سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان :

«در چهارسال گذشته 60 قطعنامه با ادبیاتی تندتر از قطعنامه اخیر توسط این پارلمان علیه ایران صادر شد که هیچ ارزشی نداشت و در خصوص آن سرو صدایی هم نشد .»

جناب روحانی، آن وقت دولت شما نبود که سر و صدا شود و با یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند. این دولت چون خلاف نظر افراطی ها بوده باید زمین بخورد ولو ملت زمین بخورد اما نباید کمر راست کند، حتی اگر اتحادیه اروپا یا آمریکا هم قطعنامه یا بیانیه دادند یقه شما را می گیرند تا نشان دهند دیانت شان هم عین سیاست شان است ...

والسلام





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

عصرایران ؛ جعفر محمدی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بار دیگر مورد عتاب و خطاب مجلسیان قرار گرفته و قرار است برای ادای توضیحات ، به مجلس برود.
علتش اما خیلی بامزه است:
- چرا با سید محمد خاتمی دیدار کردی؟مجلس
- چرا با نشریات ارزشی برخورد کردی؟

درباره موضوع اول که بدعتی جدید در تاریخ بشریت است(!) باید گفت که آیا مجلسیان که مثلاً مردان قانون هستند ، معتقدند اگر دو شهروند که با یکدیگر رابطه دوستی شخصی دارند، عید دیدنی داشته باشند ، باید بروند در مجلس جواب پس بدهند؟!
وانگهی مگر خاتمی 8 سال رئیس جمهوراین کشور نبود و هم اکنون نیز به عنوان یک شهروند عادی که هیچ حکمی علیه وی وجود ندارد، در همین مملکت زندگی نمی کند؟! آیا دیدار با رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران، جرم است؟

واقعاً نمایندگانی که وزیر ارشاد را به این جرم(!) ، احضار کرده اند ، در چه فضایی سیر و تنفس می کنند؟ وظیفه این ها ، رسیدگی به دردهای مردم است یا تعقیب این که چه کسی به عید دیدنی چه کسی رفت؟ آیا این ها کار مهم تری در خانه ملت ندارند؟ یعنی این قدر بیکارند؟!

اما درباره برخورد با نشریات نیز مردان قانون گویا نمی دانند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رأساً برخورد نمی کند بلکه این هیأت نظارت بر مطبوعات است که درباره رسانه ها تصمیم می گیرد؛ هیأت هم متشکل از نمایندگانی از دستگاه های مختلف از جمله خود مجلس شورای اسلامی است.

وانگهی اگر منظور از رسانه های ارزشی ، آن دو هفته نامه ای هستند که مدام دروغ می نوشتند و مصوبات شورای عالی امنیت ملی را رسماً و علناً زیر پا می گذاشتند، واقعاً باید تأسف خورد به حال نمایندگانی که دروغ پردازی های مکرر و قانون شکنی های مداوم را "ارزشی" می دانند؟! دروغ و قانون شکنی ، کجایش کار ارزشی است؟!

البته ما در همان موقع که این دو رسانه توقیف شدند، انتقاد کردیم و گفتیم بگذارید این طیف هم ، بتواند حرفش را بزند و چهره واقعی اش را نمایان کند.
اما این که یک عده نماینده ناآگاه به ترتیبات نظارت بر مطبوعات ، همه اعضای هیات نظارت بر مطبوعات از جمله نمایندگان قوه قضاییه ، مجلس و حوزه علمیه را وانهند و به کسی که از بین 7 نفر عضو هیات ، تنها یک نماینده دارد، بتازند، تنها یک سیاسی کاری است و لاغیر.

به مجلسیان توصیه اکید و دلسوزانه می شود این دو سال پایانی کارشان را به جبران خطاهای نیمه اول نمایندگی شان بپردازند و فرصت محدود خدمت را با این گونه سیاسی کاری ها هدر ندهند و مردم را به خود نخندانند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

شهیدی که برخاک می‌خفت،
سرانگشت در خون خود می‌زد و می‌نوشت:
به امید پیروزی واقعی
نه در جنگ
که بر جنگ

قیصر امین پور  





برچسب ها : جملات ناب  ,

 

باید و باید که این دولت زمین بخورد ...

از اول انقلاب تا کنون در زمینه حقوق بشر به علت تفاوت در نگرش فقهی به حقوق بشر و نگرش لیبرالیستی غرب هر دو طرف یکدیگر را به نقض حقوق بشر متهم کرده و از بیانیه تا قطعنامه و ...در حق یکدیگر دریغ نکرده اند. همیشه هم وزارت خارجه این بیانیه ها را محکوم کرده و در داخل چندان نمودی نداشته و بعضی وقتها هم که اصلا مطرح نمیشده. و این بار هم وزارت خارجه مطابق همیشه رفتار کرد.اما نکته قابل توجه آنجاست که این بار این قطعنامه از بد روزگار در دولتی اتفاق افتاده که منتخب ملت و از طرفی خلاف رای و نظر افراطی ها بوده است (خدا وکیلی بدتر از این می شود که گزینه افراطی ها شکست بخورد.) از همین جهت آنها هم تیغ همیشه از روبسته شان را کشیده اند و به جان دولت و این ظریف بیچاره افتاده اند که باید مذاکرات هسته ای را متوقف کنی و ...!! انگار وزارت خارجه ما این قطعنامه را صادر کرده است که این چنین مورد هجمه قرار گرفته. این تفکر آن قدر شهوت قدرت دارد که نتواند دو سالی صبر کند و بعد به هر بهانه ای تخریب کند، این جماعت چند روز هم تحمل مخالف را ندارند. بحمدالله از بصیرت بالایشان هم فهمیده اند که دشمنان ما شاید با این ترفندها می خواهند مذاکرات هسته ای را مختل کنند و اینها هم با آنها هم صدا شده و بر طبل انزوای ایران می کوبند. آخرین پله سعادت این تفکر همان کره شمالی است که همه روزگارش را می بینیم.

والسلام

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

مردم، قهرمان رو از زندون درآوردن و روی شونه های خودشون گذاشتن .
دیگه هر کاری کردن پایین نیومد.





برچسب ها : چرت و پرت  ,

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران :

واضح است که پارلمان اروپایی به لحاظ وزن سیاسی و حقوق و تاریخچه اخیر در اروپا حتی در دو دهه گذشته، به‌ویژه کشتارهایی که در دهه 90 میلادی در بوسنی و منطقه بالکان رخ داد، رفتاری که در درون اروپا نسبت به خارجیان و مسلمانان می‌شود و نیز برخورد با تقاضای عضویت کشورهای مسلمان، فاقد مشروعیت و مقبولیت در وعظ دیگران نسبت به رعایت حقوق بشر است. فجایع و اتفاقات حقوق بشری بسیار ناگواری در قلب اروپا اتفاق افتاده است و بنابراین نباید گروهی تندرو خود را در جایگاهی قرار دهند که مردم متمدنی که در طول تاریخ همواره منادی گفت‌وگو و همزیستی بوده‌اند و هیچ سابقه‌ای از نسل‌کشی و جنایات جنگی ندارند را مورد امر و نهی قرار دهند .

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: مردم ایران به گروه‌هایی که در انتخابات کم رونق و با حضور متوسط 43 درصد از مردم در آخرین انتخابات پارلمان اروپا انتخاب شده‌اند، اجازه نخواهد دادکه نسبت به انتخابات پر شکوه آن‌ها که با حضور بیش از 73 درصد مردم ایران حماسه سیاسی خرداد 92 را آفریدند قضاوت کنند و آن را با معیارهای متکبرانه خود بسنجند.

او تاکید کرد دولت اجازه نخواهد داد هیچ هیات پارلمانی از اروپا با شروطی که در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا آمده است، به ایران سفر کنند. اروپایی‌ها باید بدانند ملت بزرگ و متمدن ایران خواهان تعاملی مبتنی بر احترام متقابل و از موضع برابر با دیگر کشورهاست و برخوردهای توهین‌آمیز و مداخله‌آمیز هیچ جریان و کشوری را بر نخواهد تافت.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

قانون انتخابات ما هنوز هم مشکل دارد.....

علی لاریجانی :

اگر یک خانه را با عقلانیت اداره کنیم، یک انضباطی دارد و اگر با عواطف صرف و احساسات اداره کنیم، سرنوشت دیگری دارد. بیشتر باید جنبه عقلانیت بر جامعه حاکم باشد. اگر شما جای عقلانیت، احساسات بگذارید، خودتان را از نتایج خوب محروم کرده‌اید. آقایانی که می‌گویند تشکل و حزب را قبول ندارند، بفرمایند چگونه می‌خواهند ساماندهی کنند؟ باید چیزی را جایگزین حزب بگذارند. برخی بر این باورند که یکسری تشکیلات نامرئی را جور می‌کنیم ..... قبول دارم که تغییرات قانون انتخابات زیاد است؛ اما من فکر می‌کنم قانون انتخابات ما هنوز هم مشکل دارد. باید یک بار بنشینیم و همه رجال سیاسی پر تأثیر در کشور به یک نظم مدنی در کشور تن بدهیم.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

خاطره ای از مرحوم مدرس

تا مدتها هیچ یک از فرزندان و آشنایان مدرس خبر نداشتند که او را به کجا برده اند و سرنوشت او چه شده است. تا آن که چند ماه بعد از دستگیری سید، شیخ الرئیس افسر، مخفیانه به خانه مدرس رفت و به پسر بزرگ مدرس خبر داد که آقا زنده است و در قلعه خواف با وضع بسیار بدی زندانی است. در قلعه متروکه خواف، یک اتاق گلی و قدیمی بود که مدرس را آنجا زندانی کرده بودند. نه زیر اندازی و نه وسیله دیگری برای خواب.

تقریبا یک سال از آن جریان می گذشت که بالاخره عبدالباقی – پسر مدرس – توانست اجازه ملاقات با پدر را بگیرد اما فقط چهل و هشت ساعت ! مدرس در همین دیدار به فرزندش گفته بود : « در اینجا طبیب من خدا و دارویم آفتاب است».

منبع : او یک مدرس بود ص 136 

 





برچسب ها : تیغ خاطرات  ,

 

معنای سیاسی واژگان :

برچسب : نوعی اتهام استاندارد شده و تولید انبوه شده که به دلیل ضیق وقت برای چسباندن به پیشانی مخالفان توسط مسئولان مربوطه و نیروهای خودی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع : جاسوس، گروهکی، مساله دار، مورد دار و ...

بوروکراسی : دیوانسالاری. حکومت ادارات بر مردم. یک شیوه جدید برای تقسیم حداقل درآمد نفت میان گروهی از آدم ها که به جای کار مفید پشت یک میز می نشینند و برای جلوگیری از تولید کشور وقت خودشان را تلف می کنند.

منبع : کتاب دایره المعارف ستون پنجم

 

 





برچسب ها : واژگان سیاسی  ,

مهندس بازرگان :

همان طوری که برای شخص نابرده رنج، گنج میسر نمی شود، برای اقوام و ملل نیز هیچ وقت ناداده شهید، بقا و عظمت حاصل نمی گردد.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 138
    بازدید دیروز : 211
    کل بازدید : 915596
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 8:32 ع

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات