سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

علی به راحتی می توانست برنامه ی خلفای سلف، یعنی کشور گشایی در قیافه اسلام گستری را با قدرت و سرعت بیشتر ادامه دهد. به امثال معاویه و طلحه و زبیر پست و مقام سیاسی داده ، به سَمتی روانه شان کند. هم جاه طلبی آنها و دنیا جویی مردم ارضا شده، کارشکنی و خصومت نمی کردند و گفته می شد که کشور پهناور اسلام برخوردار از ثبات و امنیت است، و هم پرچم «لا اله الّا الله» تا ماوراء آسیا و آفریقا و تا قلب اروپا، به دست سرداران او به اهتزاز در می آمد؛ ولی اسلام برای چنین چیزی نیامده و علی چنین کاری را که از هر جهت به نظر می آمد به مصلحت باشد، انجام نداد.

برای ابد نشان داد، هدف او نه به ریاست رساندن خود و دودمان پیغمبر و مومنین بوده است و نه سرکوب کردن سران کفر و نفاق. اسلام، با مردم و با دل و دماغ آنها سر و کار داشته است و اینک باید به دست مردم عملی شود و پیش برود. باید «ریشه» پاک و بارور گردد.

 

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

اگر آزادی نباشد چشمه ی امر به معروف و نهی از منکر خشک می شود و حکام، اشرار خواهند شد.

 



 

ملاک  شناخت  حق  و باطل  اشخاص  نیستند. بلکه  حق  و باطل  علامتهایی  دارند که  با آن  علامتها تمیز داده  می شوند. این  شخصیتها هستند که  به  حق  شناخته  می شوند نه  این  که  شاقول  حق شخصیت ها باشند، جامعه  بالغ  حق  مدار است  نه  شخصیت  محور. برمبنای  تعالیم  علوی  در جامعهاسلامی  اصالت  با ارزشهاست  نه  با شخصیت ها. در جامعه  شخصیت  محور، در تلاطم  حوادث  حقیقت تحریف  می شود، ارزشها شناور می گردد و مردم  حیران  می شوند.

 

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

جامعه ای  که  خود را از نعمت  انتقاد مردم  از حکومت  محروم  کرده  باشد، پرورشگاه  ریاکاران ، متملقان  و چاپلوسان  خواهد بود. ظاهرسازان هرگز اجازه  نخواهند داد آنچه  خیر وصلاح  واقعی  جامعه  است  محقق  شود....

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

خاطرات محمد البرادعی ریاست سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی :

دروغ آمریکا و انگلیس ...

محمد البرادعی :

آغاز جنگ عراق با اتهامات اثبات نشده تسلیحات کشتار جمعی – و به حاشیه راندن نقش دیپلماسی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی و قلمداد کردن آن به عنوان سازمانی که تنها نقش مخفی کننده و پوشاننده روند را به عهده دارد – برای من نقض فاحش همه اصولی بود که به آنها پایبند بودم. ... ژنرال امیر السعادی مشاور ارشد علمی صدام در تاریخ 12 آوریل 2003 خود را تسلیم نیروهای ائتلاف کرد؛ بعد از اینکه فهمید عضو مهمی از لیست 32 نفره عراقی است که تحت تعقیب قرار دارد و از تلویزیون zdf   آلمان خواست صحنه تسلیم شدنش را فیلم برداری کند. در هنگام تسلیم ، در حالی که با دوربین صحبت می کرد، گفت : «ما سلاح کشتار جمعی نداریم. زمان این حرف مرا اثبات خواهد کرد.» در آن زمان بود که مطمئن شدم حق با من است و عراق سلاح کشتار جمعی ندارد، زیرا السعادی دیگر در آن زمان هیچ دلیلی برای دروغ گفتن نداشت.

منبع : کتاب خاطرات البرادعی – عصر فریب ص 15

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 

هیچ عدالت طلبی نمی تواند نسبت به آزادی حساس نباشد. اگر عدالت را چنین تعریف کنیم که عبارت است از ایفای جمیع حقوق، در آن صورت بی اعتنایی به حقّ آزادی، بی اعتنایی به عدالت خواهد بود. آزادی از بزرگترین حق   هاست.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

معنای سیاسی واژگان :

تجلیل : بزرگ کردن آدمی که مثل ما فکر می کند. برای تحقیر بزرگانی که مثل ما فکر نمی کنند.

تخصص : موضوع پیش پا افتاده. غیر ضروری. بدون استفاده از آن هم می توان کار کرد.

ترحم : رفتاری که در دوران ما قبل تاریخ مردم در حق همدیگر انجام می دادند.

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

در قرآن  کریم  دو منطق  به  زیبایی  تبیین  شده  است ، منطق  ایمان  و منطق  کفر. منطق  ایمان  آزادی  و درهای  باز است ، منطق  کفر خفقان  و درهای  بسته  است . اسلام  می گوید گوشهایتان  را باز کنید، بشنوید، ندانسته  پیروی  نکنید، بشناسید و بهترین  را انتخاب  کنید. کفر می گوید گوشهایتان  را ببندید، نبینید، نشنوید، هلهله  کنید تا صوت  قرآن  را نشنوید، اگر بشنوید به  فکر فرو می روید، اگر به فکر افتادید، ما را رها می کنید، و به  دنبال  دیگران  می روید، پس  آنچنان  هیاهو کنید تا صدایی  جز صدای  خودتان  را نشنوید. ایمان  در اختیار و آزادی  و حق  انتخاب  متولد می شود و رشد می کند، مثل  عشق  و محبت .

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

آیت الله هاشمی خطاب به ظریف :

اصلاح نگاه جهانیان به انقلاب اسلامی درسالهای گذشته، دستاورد بزرگی بود که نتیجه آن جلوگیری از گسترش دامنه تحریم ها و امیدواری مردم به رونق اقتصادی است؛ این اقدامات شما در تاریخ ماندگار می ماند...





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

خاطرات البرادعی از بازرسی های سازمان انرژی اتمی در عراق :

نه شما و نه ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم....

.... گفتیم اصرار دارید سلاح کشتار جمعی ندارید؛ می گویید برنامه گسترش تسلیحاتی گذشته را از سر نگرفته اید. ولی وقتی پرونده شما ناقص است، نمی توانیم آن را ببندیم. «به ما کمک کنید تا به خودتان کمک کنید.»

مردی که کنار السعادی (مرد درجه یک علمی صدام) نشسته بود، حوسام امین، رئیس گروه میانجی سازمان ملل عراق بود. آهسته به جلو خم شد و گفت : «بیایید رُک باشیم. اول اینکه ما نمی توانیم اطلاعات بیشتری به شما ارائه کنیم، زیرا اطلاعات بیشتری وجود ندارد.» نگاهش را به طرف بلیکس چرخاند و بعد دوباره به من نگاه کرد : «دوم اینکه شما نمی توانید به ما کمک کنید ، چون این جنگ اتفاق خواهد افتاد، نه شما و نه ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. هر دو این را می دانیم. هر کاری بکنیم، جنگ در راه است.»

در گزارشی که در تاریخ 27 ژانویه به شورای امنیت سازمان ملل ارایه کردم ، اظهار داشتم :« تا این تاریخ هیچ مدرکی دال بر اینکه عراق برنامه سلاح اتمی خود را از سر گرفته است پیدا نکردیم ، اما ...»

منبع : کتاب عصر فریب ص 12 - 13

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 135
    بازدید دیروز : 211
    کل بازدید : 915593
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 8:2 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات