سفارش تبلیغ
صبا ویژن


دکتر حسن روحانی :

هر کشوری که در آن آزادی اندیشه سخن، بیان، قلم و گردش آزاد اطلاعات بیشتر باشد، زمینه‌ی پیشرفت و تعالی در آن کشور مهیاتر خواهد بود. وی در ادامه افزود: بی‌تردید اگر در جامعه‌ای دهان‌ها بسته شود و قلم‌ها شکسته شود؛ اعتماد عمومی در آن جامعه از بین خواهد رفت و چشم‌ها و گوش‌ها به سمت امکانات ارتباطی بیگانگان قرار خواهد گرفت. بنابراین بگذرایم میدان قلم و بیان میدان بازی باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبدیل شود .

اگر با فشارها و شیوه‌های پلیسی مسئله فرهنگی حل شده بود، امروز نباید بعداز گدشت سی و پنج سال بازهم با مشکلات فرهنگی مواجه می‌بودیم.


رسانه‌ها باید دارای امنیت باشند و برای کشور امنیت‌آفرینی کنند. چرا برخی مطبوعات دارای دژ پولادین بوده و نه قوه اجرایی و نه قوه قضائیه و نه کس دیگری جرات نزدیک شدن به آنها را ندارد؟ آنها خود را نه تنها برای دولت و احزاب بلکه برای مردم نیز قیم می‌دانند. تمام رسانه‌ها دارای حقوق مساوی هستند و اگر کسی خود را برتر می‌پندارد دولت او را برتر نمی‌بیند. همه باید دارای امنیت یکسان باشند و اگر کسی خطا کرد با او برخورد شود نه اینکه رسانه‌ای خود را از هر گونه برخورد مصون بداند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

به جای واژه جنگ جهانی دوم بنویسید دفاع مقدس جهانی دوم !!!
شیوه ممیزی آثار ادبی در سالهای اخیر هم از گزند انتقادات رضا کیانیان در امان نماند و او با ذکر خاطره ای از احمد طالبی نژاد گفت: «در سالهای اخیر کتابها را به صورت سی.دی درآورده و سپس به شیوه ای کاملا مکانیکی به ممیزی آن می پردازند. به این ترتیب که با یک برنامه نرم افزاری یک سری کلیدواژه خاص را در کل کتاب جستجو کرده و سپس براساس این کلیدواژه ها به ممیزی می پردازند. اخیرا احمد طالبی نژاد کتابی را ارائه داده بود برای ممیزی به اداره نظارت که در اصلاحیه آن آمده بود به جای واژه جنگ جهانی دوم بنویسید دفاع مقدس جهانی دوم! چرا؟ چون ممیزی کاملا مکانیکی انجام شده بود.»

دوستان عزیز، آیا با این روش عجیب و غریب سانسور یا به اصطلاح ممیزی  که خدا می داند نسلهای آینده چه خنده ها سر دهند از این همه بصیرت !!! و ما باید چقدر گریان حال و روز خود باشیم که حتی سانسور چی های ما حاضر به خواندن کتاب نیستند بلکه با یک سرچ در مطلب، حاصل تحقیقات چندین ساله یک محقق را بر باد می دهند و بعد داعیه رشد علمی و فرهنگی دارند، آخر با این روش های سانسور کدام ملت رشد علمی و فرهنگی کرده که ما دومی باشیم. وقتی علوم پایه مانند جامعه شناسی و علوم سیاسی و ... اینگونه زیر تیغ سانسور مثله می شوند دیگر چه جای پیشرفت می ماند. در اروپا هزینه تحصیل در رشته های پایه بسیار سنگین تر از رشته های مهندسی است چون آنها به خوبی به تاثیر این علوم واقفند.   





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

آنها را از بچگی شان می شناسم

عجله نباید بکنیم و باید پخته عمل کنیم. اما آنهایی که نمی‌پسندند و همه مثبت‌ها (توافق ژنو) را نیز منفی جلوه می‌دهند جای سوال دارد، من نمونه‌های عجیب و غریب از اینها دیدم کسانی بودند که وقتی مبارزه می‌کردیم به امام می‌گفتند که جواب این خون‌ها را شما چطور می‌دهید؟جنگ شده بود، از همین‌ها خیلی‌ها می‌گفتند که جواب خدا را کی می‌دهد؟ جنگ هم که ختم شد، می‌گفتند در بهشت را بستند و راه شهادت را بستند! امروز هم طلبکارترین هستند. شما هم که خیلی اینها را نمی‌شناسید و من اینها را از بچگی‌شان می‌شناسم تاحالا و می‌دانم چقدر معلق زده اند. تا هست، دنیا همین است وهمه از این چیزها دارند .

هیچ کس هم جرات نمی‌کند که به مردم ظلم کند.

نمی‌شود فکر را که سرکوب کرد.اکثریت بگویند. نقش گاندی در هند این بود که به مردم می‌گفت یکی را می‌گیرند، دنبالش را بگیرید و بگویید که مرا هم به زندان ببرید. انگلیس‌ها آمدند بین دو شهر به همه درختان یک سر یا یک مرده آویزان کردند، باز گاندی به مردم گفت که بروید. واقعا آنقدر مردم در زندان جمع می‌شدند که دیگر کسی نمی‌توانست زندانی کند! اگر عموم، عمومی که می‌گویم نه همه مردم، آنهایی که می‌فهمند، حرف حقیقت را بزنند، اتفاق نمی‌افتد و هیچ کس هم جرات نمی‌کند که به مردم ظلم کند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

مردی که از تاریخ درسها آموخت ...

سید حسن مدرس، در برنامه روزانه اش چند ساعت مطالعه تاریخ بود. کتابهایی که درباره تاریخ زندگی ملت های دیگر بود و به زبان عربی ترجمه شده بود را مطالعه می کرد.

روزی سید حسن با مرد تاجری آشنا شد. این تاجر که به کشورهای اروپایی سفر می کرد، زبان انگلیسی را خوب می دانست. سید حسن با این که مجتهد بزرگی بود، با مرد تاجر قرار گذاشت روزهای جمعه به خانه او برود و برای او کار کند. هر روز جمعه 8 ساعت. در عوض هم مرد تاجر برای سید کتاب های تاریخی به زبان انگلیسی را برای او بخواند و ترجمه کند روزی 2 ساعت. کم کم تاجر از کارگر خوشش آمد یک ساعت از زمان کار کم کرد و به مطالعه تاریخ اضافه کرد. در این دوران کارگری بود که سید کتابهای تاریخ شارون، روح القوانین مونتسکیو، تاریخ پلوتارخ و شهریار ماکیاولی را نزد کارفرمای خود خواند.  





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

از لوازم غلبه عاطفه بر عقل و غلبه تقلید بر تحقیق، غلبه تجلیل است بر تحلیل که معمولا در جوامع ایدئولوژیک بدین صورت ظاهر می شود که شخصیت ها وزنه های بزرگی می شوند و ستایشگران و مداحان، منزلت والایی می یابند و انقیاد بر انتقاد رجحان می یابد. ... هنگامی که شخصیت ها در صحنه جامعه به وزنه ای سنگین تبدیل می شوند ، و به جای آنکه مورد تحلیل و انتقاد قرار گیرند، مورد تجلیل و انقیاد فراوان واقع می شوند، از لحاظ  نظری سخنان ایشان، سخنان دیگران را از میدان به در می کند، و جرات ابراز نظر و استقلال رای را از افراد جامعه سلب می نماید. ... در جوامع ایدئولوژیک ، افراد محترم اند نه قانون.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

معنای سیاسی واژگان :

آرامش : مجموعه ای از رفتارهای ضد انقلاب برای مقابله با نیروهای خودی. وجود آن برای جامعه سمّ مهلک است. عملی است که وقتی وجود دارد نشانه از بین رفتن انقلاب است.

 

آرامگاه : یک محل گران قیمت برای سکونت که هزینه اش را دیگران می پردازند. جایی که آدم ها دست از سر کسی برمی دارند و او را راحت می گذارند. یک امکان برای نفرین کردن، مثال : آتیش به قبرش بیاد، به قبر پدرت، گور به گور شده، سر تخته بشورنت.

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

علی مطهری :

وی با بیان اینکه یکی از کاستی‌های امروز جامعه برداشت‌های غلط از مبانی و اصول است، عنوان کرد: برداشت غلط از ولایت فقیه، آزادی بیان و حفظ نظام موجب پیدایش مشکلاتی شده است .

مطهری اعلام کرد: برخی فکر می‌کنند برای حفظ نظام حقوق مردم نادیده گرفته شود که این اشتباه است و حفظ نظام از مسیر حفظ حقوق مردم می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جمله امام (ره) که فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است، برداشت غلطی دارند و نمی‌توان مخالفی را زیر فشار بگذاریم به‌دلیل اینکه اعتراض کرده است.

مطهری تصریح کرد: در سال 88 از نحوه برخورد با معترضان انتقاد کردیم و این به‌معنای ایستادن در مقابل نظام نیست و در نطق اخیرم گفتم احکام زندانیان حوادث (فتنه) 88 سخت‌گیرانه است و این افراد در اثر هیجان دست به اقداماتی زده‌اند.

وی با بیان اینکه وبلاگ ستار بهشتی هشت نفر بیننده در روز داشته، ابراز داشت: ستار بهشتی زیر این فشارها از دنیا رفته است و این موضوعات باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

نلسون ماندلا :

ما باید برای روزی کار کنیم که در آن روز، به عنوان مردمان آفریقای جنوبی ، به عنوان انسان های برابر و به منزله بخشی از یک ملت متحد و با احترام به تنوع آن، و نه افرادی دچار تفرقه، به یکدیگر نگاه و با هم تعامل کنیم. مسیری که برای رسیدن به این مقصد باید طی کنیم به هیچ وجه آسان نخواهد بود. 



معانی ویژه واژگان سیاسی :

آخ : اثر صوتی اولیه ناشی از گفت و گو با خشونت طلبان.

آدمخوار : یک نوع انسان با صداقت و عاقل که قتل را برای استفاده مفید انجام می دهد و بدون دلیل آدم نمی کشد. این موجودات تا مدتها پیش وجود داشتند ولی از زمانی که فهمیدند می توان انسانها را به راحتی کشت و آنان را دفن کرد، دست از آدمخواری برداشتند.



 داستایفسکی در جلد نخست " دفتر یادداشت های روزانه یک نویسنده" ضرب المثلی ترکی را نقل کرده است.آن ضرب المثل با اندکی تغییر در واژگان این است:"اگر به عزم رسیدن به مقصدی به راه افتاده ای، اگر درضمن راه بایستی و به هر کسی که طعنه ای می زند، پاسخی بگویی، هر گز به مقصد نمی رسی."





برچسب ها : راه ناهموار  ,
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 20
    بازدید دیروز : 103
    کل بازدید : 916279
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/27    ساعت : 3:56 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات