جمعه 92/5/4 — azadnagar -
نظر
استاد فاطمی نیا :
مسلمان تنگ نظر از یهودی خطرناک تر است!
امام سجاد (ع) می فرماید : اگر من حقایق علوم و معارف اسلام را بیان کنم مرا می کشند! که می کشد؟ یهودی و نصاری!؟ نه، عده ای از همین مسلمانان مرا می کشند، یک عده تنگ نظر می کشند! آدم تنگ نظر اگر عمری عبادت کند به هیج جا نمی رسد. مسلمان تنگ نظر از یهودی خطرناک تر است! خوارج همین تنگ نظرها بودند. اسلام، بلند نظر می خواهد. باید از خدا بخواهیم همه ما را بلند نظر قرار دهد.
منبع : کتاب نکته ها از گفته ها ص 13،14. گزیده ای از سخنرانی های استاد فاطمی نیا. چاپ پاییز 1387
برچسب ها :
نکته ها از گفته ها ,
جمعه 92/5/4 — azadnagar -
نظر بدهید
به نظرم رسید یکی از بهترین کارهایی که میشه برا ماه رمضان انجام داد خوندن حرفهای امام علی (ع) باشه.یکی از مهمترین مطالب نهج البلاغه قانون هایی که در زندگی و سعادت ما فوق العاده مهم هستن که از بین خطبه ها و نامه های امام جدا کردم و به صورت بخش های مختلف عرضه میشه. انشاالله مورد استفاده قرار بگیره .
خطبه 18
تاریکیها بدون قرآن بر طرف نخواهد شد.
خطبه 29
بدانید که افراد ضعیف و ناتوان هرگز نمى توانند ظلم و ستم را دور کنند، و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آید.
خطبه 34
به خدا سوگند! شکست براى کسانى است که دست از یارى یکدیگر مى کشند.
خطبه 50
همواره آغاز پدید آمدن فتنه ها، هواپرستى، و بدعت گذارى در احکام آسمانى است.
خطبه 86
همنشینى با هواپرستان ایمان را به دست فراموشى مى سپارد، و شیطان را حاضر مى کند.
خطبه 111
کسى از دنیا شادمانى ندید جز آنکه پس از آن با اشک و آه روبرو شد، هنوز با خوشیهاى دنیا روبرو نشده است که با ناراحتیها و پشت کردن آن مبتلا مى گردد، شبنمى از رفاه و خوشى دنیا بر کسى فرود نیامده جز آنکه سیل بلاها همه چیز را از بیخ و بن مى کنند، هرگاه صبحگاها ن بیارى کسى برخیزد، شامگاهان خود را به ناشناسى مى زند، اگر از یک طرف شیرین و گوارا باشد از طرف دیگر تلخ و ناگوار است. کسى از فراوانى نعمتهاى دنیا کام نگرفت جز آنکه مشکلات و سختیها دامنگیر او شد، شبى را در آغوش امن دنیا به سر نبرده جز آنکه صبحگاهان بالهاى ترس و وحشت بر سر او کوبید، بسیار فریبنده است و آنچه در دنیاست نیز فریبندگى دارد، فانى و زودگذر است، و هر کس در آن زندگى مى کند فنا مى پذیرد.
کسى که به قدر کفایت از آن بردارد در آرامش به سر مى برد، و آن کس که در پى به دست آوردن متاع بیشترى از دنیا باشد وسائل نابودى خود را فراهم کرده، و به زودى از دست مى رود،
خطبه 126
هیچ کس مالش در راهى که خدا اجازه نفرمود مصرف نکرد و به غیر اهل آن نپرداخت جز آنکه خدا او را از سپاس آنان محروم فرمود، و دوستى آنها را متوجه دیگرى ساخت، پس اگر روزى بلغزد و محتاج کمک آنان گردد، بدترین رفیق و سرزنش کننده ترین دوست خواهند بود.
خطبه 142
براى کسى که نابجا و به ناکسان نیکى کند بهره اى جز ستایش فرومایگان، تعریف سرکشان و اشرار، و سخنان جاهلان بدگفتار ندارد، و اینها نیز تا هنگامى که به آنها بخشش مى کند ادامه دارد.
خطبه 147
اى مردم! هر کس از خدا خیرخواهى طلبد، توفیق یابد،
و آن کس که سخنان خدا را راهنماى خود قرار دهد به راست ترین راه، هدایت شده است،
پس همانا همسایه خدا در امان، و دشمن خدا ترسان است،
آن کس که عظمت خدا را مى شناسد سزاوار نیست خود را بزرگ جلوه دهد، پس بلندى قدر کسانى که بزرگى پروردگار را مى دانند در این است که برابر او فروتنى کنند، و سلامت آنان که مى دانند قدرت خدا چه اندازه مى باشد در این است که برابر فرمانش تسلیم باشند،
و بدانید که هیچگاه حق را نخواهید شناخت جز آن که ترک کننده آن را بشناسید.
هرگز به پیمان قرآن وفادار نخواهید بود مگر آنکه پیمان شکنان را بشناسید، و هرگز به قرآن چنگ نمى زنید مگر آن که رهاکننده آن را شناسایى کنید.
خطبه 176
آگاه باشید! چیزى از طاعت خدا نیست جز آن که با کراهت انجام مى گیرد و چیزى از معصیت خدا نیست جز اینکه با میل و رغبت عمل مى شود.
کسى با قرآن همنشین نشد مگر آنکه بر او افزود یا از او کاست، افزودن در هدایت و کاهش از کوردلى و گمراهى
خداوند سبحان نه به گذشتگان و نه آیندگان چیزى را با تفرقه عطا نفرموده است.
بخش چهارم
خطبه 24
اى بندگان خدا! از خدا بترسید، و از خدا، به سوى خدا فرار کنید، و از راهى که براى شما گشوده بروید، و وظائف و مقرراتى که براى شما تعیین کرده بپا دارید، اگر چنین باشید، على (ع) ضامن پیروزى شما در آینده مى باشد گرچه هم اکنون به دست نیاورید .
نامه 49
دنیاپرستان چیزى از دنیا به دست نمى آورند جز آن که درى از حرص برویشان گشوده، و آتش عشق آنان تندتر مى گردد، کسى که به دنیاى حرام برسد آنچه به دست آورده راضى نیست، و در فکر آن است که به دست نیاورده، اما سرانجام آن، جداشدن از فراهم آورده ها، و به هم ریختن بافته شده هاست.
نامه 47
امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید که بدان شما بر شما مسلط مى گرداند، آنگاه هر چه خدا را بخوانید جواب ندهد.
خطبه 230
آسایش دنیا بى دوام، و سختى هایش بى پایان، و بلاهایش دائمى است.
خطبه 216
نعمت خدا بر کسى بسیار نگردد جز آنکه حقوق الهى بر او فراوان باشد.
خطبه 214
هر گامى که در اطاعت برمى دارید یاورى از طرف خداى سبحان وجود دارد که زبانها به نیروى آنها سخن مى گویند، و دلها با کمک آنها استوارند، براى یارى طلبان یاور، و براى شفاخواهان شفادهنده اند.
خطبه 160
هر امیدوارى جز امید به خداى تعالى ناخالص است، و هر ترسى جز ترس از خدا نادرست است.
خطبه 147
اى مردم! هر کس از خدا خیرخواهى طلبد، توفیق یابد،
و آن کس که سخنان خدا را راهنماى خود قرار دهد به راست ترین راه، هدایت شده است،
پس همانا همسایه خدا در امان، و دشمن خدا ترسان است،
آن کس که عظمت خدا را مى شناسد سزاوار نیست خود را بزرگ جلوه دهد، پس بلندى قدر کسانى که بزرگى پروردگار را مى دانند در این است که برابر او فروتنى کنند، و سلامت آنان که مى دانند قدرت خدا چه اندازه مى باشد در این است که برابر فرمانش تسلیم باشند،
و بدانید که هیچگاه حق را نخواهید شناخت جز آن که ترک کننده آن را بشناسید.
هرگز به پیمان قرآن وفادار نخواهید بود مگر آنکه پیمان شکنان را بشناسید، و هرگز به قرآن چنگ نمى زنید مگر آن که رهاکننده آن را شناسایى کنید.
خطبه 127
از پراکندگى بپرهیزید، که انسان تنها بهره شیطان است آنگونه که گوسفند تنها طعمه گرگ خواهد بود.
خطبه 41
اى مردم! وفا همراه راستى است، که سپرى محکمتر و نگهدارنده تر از آن سراغ ندارم، آن کس که از بازگشت خود به قیامت آگاه باشد خیانت و نیرنگ ندارد.
جمعه 92/5/4 — azadnagar -
نظر بدهید
به نظرم رسید یکی از بهترین کارهایی که میشه برا ماه رمضان انجام داد خوندن حرفهای امام علی (ع) باشه.یکی از مهمترین مطالب نهج البلاغه قانون هایی که در زندگی و سعادت ما فوق العاده مهم هستن که از بین خطبه ها و نامه های امام جدا کردم و به صورت بخش های مختلف عرضه میشه. انشاالله مورد استفاده قرار بگیره .
خطبه 18
تاریکیها بدون قرآن بر طرف نخواهد شد.
خطبه 29
بدانید که افراد ضعیف و ناتوان هرگز نمى توانند ظلم و ستم را دور کنند، و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آید.
خطبه 34
به خدا سوگند! شکست براى کسانى است که دست از یارى یکدیگر مى کشند.
خطبه 50
همواره آغاز پدید آمدن فتنه ها، هواپرستى، و بدعت گذارى در احکام آسمانى است.
خطبه 86
همنشینى با هواپرستان ایمان را به دست فراموشى مى سپارد، و شیطان را حاضر مى کند.
خطبه 111
کسى از دنیا شادمانى ندید جز آنکه پس از آن با اشک و آه روبرو شد، هنوز با خوشیهاى دنیا روبرو نشده است که با ناراحتیها و پشت کردن آن مبتلا مى گردد، شبنمى از رفاه و خوشى دنیا بر کسى فرود نیامده جز آنکه سیل بلاها همه چیز را از بیخ و بن مى کنند، هرگاه صبحگاها ن بیارى کسى برخیزد، شامگاهان خود را به ناشناسى مى زند، اگر از یک طرف شیرین و گوارا باشد از طرف دیگر تلخ و ناگوار است. کسى از فراوانى نعمتهاى دنیا کام نگرفت جز آنکه مشکلات و سختیها دامنگیر او شد، شبى را در آغوش امن دنیا به سر نبرده جز آنکه صبحگاهان بالهاى ترس و وحشت بر سر او کوبید، بسیار فریبنده است و آنچه در دنیاست نیز فریبندگى دارد، فانى و زودگذر است، و هر کس در آن زندگى مى کند فنا مى پذیرد.
کسى که به قدر کفایت از آن بردارد در آرامش به سر مى برد، و آن کس که در پى به دست آوردن متاع بیشترى از دنیا باشد وسائل نابودى خود را فراهم کرده، و به زودى از دست مى رود،
خطبه 126
هیچ کس مالش در راهى که خدا اجازه نفرمود مصرف نکرد و به غیر اهل آن نپرداخت جز آنکه خدا او را از سپاس آنان محروم فرمود، و دوستى آنها را متوجه دیگرى ساخت، پس اگر روزى بلغزد و محتاج کمک آنان گردد، بدترین رفیق و سرزنش کننده ترین دوست خواهند بود.
خطبه 142
براى کسى که نابجا و به ناکسان نیکى کند بهره اى جز ستایش فرومایگان، تعریف سرکشان و اشرار، و سخنان جاهلان بدگفتار ندارد، و اینها نیز تا هنگامى که به آنها بخشش مى کند ادامه دارد.
خطبه 147
اى مردم! هر کس از خدا خیرخواهى طلبد، توفیق یابد،
و آن کس که سخنان خدا را راهنماى خود قرار دهد به راست ترین راه، هدایت شده است،
پس همانا همسایه خدا در امان، و دشمن خدا ترسان است،
آن کس که عظمت خدا را مى شناسد سزاوار نیست خود را بزرگ جلوه دهد، پس بلندى قدر کسانى که بزرگى پروردگار را مى دانند در این است که برابر او فروتنى کنند، و سلامت آنان که مى دانند قدرت خدا چه اندازه مى باشد در این است که برابر فرمانش تسلیم باشند،
و بدانید که هیچگاه حق را نخواهید شناخت جز آن که ترک کننده آن را بشناسید.
هرگز به پیمان قرآن وفادار نخواهید بود مگر آنکه پیمان شکنان را بشناسید، و هرگز به قرآن چنگ نمى زنید مگر آن که رهاکننده آن را شناسایى کنید.
خطبه 176
آگاه باشید! چیزى از طاعت خدا نیست جز آن که با کراهت انجام مى گیرد و چیزى از معصیت خدا نیست جز اینکه با میل و رغبت عمل مى شود.
کسى با قرآن همنشین نشد مگر آنکه بر او افزود یا از او کاست، افزودن در هدایت و کاهش از کوردلى و گمراهى
خداوند سبحان نه به گذشتگان و نه آیندگان چیزى را با تفرقه عطا نفرموده است.
بخش چهارم
خطبه 24
اى بندگان خدا! از خدا بترسید، و از خدا، به سوى خدا فرار کنید، و از راهى که براى شما گشوده بروید، و وظائف و مقرراتى که براى شما تعیین کرده بپا دارید، اگر چنین باشید، على (ع) ضامن پیروزى شما در آینده مى باشد گرچه هم اکنون به دست نیاورید .
نامه 49
دنیاپرستان چیزى از دنیا به دست نمى آورند جز آن که درى از حرص برویشان گشوده، و آتش عشق آنان تندتر مى گردد، کسى که به دنیاى حرام برسد آنچه به دست آورده راضى نیست، و در فکر آن است که به دست نیاورده، اما سرانجام آن، جداشدن از فراهم آورده ها، و به هم ریختن بافته شده هاست.
نامه 47
امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید که بدان شما بر شما مسلط مى گرداند، آنگاه هر چه خدا را بخوانید جواب ندهد.
خطبه 230
آسایش دنیا بى دوام، و سختى هایش بى پایان، و بلاهایش دائمى است.
خطبه 216
نعمت خدا بر کسى بسیار نگردد جز آنکه حقوق الهى بر او فراوان باشد.
خطبه 214
هر گامى که در اطاعت برمى دارید یاورى از طرف خداى سبحان وجود دارد که زبانها به نیروى آنها سخن مى گویند، و دلها با کمک آنها استوارند، براى یارى طلبان یاور، و براى شفاخواهان شفادهنده اند.
خطبه 160
هر امیدوارى جز امید به خداى تعالى ناخالص است، و هر ترسى جز ترس از خدا نادرست است.
خطبه 147
اى مردم! هر کس از خدا خیرخواهى طلبد، توفیق یابد،
و آن کس که سخنان خدا را راهنماى خود قرار دهد به راست ترین راه، هدایت شده است،
پس همانا همسایه خدا در امان، و دشمن خدا ترسان است،
آن کس که عظمت خدا را مى شناسد سزاوار نیست خود را بزرگ جلوه دهد، پس بلندى قدر کسانى که بزرگى پروردگار را مى دانند در این است که برابر او فروتنى کنند، و سلامت آنان که مى دانند قدرت خدا چه اندازه مى باشد در این است که برابر فرمانش تسلیم باشند،
و بدانید که هیچگاه حق را نخواهید شناخت جز آن که ترک کننده آن را بشناسید.
هرگز به پیمان قرآن وفادار نخواهید بود مگر آنکه پیمان شکنان را بشناسید، و هرگز به قرآن چنگ نمى زنید مگر آن که رهاکننده آن را شناسایى کنید.
خطبه 127
از پراکندگى بپرهیزید، که انسان تنها بهره شیطان است آنگونه که گوسفند تنها طعمه گرگ خواهد بود.
خطبه 41
اى مردم! وفا همراه راستى است، که سپرى محکمتر و نگهدارنده تر از آن سراغ ندارم، آن کس که از بازگشت خود به قیامت آگاه باشد خیانت و نیرنگ ندارد.
جمعه 92/5/4 — azadnagar -
نظر بدهید
از جفای روزگاران داد می باید کشید
نعره می باید زد و فریاد می باید کشید
پیشتر ها ناز می کردند دخترها،ولی
این اواخر منّتِ داماد می باید کشید
کرده شیرین شوهر و فرهاد فکر خودکشی ست
تیشه را از دست این فرهاد می باید کشید
بر عراق و مُلک افغان بذل و بخشش حال داد
نازِ سودان و ترینیداد می باید کشید
بیدلانه،عاشقان!در حیرت آبادِ عدم
چند بستی نشن? ایجاد می باید کشید
در ((سمیناهار)) بردارید از ((ته دیگ)) دست
بعد از اتمام غذا ((سالاد)) می باید کشید
وقتِ تعطیلات در ایران به شدّت اندک است
عید را تا اولِ خرداد می باید کشید
لوح فرهنگ از کف ((صفّار)) می باید گرفت
روی آن عکسِ رخِ ((حدّاد)) می باید کشید!
این همه از دست ((حوزه)) می کشیدم بس نبود؟
حال از ((بنیاد)) و از ((ارشاد)) می باید کشید
بچّ? فامیل دیشب فرش ما را خیس کرد
پوشک از پاهای آن نوزاد می باید کشید
کوله پشتی بس فضولی کرد اندر کار مُلک
ناخن پاهای آن ((فرزاد)) می باید کشید
درس خواندن در ((پیام زور)) از بس کشککی ست
منّت از ((دانشگهِ آزاد)) می باید کشید
((پنج)) ما را داد ((ده)) استاد و درسم پاس شد
دستمالِ این چنین استاد می باید کشید
مالِ مردم را نکش بالا،بکش پا...نه بد است
بی خیالش،هرچه باداباد،می باید کشید
برچسب ها :
جملات ناب ,
پنج شنبه 92/5/3 — azadnagar -
نظر بدهید
جان رفته ولی زخم جفایت نرود
تاثیر طلسم چشمهایت نرود
فرشی زدل شکسته انداختهام
آهسته بیا شیشه به پایت نرود ….
برچسب ها :
جملات ناب ,
پنج شنبه 92/5/3 — azadnagar -
نظر بدهید
تعریف نباشد، ابداً قصد ریا نیست !
فکرم همهجا هست، ولی پیش خدا نیست
سجاده زردوز که محراب دعا نیست
گفتند سر سجده کجا رفته حواست؟
اندیشه سیال من ـ ای دوست ـ کجا نیست؟!
از شدت اخلاص من عالم شده حیران
تعریف نباشد، ابداً قصد ریا نیست!
از کمیتِ کار که هر روز سه وعده
از کیفیتش نیز همین بس که قضا نیست
یکذره فقط کُندتر از سرعت نور است
هر رکعتِ من حائز عنوان جهانیست!
این سجده سهو است؟ و یا رکعت آخر؟
چندیست که این حافظه در خدمت ما نیست
ای دلبر من! تا غم وام است و تورم
محراب به یاد خم ابروی شما نیست
بیدغدغه یک سجده راحت نتوان کرد
تا فکر من از قسط عقبمانده جدا نیست
هر سکه که دادند دوتا سکه گرفتند
گفتند که این بهره بانکیست، ربا نیست!
از بسکه پی نیموجب نان حلالیم
در سجده ما رونق اگر هست، صفا نیست
به به، چه نمازیست! همین است که گویند
راه شعرا دور ز راه عرفا نیست!
برچسب ها :
چرت و پرت ,
پنج شنبه 92/5/3 — azadnagar -
نظر بدهید
شستشوی مغزی صهیونیسم با تسلط بر کتب درسی در جهان...
صیهونیسم اهتمام خاصی نسبت به تاثیر بر کتب درسی و دانشگاهی از خود نشان داد ، زیرا مطالب این کتابها به مثابه خوراک فرهنگی است که افکار نسل آینده از آنها تغذیه می کنند ، همان نسلی که یهود تاکید داشت افکارشان را بشوید و خود آن را پرورش دهد تا در خدمت اهداف و
نقشه های اسراییل در آید . یکی از مواد درسی مدارسی که در ایالات متحده آمریکا تحت سیطره صیهونیستها قرار داشت ، کتابی بود به نام (( چگونه قوم یهود رشد کرد ؟ )) ، که دراین کتاب برحق تاریخی و عقیدتی یهود در فلسطین تاکید و تصریح شده بود .
در فرانسه ، آنگاه که جنگ قدرت برسر انتخاب ریاست جمهوری در اوایل سال 1981 میلادی آغاز شده بود ، انجمن های یهود به ریاست (( روچیلد )) اجتماعی را تشکیل دادند و در آن شرایط گنجاندن درس (( تاریخ قوم یهود )) در برنامه تعلیم و تربیت فرانسه بود . آنان به نوعی خاص می
خواستند فصلی در خصوص کشتار یهودیان توسط آلمان نازی در این درس آورده شود . همچنین دانش آموزان فرانسوی در یکی از کتابهایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش این کشور تهیه شده است می خوانند: (( مردانی که نام محمد بر خود حمل می کنند دیوانگانی هستند که هر 15 یا
20 نفر از آنها زیر یک سقف زندگی می کنند . این خانه را محمد دیگری که از همه آنان خبیث تر است برای ایشان اجاره کرده است .جواب ایشان را به شرق شناس منصف ((ویلیام مور )) وا می گذاریم که در مباحث تاریخی ممتاز است : محمد(ص) باروشنی کلام وآسانی آیین خویش بر
دیگران امتیاز داشت .او به انجام اعمالی پرداخت که عقول را متحیر می سازد و تاریخ ،مصلحی را که دربیداری انسانها و احیای اخلاق وبالا بردن شان فضایل در همه زمانها از محمد (ص) پیامبر اسلام فراتر رفته باشد ،نمی شناسد . 1
منبع :
1.نفوذ صهیونیسم بر رسانه های خبری ص 67
برچسب ها :
نمایشگاه بزرگ صهیونیزم شناسی ,
چهارشنبه 92/5/2 — azadnagar -
نظر بدهید
جیب هایم خالی ست
کفش هایم کهنه چشمم کور
من عجب دنده نرمی دارم
من پولهایم را وقتی می گیرم
که فاتحه اش را خوانده باشد زن من
سر گلدسته برج
جیب من جای گره خوردن هیچ است و شپش
هر کجا هستم باشم خانه ای می خواهم
اجاره رهن کرایه همه اش مال من است
چه اهمیت دارد که اجاره بالاست
صاحبان خانه چه خبر از ته جیبم دارند
پول را باید جست وام باید که گرفت
خانه ای نقلی ساخت
زیر قرض باید رفت
با همه اهل و عیال نان خشک باید خورد
مگر این اشکنه ها چه کم از دیزی سنگی دارد!
بهتر آن است که قانع باشیم
و نگوییم که پول و پله لازم داریم!
حرف دیگر کافیست
خانه در یک قدمی ست
و طلبکار آنجاست!
کفش را باید کند
پول را باید جست
برچسب ها :
چرت و پرت ,
چهارشنبه 92/5/2 — azadnagar -
نظر بدهید
و تو از بس که نبودی اینجا
لحظهها سرد شدند !
برچسب ها :
جملات ناب ,
چهارشنبه 92/5/2 — azadnagar -
نظر بدهید
در یکی از روزهای گرم تابستان سربازهای یهودی به یکی از خانههای مسلمانان در فلسطین حمله کردند که دختر بزرگ آن خانواده چنین میگوید:
وقتی سربازان یهودی وارد منزل ما شدند چنان وحشت زده شده بودم که میخواستم جان بدهم، از طرفی خواهر کوچکم به گوشهای فرار کرد و از طرف دیگر پدر و مادرم فریاد میزدند ولی کسی نبود به کمک ما بیاید.
مردان وحشی، حیوان صفت و سنگدل یهودی مادرم را گرفته در موضع مخصوصش چند گلوله شلیک کردند! سپس پدرم را با مشت و لگد و ته تفنگ به قتل رساندند، من و خواهر کوچکم را نیز با دست و پای بسته کشان کشان از خانه بیرون آوردند.من نمیدانم چه بر سر خواهرم آمد ولی مرا
با عدهای از مردان خشن یهودی به پشت کامیون سوار کردند و به مکان مجهولی بردند.
در میان راه خواستند با من عمل منافی عفّت انجام دهند که با مقاومت من روبرو شدند ولی مرا بیهوش کرده و زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم که آبرویی برای من باقی نمانده است. اکنون نیز مرا به عنوان همخواب در یکی از هتلها، استخدام کردهاند! ای وای! کار مسلمانان به کجا
رسیده که یهودیها دختر و ناموس آنها را بر باد دهند؟!مسلّماً، مسلمانان مرگ را هزار مرتبه سزاوارتر از چنین فاجعهای میدانند.
زمانی که سپاهیان معاویه به شهر انبار حمله کردند زینت زنان مسلمان و ذمی را ربودند، وقتی این خبر به حضرت علی علیهالسلام رسید، حضرت بالای منبر رفته، فرمودند:
به خدا قسم اگر کسی با شنیدن این فاجعه جان دهد، من ملامتش نخواهم کرد! من نمیدانم اگر حضرت علی علیهالسلام امروز بودند و این حکایت را میشنیدند چه میگفتند یا چه میکردند؟!
منبع :
1.دنیا بازیچه یهود ص 134
جنایتی که در روستای «ابوشوشه» واقع در دشت بین یافا و قدس رخ داد.
بهجت ابوغریبه وقایع این جنایت را که از زبان مجروحان در بیمارستانی در رامالله شنیده است ، اینگونه روایت میکند :« در 16 می 1948 برگزیدگان و بزرگان روستا جمع شدند و با بیان وضعیت خود در مورد آنچه باید انجام دهند ، مشورت کردند. آیا باید قبل از تکرار جنایت دیریاسین ،
روستای خود را ترک میکردند ؟ پس از مشورت به این نتیجه رسیدند که در هر شرایطی در روستا بمانند و برگزیدگان روستا همراه با تعدادی از ریش سفیدان به شهرک یهودی مجاور بروند و با نمایندگان آن که یکدیگر را میشناختند ، صحبت کنند و به آنان بگویند : ما طرفدار صلح هستیم و
اگر ارتش یهودی به روستای ما بیاید ،مقاومت نخواهیم کرد. آنچه ما میخواهیم این است که از روستای خود بیرون رانده نشویم و کسی به ما تعدی نکند. نمایندگان یهودی نزد مسئولان نظامی رفتند و در بازگشت گفتند : ارتش با تمام درخواستهای شما موافقت کرده است و شما در
امنیت هستید.
نیروهای هاگانا بدون هیچ مقاومتی وارد روستا شدند و تمام ساکنان روستا در خانههای خود باقی ماندند. پس از دو روز نیروهای دیگری از هاگانا نیز به روستا رسیدند. پس از آن فرماندهان دستور دادند تمام ساکنان روستا ، خرد و کلان و زن و کودک در میدان روستا جمع شوند و تهدید
کردند هرکسی در خانهاش بماند ، کشته خواهد شد. ساکنان روستا در میدان مورد نظر جمع شدند. نیروهای هاگانا دور تا دور میدان مستقر شدند و به سمت این افراد بیسلاح هدفگیری کردند. یکی از فرماندهان هاگانا بلند شد و گفت :« این سرزمین ، سرزمین اسرائیل است که اجداد
دزد شما آن را از اجداد ما به سرقت بردند و امروز این سرزمین به صاحبان آن بازگردانده شده است. ما غرامت زمانی که این سرزمین را سرقت کرده بودید از شما میخواهیم. اما شما باید از این سرزمین بیرون بروید و این هم راه شماست». اشاره او به کوههای شهر رامالله بود و در همین
لحظه شلیک گلوله یهودیان که گاهی به صورت شلیک هوایی و گاهی هم به سمت اهالی روستا بود ، آغاز شد. مردم وحشتزده پا به فرار گذاشتند و تا فاصلهای بیش از پنج کیلومتری همچنان پشت سر آنان تیراندازی می شد و کشتهها و مجروحان به شکل غمباری که تن انسان را به
لرزه میاندازد ، به زمین میافتادند. [تاکنون] دهها مورد از این جنایت و رسواییها انجام گرفته است».
منبع :
1.تروریسم صهیونیستی ص 239
برچسب ها :
نمایشگاه بزرگ صهیونیزم شناسی ,