش آموزان می دهند.

آب درمانی : آب در شیر ریختن. آب به آبگوشت اضافه کردن. آب به آسیاب دشمن ریختن. آب در هاون کوبیدن.

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

هانس کونگ که به تعبیر جرج کاری سراسقف پیشین کانتربری، بزرگترین فیلسوف الاهی زنده در زمان ماست؛ در کتاب:" اسلام؛ گذشته، اکنون و آینده" به دو نکته بسیار مهم در کتابش اشاره می کند :
الف:" بدون صلح در بین ادیان صلحی در میان ملت ها اتفاق نمی افتد. در بین ادیان هم تا گفتکویی صورت نگیرد صلحی نخواهد بود. گفتگوی بین ادیان هم بی شناخت مبانی و ماهیت ادیان عملی نیست.
این سخنی است که مبنای پژوهش سه گانه هانس کونگ در سی سال اخیر است.

هانس کونگ به مسیحیت؛ در باره اسلام نهیبی تاریخی زده است. می گوید:" چرا تعصب نمی گذارد مسیحیان پیامبر اسلام را به عنوان یک پیامبر راستین بپذیرند؟ ما عاموس نبی و هوشع و ارمیا و الیجای پر خشونت را به عنوان پیامبر قبول داریم؛ چرا پیامبر اسلام را به عنوان پیامبر قبول نداریم؟"





برچسب ها : راه ناهموار  ,

موسوی بجنوردی: زندان های امروز غیر شرعی و انفرادی شکنجه است

بخشی از مصاحبه آیت الله موسوی بجنوردی از بزرگ مردان قضایی در زمان امام خمینی (ره) :

   (بر خلاف مخالفت برخی از اشخاص)امام گفتند، اگر چهار نفر هم به آقای رجوی ملحق شده باشند ما نباید به خاطر آن چهار نفر، 400 نفر را در زندان نگه داریم. امام به پشت گردن‌شان زدند و گفتند، بروید آزاد کنید، به گردن من

*امام، عفو را به آقای منتظری احاله کردند و هیچ اختلافی میان هیأت عفو و آقای منتظری نبود.

*شرایط امروز زندان های ما شرعی نیست، از آن رو که طبقه بندی شده نیستند

* سلول انفرادی از مصادیق شکنجه است، امام گفتند کار خوبی کردی زندان های انفرادی جمع کردی

* نمی خواهم اسم بیاورم اما بدانید که از امام [برای اعدام های اول انقلاب]حکمی نداشتند، شورای عالی قضایی هم هنوز شکل نگرفته بود

* آقای لاجوردی اصلا حرف گوش نمی‌کرد. خدمت ایشان [امام خمینی] گفتم، آقا من یک چیزهایی دیدم که دیگر مجوز شرعی برای ماندن در این پست نمی‌بینم. شرح ماجرا را به امام گفتم، امام هم فرمودند، چه افرادی بهتر از شماها. فردای آن روز هم خطاب به آقای لاجوردی گفتیم بیا خودت استعفا بده، ایشان هم همان موقع استعفا دادند.

ببینید، بی‌دینی در دانشگاه مد بود، دو نفر خدمت بزرگی انجام دادند و دینداری را در دانشگاه مد کردند. یکی مهندس بازرگان بود و یکی هم دکتر شریعتی. این دو، دینداری را در دانشگاه مد کردند در حالی که پیش از آن بی‌دینی مد بود و خود این کار، بزرگ‌ترین خدمت است

منبع : سایت آخرین نیوز

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

چیز بدی نیست جنگ

شکست می‌خورم

اشغالم می‌کنی !!!





برچسب ها : جملات ناب  ,
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 74
    بازدید دیروز : 47
    کل بازدید : 916230
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/26    ساعت : 4:15 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات