سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

امام خمینی :

پشتوانه مردمی را حفظ کنید

جلب نظر مردم از اموری است که لازم است. پیغمبر اکرم جلب نظر مردم را می کرد. دنبال این بود که مردم را جلب کند، دنبال این بود که مردم را توجه بدهد به حق. شما هم باید دنبال همین معنا باشید ... شما گمان نکنید که قدرت نظامی شما را نگه داشته است، قدرت ایمان شما را نگه داشته است و پشتیبانی ملتها، ملت. این را باید، این پشتوانه را باید حفظش کرد.

منبع : سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس 4/11/61

 





برچسب ها : نگرانیهای امام خمینی  ,

 

لازمه رضایت شهروندان گردش دایم قدرت است. قدرت همچون آب می ماند ، آب اگر در یک جا راکد بماند، مرداب می شود و می گندد. مقامات مادام العمر مرداب قدرت هستند. در هر جامعه ای که شما مقام مادام العمر(مانند قذافی و مبارک) تعریف گردید، بدانید در آن جامعه قدرت به فساد می انجامد.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

داوری زمانه و تاریخ و مردم را در باره ژنرال مشاهده می کنند؟

 می بینند که بزرگی فروشی بر مردم، هتک مردم، جهانی از توهم برای خود افریدن و میلیارد ها دلار هزینه توهم کردن، چه سرنوشت و سرانجامی دارد؟
سرزمینی که مردم از ترس همسایگان و بستگان و همکاران و مهمانان، در خانه خویش تابلو ها و تصاویر بزرگ و گاه تمام قد از قذافی به دیوار آویخته اند. زندگی در زیر نگاه سنگین کلنل جریان دارد. هرگاه کسی سخنی می گوید که می توان از آن به گونه ای مخالفت با قذافی تعبیر و تفسیر کرد. همه با نگاه با قذافی او را از سخن باز می دارند مردم همه دچار حالتی شده اند که انگار جهت خود را از دست داده اند. مثل کسی که دربرهوت گم شده است .
قتل قذافی با تمام هراسی که به همراه داشت، نقطه پایانی بود بر سال های سنگین وحشت یک ملت از حکومت خویش. حکومتی که در هر امری عقب مانده و کودن بود حکومتی که مبتنی بود بر ایجاد وحشت و نیز هزینه کردن سرمایه های مردم برای خویش و خانواده خویش.. حکومتی که مضحکه عالم و آدم و تاریخ بود.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

امام خمینی (ره) :

رادیو و تلویزیون باید مستقل و آزاد باشد

رادیو – تلویزیون باید مستقل و آزاد باشند و همه گونه انتقاد را با کمال بی طرفی منتشر سازند تا بار دیگر شاهد رادیو – تلویزیون زمان شاه مخلوع نگردیم. ( پیام به ملت ایران در تاریخ 1/1/59 )

 کاش گوشی برای شنیدن این سخن امام روح الله بود. این صدا را گوشی می شنود که دل و جانش به ارزشهای انقلاب باشد نه گوشی که صدای قدرت و قدرت طلبان چنان منگش کرده باشند که جز سانسور و انحصار طلبی و تبلیغات یک سویه برای حفظ قدرت از جعبه سانسورش بیرون نیاید. کاش امام را فقط برای مقاصد خودشان نمی خواستند و تمام حرفهای او را در پازل فکرشان می گذاشتند تا سه کلمه استقلال ،آزادی، جمهوری اسلامی بر آن نقش بندد نه هر گاه که منافع حزبی و جناحی شان اقتضا کرد برای کوبیدن حریف امام را به میدان بکشند.  کاش صدا و سیما یا همان رسانه به اصطلاح ملی میتوانست این سخن را آویزه گوشش کند تا چوب حراج به اعتماد ملت ایران نزند. کاش می فهمید دروغ هیچ گاه پایدار نیست و اگر مردم اعتمادشان را از دست دادند دیگر سخت می توان جبران کرد. کاش اینقدر می فهمیدند که قرار است رسانه همه ملت باشد و صدای ملت از آن بیرون بیاید نه عربده و خط و نشان کشیدن های برخی اهالی قدرت. کاش رسانه ملی ما رنگ و بوی ملت ایران را به خود بگیرد، نه یک عده قلیل در قدرت را.  

والسلام 





برچسب ها : نگرانیهای امام خمینی  ,

شما که نوشته مرا می خوانید دو گونه برخورد با آن می توانید داشته باشید. یا به محتوای این نوشتار می اندیشید و درست و نادرست آن را، از راه علم و منطق سنجش می کنید و یا می توانید از راهی آسانتر وارد شوید و به تعلقات نویسنده و انگیزه هایش و طبقه اش و حزبش بپردازید و آن گاه با موضع گیری نسبت به آن طبقه یا آن حزب یا آن انگیزه، تکلیف خودتان را نسبت به کل محتوای این سخنان معلوم سازید. این دومی است که نقاب فریب بر چهره دارد. گمان می رود روشی موجه و معقول است اما در باطن ، جز آسانگیری نسبت به افکار و فرار از مواجهه دقیق با اندیشه ها چیز دیگری نیست.

در این صورت شما نه از این نوشتار و نه از هیچ نوشته دیگری بهره نخواهید جست. ... این همان داوری متعصبانه است که فقط به درد این می خورد که شما را در اعتقاد به نظر خودتان بیشتر تشویق و تثبیت کند.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

یکی از مواردی که یک حکومت را نامشروع می کند، ظلم و جور است. تجاوز به حقوق شهروندان است. صفت عدالت آن قدر مهم است که اگر امر دایر شد، بین حاکم مسلمان ظالم و کافر عادل، و مسلمین بر سر دو راهی قرار گرفتند که بین این دو یکی را انتخاب کنند، مساله آن قدر مهم است که کافر عادل بر مسلمان ظالم ارجحیت دارد. فرمایش پیامبر است که می فرماید : حکومت ممکن است با کفر بپاید اما با ظلم نمی پاید.

در قرن هفتم وقتی که هلاکوی غیر مسلمان وارد ایران شد و خلیفه بغداد مسلمانی بود ظالم، آن زمان برخی علمای وقت از جمله سید بن طاووس فتوی دادند و طبق آن فتوی بود که خواجه نصیر الدین طوسی در رکاب هلاکو قرار گرفت و گفت اینکه هست مسلمان ظالم است و آن که آمده است کافر عادل است و لذا او را ساقط کردند و هلاکو را بر تخت نشاندند. حالا ممکن است مناقشه کنیم که هلاکویی که آمده بود، چندان عادل نبود اما به هر حال ظلمش کمتر از ظلم خلیفه عباسی بود.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

نحوه حذف فیلم از جشنواره؛ حمله با اتوبوس !

گروهی موسوم به فشار، که از شدت فهم و عقلانیت نظیری ندارند و این همه کمالاتشان فقط در کتک کاری و فحاشی و انقلابی گریشان در زور بازویشان خلاصه و در آخر به خون مردگی پوچی می رسد این بار قله جشنواره فجر را فتح کردند و توانستند به مسئولان سینما و هنر نشان دهند که این آنها نیستند که باید در مورد هنر و عرصه تخصصیشان نظر بدهند بلکه این گروه های فشار هستند که همه فن حریف هستند و می توانند خاک هنر را هم به توبره ببرند... آنها توانستند برخی از جوایز فیلم هایی که اندک اخمی به جمال پر نور و عصمت خداگونه شان داشت را همگی حذف کنند تا شیخ با بصیرت شان فتوا بدهد «جشنواره فیلم فجر عاقبت بخیر شد».... داوران این جشنواره مانند فرامرز قریبیان با بهت و حیرت اعلام کردند این حوادث غیر قابل قبول و مشکوک است و ابوالحسن داودی داور دیگر جشنواره، از "فشارهای بیرونی طاقت‌فرسایی که امسال از بیرون و از جهات مختلف سیاسی و حرفه‌ای ، بخصوص در 48 ساعت آخر، به جشنواره و تمام ارکانش وارد شد" خبر داده است.

به امید آن روز که رای مردم تعیین کننده حداقل عرصه هنرشان باشد ...





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

علی لاریجانی رییس مجلس :

شورای عالی امنیت ملی درباره موضوع حصر تصمیم سنجیده‌ای بگیرد
لاریجانی در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف حصرها گفت: باید این موضوع از طریقی که انجام شده دنبال شود و شورای عالی امنیت ملی باید نظرات مختلف و شرایط کشور را ببیند و بسنجید و در مورد آن عمل کند و باید تصمیم سنجیده‌ای گرفت  .

وی درخصوص برخی از صحبت‌ها در مورد ادامه روند مذاکرات گفت: من دلیلی نمی‌بینم که نگاه منفی به مذاکرات هسته‌ای داشته باشم و اگر طرف‌های خارجی بخواهند موضوع هسته‌ای را براساس گفت‌وگو حل کنند، شدنی است و در نگرانی‌هایی که در ارتباط با ادامه روند فعالیت‌های هسته‌ای وجود دارد نیز می‌توان گفت‌وگو کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز این آمادگی را دارد و در صورتی که طرف‌های خارجی همین مسیر را دنبال کنند، این مذاکرات می‌تواند به نتیجه برسد و مساله هسته‌ای حل شدنی است.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

همین که لب به سخن می گشایی از تو می پرسند موضعت کدام است؟ نام حزبت چیست؟ طرفدار کدام دسته ای؟ و آن گاه بدون اینکه منتظر پاسخ بمانند، خود پاسخ این سوالات را نزد خود می دهند و مُهر و برچسب لازم را هم که آماده در انبان دارند بر پیشانی ات و بر سخنت می چسبانند و دلشاد از داوری خود و سرشار از غرور و سرور، و با اطمینان کامل از اینکه هم خودت را و هم سخنت را خوب شناخته اند و خوب خلع سلاحت کرده اند، تو را ترک می گویند . و تو می مانی و خودت. یعنی در می مانی که چه بکنی و چه بگویی و در برابر این سلاح، صلاح در چیست؟

در این غوغا صدا به صدا نمی رسد، گوشها مشتری زبانها نیستند و هوشها با هوشها سخن نمی گویند. گوشها را صداهایی دیگر و چشمها را سیماهایی دیگر پر کرده است. کلمات تو بر معانی دیگر حمل می شود و در آوای تو طنین دیگری شنیده می شود و زبان تو به زبان دیگری ترجمه می شود و دست آخر وقتی برمی گردی و به گفته خود می نگری می بینی که در قربانگاه سیاستها و موضعگیری ها چنان ذبحش کرده اند و چنان پوست از تنش برکنده اند که تو را از دیدن آن جثه بی رمق و بی خون شرم و دریغ می آید.

فریاد می زنی که چنین ناجوانمردی مکنید و فرزند را به جای پدر منشانید و حکم سخن را با سخنگو میامیزید و عقده را با عقیده یکی نگیرید، می بینی که از ورای نقاب دگماتیسم، فریاد می زنند که چشمان ما به این کج بینی عادت کرده است و شیطان ذهن ما این شیوه اختلاط نا میمون را خوشتر می دارد و کار ما بدین طریق روانتر پیش می رود.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

دغدغه ها و نگرانی های امام خمینی

امام خمینی (ره) :

من از همه، از همه کمیته ها، از همه پاسدارها، از همه معمّمین، از همه اهل منبر، از همه اهل محراب، از همه مسلمانها، عاجزانه، با کمال عجز و تواضع، استدعا می کنم که این اسلامی که الان به دست شما افتاده است وارونه نشانش ندهید، همان طور که هست عرضه کنید، اگر اسلام را همان طور که هست عرضه کنید، دنیا قبولش می کند؛ متاع خوبی است.

اما اگر چنانچه امروز خدای نخواسته ما یک جور عملی بکنیم که این عمل اسباب این بشود که بگویند اسلام این طور هست ، بزرگتر خیانت را ما به اسلام کردیم.

منبع : کتاب دغدغه ها و نگرانی های امام خمینی ص 27

 

 





برچسب ها : نگرانیهای امام خمینی  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 148
    بازدید دیروز : 370
    کل بازدید : 915395
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 4:56 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات