سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردم زندگی شان را می کنند، عقل آدمیان با طبیعت در می پیچد و تحول و تنوعی در اشکال زندگی پدید می آورد اما آنچه را که علم و عقل به آدمی نمی دهد، آن را پیامبران می دهند و آن جهت بخشی الهی به زندگی انسانی است که بدون آن، زندگی البته تنگ و تلخ می شود.



استاد مطهری :

اگر اسلام و روحانیت به حاجتها و خواسته ها و احساسات بلند این ملت پاسخ مثبت ندهند ، به سوی آن قبله های نوظهور متوجه خواهند شد. فکر کنید آیا اگر سنگر اصلاحات را این افراد اشغال کنند موجودیت اسلام و روحانیت به خطر نخواهد افتاد؟

منبع : کتاب ده گفتار ص316



 

صبر و تحمل شیخ هادی نجم آبادی

«شیخ از جور و ستم مردم به یکدیگر اندوهناک می شد، ولی برای خود خشمگین و اندوهگین نمی گشت؛ چنانکه حسن نامی هر روز می رفت و از آقا پولی می خواست. روزی که پول نبود،[مرد با سماجت] گفت: اگر خود نداری بگو یکی از حاضران به من بدهد.

آقا گفت: پیش اینان [پولی] به امانت نگذاشته ام. حکم برکسی ندارم.

آنگاه حسن بدگویی و دشنام دادن را آغاز کرد. همه حاضران را خشم گرفت؛ اما هرگاه یکی خواست سزای دشنام را دهد آقا می گفت: چه کارش دارید؟ به شما که دشنام نمی دهد. هرگاه می خواهید، به او چیزی دهید؛ و گرنه آزارش ندهید.»

 





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

سیاسی



نقدی بر سخنان حضرت آیت الله مصباح یزدی در نقد توافق ژنو :

فرموده اید عزت این مردم را می فروشید... حضرت آقا اینها می فروشند یا آنانی که نفت این ملت را فروختند و عرضه نداشتند پولش را بیاورند، به جایش اول قرار بود که به واحد پول چین و هند پول بیاورند اما چین و دیگر رفقای سیاسی دوستان وقتی صدای غرش های بدون فکر و قلدری های بدون پشتوانه آنها را شنیدند که به بهای منافع حزبی، منافع ملی را سر می برند و واقعا وقتی دیدند با انسان هایی فاقد تجربه و سیاست طرف هستند گفتند پول نمی دهیم !! فقط کالا !! و بعد هم گفتند کالایی که ما بگوییم.!! آقای مصباح از این همه عزت لذت ببر، ببین چه عزتی است، جیب دولت و ملت را خالی کنند و بعد به ریش همه ما بخندند . از عزت ما با سبک سری در نهایت این راه تاریک همان بماند که برای کره شمالی ماند!! ماشاالله به این همه بصیرت....

فرموده اید خون شهیدان را به باد می دهیم!!! جناب مصباح، حضرت آیت الله، فقط یک خواهش دارم، به خدا خون شهیدان که برای اسلام و خاک ایران و عدالت ریخته شد حیف است دستمایه و سرمایه عداه ای برای منافع حزبی و قدرت شود، خون پاک آنان را نگذاریم با منافع حزبی مان قاطی شود و رنگ و بوی ما را بگیرد. چرا اینقدر برایتان راحت شده از آنان مایه بگذارید، چرا  شما که اینقدر ماشا الله سواد دارید به جای نقد علمی چرا فقط بلدید با هزینه کردن آنها و ایجاد فضای احساسی در میدان سیاست برای مقلدین فکری تان یکه تازی کنید!! شهدا نگفتند ما برای غنی سازی چند درصد شهید می شویم، خواهشاً کمی رحم کنید...

بعد هم که فرموده اید ارزش های خدا را در نظر داشته باشیم و ... حضرت آیت الله، می توانم بپرسم خداوند متعال به شما فرموده است ما چند درصد اورانیوم غنی کنیم ارزش های او را زنده نگه داشته ایم!! جدا به این سوال من پاسخ دهید که ما چند درصد غنی سازی کنیم تا ارزش های الهی بمانند!! آن هم حزبی شما با 20 درصد غنی سازی ارزش های الهی را زنده نگه داشته بود؟؟! ارزش های الهی در بیست درصد است ... فقط می توانم بگویم سر درد می گیرم وقتی به استدلالات شما می اندیشم و می بینم که خدا را چگونه به کارزار دعواهی سیاسی می آورید و با آن می خواهید ماهی مراد خود را صید کنید.

فرموده اید که مردم ما برای شکم قیام نکردند.

 جناب مصباح مردم مابر ضد استبداد و خفقان شاهنشاهی و برای استقلال و اسلام قیام کردند و عدالت. آنها اگر برای شکمشان قیام نکردند اما خود خوب می دانید که آرزوی ایرانی پیشرفته و سرشار از عدالت و آزادی داشتند. آنها قیام نکردند که عده ای که هیچ گاه طعم گرسنگی و جوان بیکار و بی جهیزیه بودن دختر و نبود دارو را نچشیده اند بیایند و از گرده ملت هزینه بی تدبیری ها و اشتباهات سیاسی و منافع دقیقا حزبی خود را بپردازند. این ملت از شما نخواسته با نام خدا و شهدا منافع تان را پیش ببرید، اتفاقا آنها تشنه جرعه ای عدالت اقتصادی هستند که قبل از انقلاب وعده اش مرتب بر سر زبانها بود. البته شما با آن تشکیلات و ماشین ها و بودجه کلان چه خبر از دل مردم دارید که باز هم از جیب آنها می خواهید هزینه تفکرات خود را بدهید؟؟. پای تفکرات عالیجناب که می رسد دیگر له شدن فقرا و محرومین اعتبار تبلیغاتی برای له کردن رقیبان ندارد ، چقدر حرفه ای هستید در تغییر شعارهایتان....

جناب مصباح واقعا همان خدایی را که از آن دم می زنید را به یاد بیاورید و ببینید آیا او به شما این همه اختیارات تنفیض کرده که به نام او درصد غنی سازی تعیین کنید و کل دنیا را دشمن جمهوری اسلامی کنید و کشور را منزوی کنید تا حرفتان به کرسی بنشیند؟

والسلام

بخشی از سخنان آیت الله مصباح :

علما و بزرگان که وارث انبیاء هستند، خانواده‌های شهدا شما را نصیحت می کنند که فریب آمریکا را نخورید، دنبال راحتی خیالی نروید؛ این رفاهی که به شما وعده می دهند دروغ است و به آن نخواهید رسید؛ اگر هم برسید به چه قیمتی؟ عزت مردم را می فروشید، خون‌های هزاران شهید را که در طول این سه دهه ریخته شده به باد می دهید تا این که چند روزی چند دلاری که از پول‌های خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهی حماقت    !

  ارزش‌های خدا یادتان نرود؛ ملت ما و امام(ره) برای چه انقلاب کردند؟ برای چه این همه کشته دادند؟ برای این که نان‌شان ارزان شود؟ آن مادری که با دست خود چند فرزندش را کفن پوشاند و به جبهه فرستاد و پس از شهادت شان اشک هم نریخت، برای شکم این کارها را کرد؟! ....






برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

سیاسی

 «می‌توانم این سوال را هم بپرسم؟» کاغذی که سوالاتش را در آن نوشته به سمت احمدی‌نژاد می‌گیرد. دقایقی پیش از شروع یکی از برنامه‌های پرشمار گفت‌وگوی تلویزیونی رییس دولت سابق با مردم است.

در تمام دولت جناب معجزه هزاره سوم آقای احمدی نژاد به راحتی نه تنها مجریان که سوالات را هم خودشان تعیین می کردند که وقتی پشت صحنه دو مورد از این اتفاقات پخش شد موجب نارضایتی اصحاب رسانه گردید، اما اکنون که گزینه مورد نظر صدا و سیما متاسفانه رای نیاورده و دولت منتخب ملت مورد رضایت آقایان نیست سخن از استقلال رسانه ملی می رود و برنامه زنده رییس جمهور با یک ساعت و نیم تاخیر پخش می گردد !! صدا و سیما بعد از هشت سال که نقش یک ستاد تبلیغاتی را برای جناب احمدی نژاد بازی کرده است حالا سخن از استقلال می زند!!

فقط برای معجزه هزاره سوم این امکان بود که هر دستاورد و صحبت خود یا وزرایش در چندین برنامه خبری و تحلیلی تمجید و تحسین شود یادمان باشد فقط تمجید و تحسین،  اما وای بر آن دولتی که منتخب ملت باشد و آقایان ناراضی شوند !!!

 در دوره محمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات، صداوسیما تنها در طی هشت‌سال یک‌بار این فرصت را به خاتمی داد که او در اولین ماه‌های دوران ریاست‌جمهوری‌اش به تلویزیون بیاید و به‌طور زنده در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم به سوالات آنان پاسخ گوید وگرنه در تمامی سال‌های بعد صداوسیما به‌عنوان یکی از منتقدان دولت اصلاحات تبدیل شد و بسیاری از دستاوردهای دولت در حد خبری کوتاه از نظر مردم می‌گذشت و حالا نوبت روحانی است که این تجربه را با صداوسیما تکرار کند.

 وزرایش تبدیل به سوژه خنده برنامه‌های خبری می‌شوند و منتقدانش فرصت بسیاری برای تاختن به دولت تدبیر در صداوسیما دارند.

امیدواریم این رسانه بیش از علایق سیاسی خود رفتار حرفه ای و حفظ اعتماد ملت خویش را منظور دارد.

والسلام

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

استاد مطهری :

جامعه اسلامی را خطر از داخل خود تهدید می کند، از ناحیه یک اقلیت منافق زیرک و یک اکثریت جاهل ساده دل ولی متعبد.

منبع : کتاب پانزده گفتار ص 70

 





برچسب ها : استاد مطهری  ,

سیاسی

دلال های هویت و حیثیت فلسطین ...

نسبتی وجود دارد بین انقلاب مصر و حرکت حماس در غزه. محمود عباس و سازمان فتح شباهت بسیاری به مبارک و حاکمیت او دارند. اسناد ویکی لیکس به روشنی نشان داد، محمود عباس و دولت او و صاحب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خود گردان، حد اکثر دلال هایی بوده اند که بر سر هویت و حیثیت فلسطین با آمریکا و اسراییل معامله می کردند. بی دلیل نیست که پس از افشای مذاکرات دولت محمود عباس با اسراییل، و امتیاز دهی آنان در باره قدس شرقی و آوارگان فلسطینی، عریقات از سمت خود استعفا داد نکته دیگر داستانی که همه باور دارند، فساد مالی ست که در مغز استخوان تشکیلات خود گردان نفوذ کرده است .

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

آزادی قلم 

خرم آن قوم که از بند ستم آزاد است/ خانه اش از هنر اهل قلم آباد است

قلم آزاد چو شد زنده شود آزادی/ گر قلم خرد شود بند گران آزاد است

قلم اهل خرد ضامن آزادیِ حق/ حافظ دادگری صف شکن بیداد است

گر شستند قلم نیست شود آزادی/ دین و ناموس و وطن در خطر و بر باد است

گر بریدند سر از قامت ما باکی نیست/ گر شکستند قلم جای بسی فریاد است

بی قلم نیست سر و سروری و عزت و جاه/ چون که بر فرق قلم این همه را بنیاد است

بی قلم خورده قسم قافله سالار وجود/ چون که از نور قلم قافله را ارشاد است

بی قلم نغمه مرغان سحر خاموش است/ بی قلم خلد برین غمکده ای ناشاد است

جشن میلاد قلم باد مبارک یاران/ چون که این برهه برازنده ای میلاد است

«سید احمد زرهانی»

کتاب هزار و یک حکایت تاریخی ج 2  ص 129

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

هاشمی

بخش هایی از مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی :

 * جناب آقای هاشمی هزینه این درگیری‌هاو رقابت‌های سیاسی را که گاهی اوقات به یک حد غیرقابل تحمل هم می‌رسد چه کسی باید بپردازد؟
- غیرقابل تحمل نیست، دولت باید مقاومت کند. معلوم هست اگر کسی که اوضاع کشور را خوب می‌دانسته وقتی وارد هم می‌شود و این جناح‌بندی‌ها را هم می‌دانسته و می‌دیده که قدرت اساسی، مجلس، قوه قضائیه، صدا و سیما هم همراه او نیستند و نیروهای سطح بالایی که در تمام این مدت در سراسر کشور چیده شده‌اند،‌به این کارها رضایت ندارند. طبعاً وقتی که با این دید وارد میدان می‌شود باید خودش را آماده کند چون باید در این شرایط کار بکند.

در حال حاضر عمده ابزار حکومت در اختیار جناحی است که سبک دولت جدید را نمی‌پسندند ازجمله رویکردهای اقتصادی دولت را. نه این که فرد فرد آنها این گونه باشند، اما بالاخره روال کار کلی این‌گونه است.

اگر فضا برای فعالیت بهبود پیدا کند و اینگونه نباشد که به بهانه تغییر یک مدیر، مجلس ورود پیدا کند و وزرا را فرا بخوانند، شرایط به مراتب بهتر خواهد شد. جای تعجب دارد این رفتار مجلس چرا که در زمان دولت احمدی‌نژاد که بسیاری از نیروهای توانمند اصیل را برکنار کرد، مجلس هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌داد تا این سال آخر که تشت از بام افتاد و حرکاتی انجام شد. در دولت گذشته آن همه فساد و تباهی براحتی از سوی مجلس و قوه قضائیه تحمل و نادیده انگاشته می‌شد و متاسفانه صداوسیما و تریبونهای دیگر تعریف می‌کردند. در حال حاضر شرایط خیلی متفاوت است، خیلی از وزرای دولت یازدهم به من گفته‌اند اگر نمی‌آمدیم برایمان خیلی راحت‌تر بود ولی الان باید خیلی دشواریها را تحمل کنیم.

، بعضی‌ها معقتدند سفر شما به عربستان می‌تواند مانع بسیاری از این تنش‌ها و عملکرد سوء دولت عربستان شود، ولی با روشن شدن حرکت‌های عربستان به نظر شما این سفر به معنای مشروعیت بخشیدن به این دخالت‌های عربستان نیست؟
- قبلاً که اوضاع بدتر بود و اوضاع درست شد. در آن موقع که صدها حاجی ایرانی را شهید کردند، عربستان هر مقدار پولی که صدام لازم داشت در اختیار او قرارداد و خیلی چیزهای دیگر، ما سالها مکه نمی‌توانستیم برویم به خاطر اینکه ما یکی از رکنهای بزرگ اسلامی را تعطیل کرده بودیم. ولی با رفتاردرستی که درداخل پیش گرفتیم عربستان به ما خیلی کمک کرد، مگرآنها راضی بودند کنفرانس اسلامی را به ایران بیاورند و ایران را برای سه سال رئیس همه مسلمانان کنند؟ خوب اینکار را همین ارتباط درست باعربستان صورت داد.
* یعنی شما معتقد هستید که هنوز فضا وجود دارد؟
- بله، من معتقدم اگر در اینجا یک طرح جامعی تهیه شود و راهی را برای حل اختلاف نظرها درست کنیم خوب خیلی آسان می‌شود این کار را کرد.
برای مقابله با موج شیعه‌هراسی و ضدیت با شیعیان به ویژه در جنوب شرقی آسیا و مشخصا مالزی واندونزی با وجود جو شدید علیه شیعیان و تکفیر آنها آیا راه حلی پیشنهاد می‌کنید؟
- بله اگر دست افراطیون را از تریبون‌هایمان کوتاه کنیم و حکومت خودش را از این مسایل جدا کند مابا کسی دعوا نداریم. مگر شیعه‌هراسی از کجا شروع شد؟ بیش از هشت سالی که این طور باما رفتار کردند شروع شد، تابه حال شیعیان چنین مشکلاتی را نداشتند. آیت‌الله سیستانی به من گفتند شما در آنجا کارهایی می‌کنید که تاوان آن را مقلدین ما در کشورهای عربی می‌دهند و شیعیان ما تحت فشارند. بله ما هم افراطی شیعه داریم و هم افراطی سنی. کشورهای اهل سنت افراطی‌های خود را مهار کنند و ما هم افراطی‌ها را مهار می‌کنیم. آقا هم همین حرف را زدند.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

پیدا بکن یک آدم آدم تری را 

و شانه های محکم و محکم تری را

آقای خوبی که دلش سنگی نباشد

معشوق های دوستت دارم تری را !!

من را رها کن هرچه می خواهی تو داری

از دست خواهی داد چیز کمتری را

با گیسوانت باد بازی کرد و رقصید

و زد رقم، آینده ی درهم تری را

تو آخر این داستان باید بخندی

پس امتحان کن عاشق بی غم تری را ...

من می روم، آرام آرام از همه چیز

هر روز می بینی من مبهم تری را

من را ببخش از این خداحافظ، خداحا ...

پیدا نکردم واژه ی مرهم تری را . . .

 





برچسب ها : جملات ناب  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 164
    بازدید دیروز : 370
    کل بازدید : 915411
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/15    ساعت : 7:34 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات