سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وزیر امور خارجه درباره موضوعات مطرح شده در مذاکراتش با وزیر خارجه آمریکا و اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این که به ایران گفته‌اند که به تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهند گفت: در مذاکراتی که با وزیر خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ انجام شد بیش‌تر بحث ما درباره نحوه ادامه مذاکرات و رسیدن به توافق جامع بود. آقای کری در این دیدار تاکید کرد که دولت آمریکا در پیگیری موضوع جدی است و به آن متعهد است و می‌خواهد کار را به نتیجه برساند. او به نگرانی‌ها که در داخل آمریکا مطرح می‌شود اشاره کرد که یکی از آن‌ها این بود که در داخل آمریکا نگران هستند که با این توافق اولیه تحریم‌ها در حال فروریزی است.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

رییس جمهور در جمع روسای دانشگاه ها :

چرا در علوم انسانی،‌ حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و علوم اجتماعی رشد نمی‌کنیم و صاحب‌نظر نیستیم ولی در ژنتیک، شبیه‌سازی و انرژی‌های نو پیشرفت می‌کنیم؟ علت آن است که ما در شیمی، فیزیک و علومی اینچنینی خط قرمزی نداریم و راحت می‌توان نظرات را بیان کرد ولی در علوم سیاسی و مسائل آن، گویی به نظر می‌رسد که باید هشت چشم داشته باشیم، ولی ما هشت چشم نداریم، دو چشم داریم و فقط روبرور را می‌بینیم. خداوند دو چشم بیشتر به ما نداده است. ما روبرو یعنی آینده و منافع ملت را باید ببینیم نه اینکه برگردیم و پشت‌سر را نگاه کنیم یا فقط راست،‌ چپ، زمین و آسمان را نگاه کنیم؛ این‌ها کافی نیست .

روحانی خطاب به کسانی که خود را متولی همه می‌دانند، گفت: شما چکاره هستید که خود را متولی همه‌چیز می‌دانید؟ با یک شعار و چهره و قیافه، آدم متولی می‌شود؟ به چه مناسبت خود را دلسوزتر از دیگران می‌دانید؟... چرا به همه شک می‌کنیم و طرف هرچه قسم می‌خورد قبول نمی‌کنیم؟ تمام زندگی طرف را بررسی می‌کنیم،‌ تمام سخنرانی‌ها و گذشته طرف را بررسی می‌کنیم. چقدر ما آدم بیکار در کشور داریم که به دنبال یک نقطه ضعف از افراد هستند تا آن نقطه ضعف را پیدا کنند و آن را بزرگ کنند.

آیا ما نمی‌خواهیم دنبال آشتی برویم؟ آیا می‌خواهیم رودرروی هم بایستیم و موضوعی را که در گذشته رخ داده است، رها نکنیم؟ آیا پیامبر اینگونه بود؟ پیامبر وقتی به مکه آمد با آن همه افراد بدخواه که به او و یارانش ظلم کرده بودند و یارانش را به صورت وحشیانه کشتند و بزرگترین ظلم‌های تاریخی را انجام داده بودند، چگونه برخورد کرد؟ وقتی پیامبر مکه را فتح کرد چه گفت؟ مگر نگفت امروز، روز وحدت است و روز انتقام نیست؟ مگر نگفت که بروید همه آزاد هستید و خانه سرسخت‌ترین دشمن خود یعنی ابوسفیان را تبدیل به مأمن کرد و گفت هرکس به خانه او برود در امان است؟ ما پیروی این پیامبر هستیم. انقلاب اسلامی و 22 بهمن برای این بود که ما اسلام و اخلاق را حاکم کنیم. آیا شما نمی‌خواهید پرچم‌دار آشتی باشید؟

 

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

نگرانی های امام خمینی (ره)

امام خمینی :

اگر ما از زیِّ (زهد) متعارف روحانیت خارج بشویم و خدای نخواسته، توجه به مادیات بکنیم، در صورتی که خودمان را با اسم روحانی معرفی می کنیم، این منتهی ممکن است بشود به اینکه روحانیت شکست بخورد.

منبع : سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان در 28/4/62 



استاد مطهری :

همواره گفته و می گویم که روحانیت ما درخت اصیل و با ارزش و زنده آفت زده است که خودش را باید حفظ کرد و با آفاتش مبارزه نمود. نظریه افرادی که آن را درخت خشک و پوسیده ای می دانند که باید ریشه کن شود، صد در صد مردود و زیانبار می دانم. تز «اسلام منهای روحانیت» را همواره یک تز استعماری دانسته و می دانم. معتقدم هیچ چیز نمی تواند جانشین روحانیت ما بشود.

منبع : کتاب ده گفتار ص 316





برچسب ها : استاد مطهری  ,

صبح تا شب، مستمر غر می زنیم
ما اصولاً بیشتر غر می زنیم 

******
طبق تحقیقات، حتی توی خواب
یا به پهلو یا دمر غر می زنیم

******
صبح بعد از پاشدن از خواب هم
ابتدا یک مختصر غر می زنیم

******
توی منزل هم اگر ممکن نشد
می رویم این دور و بر غر می زنیم

******
ظاهرا خوب است، حالی می دهد
علتش این است اگر غر می زنیم

******
هر کجا باشیم، در آپارتمان
یا که ویلا و کپرغر می زنیم

******
پشت رل در مرسدس بنزی قشنگ
یا که بر پالان خر غر می زنیم

******
گاه گاهی نم نمک یا زیر لب
گاه گاهی با تشر غر می زنیم

******
یا که خیلی بد ادا همراه با
پیچ و تابی در کمر غر می زنیم

******
گاه با کوبیدن یک لنگه کفش
یا دو دستی توی سر غر می زنیم

******
از کسی هر وقت دلخور می شویم
هفته ها کلی پکر غر می زنیم

******
وقت بیماری که محشر می شویم
بیشتر از سی نفر غر می زنیم

******
همسفر ها بیشتر تک می پرند
بسکه دائم در سفرغر می زنیم

******
بچه تا می گوید از بیرون برام
چیپس یا چیزی بخرغر می زنیم

******
توی شرکت از مدیر آزرده ایم
رو به این مشدی صفرغر می زنیم

******
یا که از دایی کیارش دلخوریم
هی به زندایی قمرغر می زنیم

******
وقت بر گشتن به منزل از سرِ
کوچه یا از پشت در غر می زنیم

******
چانه و این فکمان اوراق شد
بس که هی بر همدگر غر می زنیم

******
ما کما کان نیمی از این عمر را
بیخودی یا بی ثمر غر می زنیم

 





برچسب ها : چرت و پرت  ,

طریق عفو و بخشش را پیش گیر و به نیکویی امر کن!

عصام بن مصطلق شامی که زمانی یکی از دشمنان سرسخت علی بن ابی طالب علیه السلام و فرزندانش بود چنین نقل می کند:

«من وارد مدینه طیبه شدم. حسین بن علی[علیه السلام] را دیدم که فوق العاده نیکو منظر و پاکیزه بود. در این هنگام آن بغض و دشمنی که از پدرش علی[علیه السلام] در سینه داشتم، نمایان شد. نزدیک رفتم و گفتم: تویی پسر ابو تراب؟

فرمود: آری.

من با شنیدن پاسخ مثبت به ناسزا گویی به او و پدرش پرداختم. حسین بن علی [علیه السلام] نگاهی به من افکند و سپس این آیه را تلاوت کرد:

خُذِ العَفوَوَ أمُر بِالعُرفِ وِ أَعرِض عَنِ الجاهِلینَ (اعراف،آیه 199)

طریق عفو و بخشش را پیش گیر و به نیکویی امر کن و از مردمان نادان چشم پوشی نما.

آنگاه به من فرمود: کار را بر خویشتن سهل و آسان نما. از برای من و خودت طلب آمرزش کن. آگر از من کمک می خواهی، تو را کمک کنم. اگر انتظار[کمک مالی] داری، به تو عطا نمایم. اگر احتیاج به هدایت داری، تو را هدایت کنم.

من با مشاهده این رفتار حسین بن علی [علیه السلام] از گفته خویش سخت پشیمان شدم؛ اما او با هوشمندی ندامت و پشیمانی مرا دریافت و فرمود: اندوهگین مباش! خدا شما را می آمرزد؛ خدا ارحم الّراحمین است. اکنون اگر چیزی از من می خواهی، بدون شرمساری از من بخواه که امیدوارم بتوانم آن را برآورده سسازم.

این گفته حسین بن علی [علیه السلام] مرا دچار شرمساری بیشتری ساخت. آرام آرام از حضور آن حضرت بآهستگی دور شدم و خود را به میان جمعیت رساندم تا وی مرا نبیند. بعد از آن، عشق و محبتی از حسین و پدرش علی [علیه السلام] تمام وجود من را فراگرفت و کسی محبوب تر از آنان نزد من نبود.»





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

ظریف در پرمخاطب ترین برنامه زنده تلویزیونی اروپا 

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در اولین ساعات صبح دوشنبه و در چهارمین روز از سفرش به آلمان،میهمان شبکه تلویزیونی ZDF در پرمخاطب ترین برنامه زنده این شبکه خبری بود.

به گزارش ایرنا،برنامه زنده صبحگاهی ? صبح بخیر آلمان ? که همه روزه از ساعت 7 تا 8 صبح آلمان از شبکه خبری ZDF به صورت زنده پخش می شود،مخاطبان بیشماری دارد و در این برنامه اخبار مهم روز گذشته مرور و یک میهمان ویژه حضور دارد که دوشنبه 3فوریه ( 14بهمن) این میهمان ویژه که مردم منتظر شنیدن سخنانش بودند، وزیر امور خارجه ایران بود.

مجری این شبکه خبری قبل از آغاز گفت و گوی مستقیم با وزیر امور خارجه ایران در گزارشی کوتاه، دیدارها و ملاقات های دیپلماتیک و همچنین خوش و بش های دوستانه ظریف با برخی از سران و مقام های حاضر در حاشیه نشست امنیتی مونیخ و همچنین حضور وی در نشست ویژه ایران در این نشست بین المللی با همراهی مدیرکل آژانس بین المللی اتمی، سناتور آمریکایی و وزیر امور خارجه سوئد را همراه با تصاویری از خنده های شیرین دیپلمات کارکشته ایرانی به تصویر کشید.

در این گزارش کوتاه،تلویزیون آلمان همچنین صحنه هایی از حضور فعال،شاداب و در عین حال با اقتدار و قاطع وزیر امور خارجه ایران در نشست امنیتی مونیخ را به تصویر کشید که نشان از روزهای پرکار وی در نشست سه روزه مونیخ بود.

در ادامه،مجری این شبکه سوالات خود را با وزیر امور خارجه ایران مطرح کرد و ظریف نیز درحالی که لیوان چای اول صبح خود را در دست داشت با آرامشی مثال زدنی پاسخ های خود را به مجری و دیگر مخاطبان آلمانی ارائه کرد.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

جا مانده‌های سبد کالا مرحله بعد 2 سبد یک جا می‌گیرند  

بهمن حاجعلی در گفت‌وگو با تسنیم, در پاسخ به اینکه آیا کسانی که این دوره سبد کالا دریافت کردند دور بعدی هم سبد کالا دریافت می‌کنند؟ گفت: آن دسته از سرپرستان خانوار که در این دوره از توزیع سبد کالا مشمول شده اند در دور بعدی نیز جز مشمولین خواهند بود.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا بازنگری در جامعه هدف کارگران صورت خواهد گرفت؟ گفت: کلیه کارگران مشمول قانون کار در دور بعدی سبد کالا دریافت می‌کنند.

حاجعلی تاکید کرد: آن دسته از مشمولینی که این دوره سبد کالا دریافت نکرده‌ اند در دور بعدی هر دو سبد را به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

سیاسی

پاسخ ظریف به درخواست مذاکره کری درباره سوریه: اجازه ندارم  

 

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا گفت که جان کری وزیر خارجه  آمریکا در ملاقات با همتای ایرانی اش محمد جواد ظریف، نگرانی خود را از تاخیر در انتقال سلاح شیمیایی سوریه به بندر لاذقیه این کشور و وضعیت انسانی در سوریه به ویژه در مناطق محاصره شده ابراز کرد.

وی ادامه داد: کری از ایران خواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به ایفای نقش  مثبت برای پایان دادن به درگیری های مستمر در سوریه ترغیب کند اما ظریف به کری توضیح داد که او از اختیارات لازم برای سخن گفتن درباره سوریه برخوردار نیست.

شکست در کسب توافق دائمی یعنی فاجعه

ظریف نیز درباره سخنانش در دیدار با کری گفت: اگر در تبدیل توافق موقت به توافق دائمی شکست بخوریم چنین اتفاقی یک فاجعه است.

موضوع اصلی گفتگوی ظریف با کری نیز مذاکرات ایران و گروه 1+5 در روز 18 فوریه در وین برای دست یابی به توافق دائمی درباره برنامه هسته ای تهران است. دو طرف قبل از این در مذاکرات ژنو به توافق موقت و 6 ماهه ای دست یافته بودند.

ظریف در نشست مونیخ گفت: آنچه که می توانم درباره مذاکرات جدید با 1+5 بگویم این است که ما با اراده سیاسی و حسن نیت به این مذاکرات می آییم تا بتوانیم به توافقی دست یابیم. این احمقانه است که تنها برای 6 ماه، سازش کنیم.

وزیر خارجه ایران پس از دیدار با کری اظهار داشت: این یک فاجعه برای همه خواهد بود که روندی را آغاز کنی و سپس ناگهان آن را در مدت 6 ماه به پایان برسانی.

وی افزود: در برابر ایران و غرب فرصت تاریخی برای بهبود روابط وجود دارد. به نظرم ما نیازمند استفاده از این فرصت هستیم.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

در فروپاشی شوروی اگر چه توطئه های دشمنان و غیره بی اثر نبود ولی عامل اصلی فروپاشی شوروی این بود که جامعه ای با سطح بالایی از تکنولوژی می خواست از یک حکومت غیر دموکراتیک با یک سانترالیسم بسیار آهنین و خشن و عبوس برخوردار باشد.  در حالی که اینها غیر قابل جمع هستند و به دلیل همین عدم تناسب به تدریج تَرَک ها و شکاف ها ظاهر شد و نهایتاً این جامعه فروپاشید.

 

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 137
    بازدید دیروز : 370
    کل بازدید : 915384
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 1:41 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات