سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ایران - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مطالب منتشر شده به نقل از وی در نسخه روز سه شنبه روزنامه کیهان را تکذیب کرد.

روزنامه کیهان نوشته بود که ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود تماس تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما رؤسای جمهور ایران و آمریکا و گفتگوی طولانی مدت او و همتای آمریکایی اش جان کری در نیویورک، مصداق اقدامات نابجایی هستند که رهبری به تازگی در سخنان خود مطرح کرده بود.






این موضوع به عنوان تیتر یک کیهان نیز در صفحه نخست این روزنامه منتشر شده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز این مطلب کیهان را تکذیب کرده است.

متن منتشر شده از سوی ظریف در صفحه شخصی اش در فیس بوک به این شرح است:

ساعت 9 و نیم شب است و تازه از بیمارستان و مطب پزشک برگشته ام و توانسته ام قدری بنشینم تا این مطلب را برای شما بنویسم. امروز صبح، بعد از دیدن تیتر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم. حتی نمی توانستم راه بروم یا بنشینم. فکر کردم دیسک کمر و سیاتیک گرفته ام. فقط توانستم دو ملاقات خارجی را انجام دهم. بقیه برنامه ها را لغو کردم. جلساتم با بعضی از معاونین وزارت خارجه را در حالت استراحت انجام دادم. وقتی 4-5 ساعت استراحت مشکل را حل نکرد، ساعت 5 بعدازظهر دفترم در وزارت امور خارجه را ترک کردم و به بیمارستان رفتم. خدا را شکر ام آر آی نشان داد که مشکل من بیشتر عصبی و اسپازم عضلانی است و با ورزش درست می شود. از برادر و دوست عزیزم دکتر سید رضا رضوی، پزشک بزرگوار و عارفی که بیش از 90 دقیقه با محبت فراوان تلاش کرد که درد مرا آرام کند بی نهایت سپاسگزارم.

به هر حال، روز تلخی بود ولی برای من بسیار آموزنده. یاد گرفتم که هرچه می خواهم بگویم علنی و عمومی بگویم و گرنه بازار سوءاستفاده بسیار داغ است.



باعث تاسف است که یک و نیم ساعت بحث جدی، صمیمانه و خصوصی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که صراحتا توافق شده بود محرمانه و غیرقابل نقل خواهد ماند، در چندجمله خلاصه شد که هیچ ارتباطی با بحث مفصل من نداشت و به مطبوعات درز داده شد. بدتر از آن افرادی که خود را قاضی صداقت بنده دانسته و با تیتر کوچک صداقت مرا می ستایند، با بزرگترین تیتر ممکن جمله ای را از من به عنوان نقل قول مستقیم از بنده منتشر کردند که با آنچه گفته بودم مطابقت نداشت. جالب آنجاست که کسانی که ادعای ولایتمداری دارند جلوتر از رهبری حرکت می کنند و هیچ از خود نمی پرسند که اگر ایشان مصلحت می دیدند خودشان مصادیق را روشن می فرمودند.

به هرحال سخنگوی وزارت امور خارجه مطلب را تکذیب کرد، ولی من درس مهمی را آموختم. دوستان عزیزی که مطالب جلسه محرمانه را بدون توجه به محتوای مطلب به سلیقه خود به بیرون منعکس کردند، منبعد تنها توقع اظهارنظر رسمی در جلسات علنی از بنده داشته باشند.
 



امام گفتند رابطه با آمریکا با نظر مردم است

در صورتی که ملت ما اجازه دهد، جمهوری اسلامی ارتباط بسیار عادی خود را با آمریکا برقرار می کند

  بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی طی سخنرانی مهمی در 19 فروردین 1359 ضمن آنکه قطع رابطه از سوی آمریکا را به فال نیک گرفتند، تاکید کردند: در صورتی که ملت بیدار شریف ما اجازه دهد، جمهوری اسلامی ارتباط بسیار عادی خود را در حد سایر کشورها با آمریکا برقرار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقل از جماران آمده است:

امام رابطه با آمریکا را تا آنجا غیرممکن و زیانبار می داند که حتی از اعزام دانشجو به آمریکا پرهیز داده و می گویند : «از فرستادن دانشجویان به آمریکا احتراز شود»1 اما بلافاصله یک " اما و اگر" جلوی این سخن می گذارد " اما و اگری" که کلید حل بحران رابطه ایران و آمریکا است : « مگر انشاء الله روزی برسد که آنها به اشتباه خود پی ببرند و در مسیر انسانیت و انسان دوستی و احترام به حقوق دیگران واقع شوند.»2 " انسانیت و انسان دوستی و احترام به حقوق دیگران " سرواژه اعلامیه حقوق بشر است. همان که اینک آمریکا آن را جایگزین انجیل کرده و به دست مبلیغین خود در سرتاسر جهان داده است.
اگر چه امام خمینی مرزهای آمریکا را خونین می دانند و هر چه رابطه با آمریکا را مضر و بی نتیجه می خوانند اما راه رابطه را تا ابد نبسته اند. ایشان اگر چه می گویند: « ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد» 3 اما بلافاصله می گویند: « مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد»4
ایشان تمام طرح های آمریکا را بر ضد اسلام و خلق می دانند 5 اما مذاکره بخاطر منافع ملت را مشروط به شرایطی می پذیرند. خطاب به نمایندگان ویژه دولت آمریکا در سال 58 می گویند: « اگر چنانکه آمریکا دست از جاسوسی بر ضد نهضت بردارد راه مذاکره در خصوص بخشی از روابطی که به نفع ملت است باز می باشد.» 6

مهمترین کلام امام خمینی در خصوص رابطه با آمریکا فردای قطع رابطه توسط آمریکا در 19 فروردین 59 طرح می شود ایشان قطع رابطه را به فال نیک می گیرد و از آن به عنوان طلیعه پیروزی نهایی ملت ایران نام می برد و می گوید: «ملت بزرگوار ایران اگر این طلیعه پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاول گری ها کرده است، جشن بگیرد، حق دارد.»7
اما در نهایت بنیانگذار نظام چند و چون رابطه با آمریکا و تصمیم گیری نهایی را بر عهده ملت می گذارد و می گوید: « در صورتی که ملت بیدار شریف ما اجازه دهد، ارتباط بسیار عادی خود را در حد سایر کشورها با آمریکا برقرار می کند.»8

1. صحیفه امام، جلد 21، صفحه 440
2. همان، جلد 21، صفحه 434
3. همان، جلد 21، صفحه 434
4. همان، جلد 19، صفحه 195
5. همان، جلد 16، صفحه 460
6. همان، جلد 10 ، صفحه 503
7. همان ، جلد 12 ، صفحه 233
8. همان ، جلد 12 ، صفحه 147





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

طوطی گویای اسرار


الا ای طوطی گویای اسرار

برو جانم، نکن ما را گرفتار

 

نشستی گوش? دیوان حافظ

چه خوش نقشی نمودی از خط یار

 

چه می فهمی که ما هر صبح تا شب

چه می بینم در مشروح اخبار

 

چه می فهمی تو از آمار و ارقام؟

چه می فهمی تو از ارقام و امار؟ 

 

چه می فهمی ز مطبوعات ایران

چه می فهمی تو از کیهان و ابرار؟ 

 

نه راه ارتباطی می شناسی

نه ال ان بی ، نه گیرنده ، نه رادار

 

نه تهدید و خشونت  دوست داری

نه ماژیک و شعار روی دیوار

 

به جز شیراز جایی رو ندیدی

قدم خارج از آن محدوده مگذار

 

بمان در خدمت خواجه ، صفا کن

چه جایی بهتر از دیوان اشعار؟

 

شراب و ساقی و معشوقه بس نیست؟

قناعت پیشه کن، مرغ طمع کار!

 

تو حسن مطلع شعری لطیفی

خودت را دای? ملت مپندار

 

ز دستت شاکی اند از شاه اینجا

الی آقا محمد خان قاجار

 

سخن سر بسته گفتی؟ مرحبا مرد!

مبادا که تو با این ذوق سر شار،

 

بگردی دور ایوان سیاست

بخوانی نغمه های گوش آزار

 

«سیاست پیشه مردم حیله سازند»

به قول آن آدیب نغز گفتار

 

تو نازک طبعی و طاقت نداری

مشو بازیچ? این قوم مکّار

 

هنر را وقف کار دیگری کن

به زور و زر میسر نیست این کار

 

تو هم مثل منی، ای مرغ مسکین!

ندیده چشم دنیا مثل سرکار

 

یقینا هیچ فرقی بین مانیست

جزاین که من دهان دارم ، تو منقار

 

الا ای طوطی گویای اسرار!

جلوی آن زبانت را نگه دار

 

منبع: داشت عباس قلی خان پسری صفح?93

 





برچسب ها : چرت و پرت  ,

 

علما. علامه حسن زاده آملی

مرگ دل!!

مرحوم کلینی (قدس سره) نقل می کند : از جمله چیزهایی که خداوند متعال که با موسی مناجات فرمود این بوده که : « ای موسی! در هر حال که هستی مرا فراموش مکن؛ زیرا فراموشی من سبب مرگ دل می شود.»

منبع : کتاب پندهای حکیمانه جلد 1 .  ص 134

 





برچسب ها : نکته ها از گفته ها  ,

 

جنگ 8 ساله دفاع مقدس

جواب وزیر خارجه در قبال پایان جنگ

پس از فتح خرمشهر!!

ایرانی ها نمی توانستند به هیچ کس اعتماد کنند؛ حتی به سازمان ملل و شورای امنیتی که پس از دو سال شکوت به شدت فعال شده بود با قطع نامه 514 ولایتی، وزیر خارجه ایران، درباره آن گفت :

«وقتی تمامیت و یک پارچگی ارضی کشور ما از سوی مزدوران عراقی در معرض تهدید قرار گرفته بود، سازمان ملل متحد کجا بود؟ ارتش تجاوزگر عراق حدود دو سال در خاک جمهوری اسلامی ایران بود اما در این فاصله شورای امنیت حتی یک جلسه هم برای بررسی این اشغال گری وحشیانه و غیرقانونی تشکیل نداد. اما حالا وقتی ما می کوشیم تا از حقوق سلب شده خود دفاع کنیم، ناگهان شورای امنیت این سر و صدا را به راه می اندازد.»

فردایش، رجایی خراسانی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد، گفت : «آیا شما منتظر آن بودید تا ما بجنگیم و خودمان را به مرزها برسانیم و سپس هر کدام با دیگری خداحافظی کرده و راه خودمان را برویم؟».

 

 

منبع : کتاب دایره المعارف مصور جنگ 8 ساله ایران و عراق ص 165 - 166

 

 





برچسب ها : تلخ و شیرین های جنگ  ,

داستان کوتاه

پیش داوری

«ادیسون» برای استخدام افراد متخصص در آزمایشگاهش، قبل از هر نوع مصاحبه علمی، ابتدا آنها را به ناهار در یک رستوران دعوت می کرد!

هنگامی که سوپ را می آوردند، او به آنها توجه می کرد و افرادی را انتخاب می کرد که پیش از چشیدن سوپ به آن نمک نمی زدند!

سپس از آنها سوالات فنی و علمی مورد نظرش را می پرسید و توانایی علمی آنها را به صورت جدی مورد بررسی قرار می داد.

از نظر ادیسون افرادی که پیش از چشیدن سوپ به آن نمک می زدند، مناسب یرای کار با او نبودند؛ زیرا او معتقد بود این نوع افراد در برخورد با پدیده ها و چالش ها، با نوعی پیش داوری از قبل برخورد خواهند کرد. آنها درباره آنچه ممکن و غیر ممکن است مفروضات و قید و بندهای زیادی در ذهن خود دارند.

 

فکرت را دگرگون کن تا دنیا را دگرگون کنی.

نورمن وینست پیل

 





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

دکتر علی شریعتی

دکتر علی شریعتی :

بخشی از نامه به فرزندش احسان .

... من در این یک سال و چند ماه به راستی زندگی نکرده ام، می دانی که چقدر در کار غذا و لباس و اداره زندگی عاجزم، در عین حال، برای اینکه آشپز شخصی و خدمتکار شخصی و لباس شور شخصی نداشته باشم و به زندگی راحت – که مرداب روح است – عادت نکنم، در همان خانه ای که دیده بودی، تنها زندگی می کنم و خودم رخت می شورم و خودم جارو می کنم و ظرف می شورم و غذا تهیه می کنم ( چون می خواستم بگویم : می پزم، دیدم ادعای بی جایی است! ) و خودم حتی از بیرون نفت می خرم... شبها تا صبح ساعت هشت و نه و ده تنها به سر می برم و تنها با کتاب و کاغذ و قلم و اندیشه ها و آرزوها و رنجها و هراسها و خیانتها و نامردیها و دشمنی ها و توطئه ها و زشتی هایی که آماج همه اش شده ام ... و روزها تا شب درگیر با دشمن و دوست و غرقه در کار و کار و کار .....

منبع : کتاب با مخاطبهای آشنا ص 56  





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

 

پس از انقلاب اسلامی در جامعه ما روندهای پیچیده و گاه متناقضی در جریان بود. از یک طرف، امور دینی تر می شد و از طرف دیگر، سکولاریزاسیون با قوت تمام در حال پیشرفت بود. مثلا این تناقض ها در دستگاه قضایی دیده می شد.

دایما گفته می شد که نظام قضایی کشور باید دینی شود اما به عنوان مثال می خواستند دیه را به حله یمانی و درهم و دینار و غیره محدود کنند، در حالی که چنین کاری شدنی نبود.

یا می خواستند زانیه محصنه را رجم (سنگسار) کنند اما معلوم شد که هیچ ایرانی حاضر نیست این کار را انجام دهد. لذا چند افغانی را برای انجام این حکم به کار گرفتند. اما خبر این کار در دنیا پیچید و سیل انتقادها به سوی ایران سرازیر شد. مرحوم امام هم گفتند که اگر چیزی باعث وهن و منفوریت اسلام بشود باید جلوی آن را گرفت ....

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

جملات ناب

تنت در آغوش  کسی باشد و دلت پیش دیگری ? 

هزار خطبه عقد هم که بخوانند خیانت است ....





برچسب ها : جملات ناب  ,

جملات ناب

رویا هایم را امشب میگذارم پشت در  ...

بیچاره رفتگر چه بار سنگینی دارد .... !!!!





برچسب ها : جملات ناب  ,
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 52
    بازدید دیروز : 103
    کل بازدید : 916311
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/27    ساعت : 9:44 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات