سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقل قول اردوغان از روحانی درباره بشار اسد 

نخست‌وزیر ترکیه در گفتگو با خبرنگاران ترک در طول پرواز بازگشت از تهران اعلام کرد که از نظر رئیس جمهوری ایران فشار به اسد برای کنار‌گیری از قدرت پیش از خرج تروریست‌ها از سوریه معقول نیست.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه جیهان؛ رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در بازگشت از تهران در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های ترکیه با اشاره به موضوه بحران سوریه اذعان داشت که طرف ایرانی بر این باور است که تا زمانی که تروریست‌ها سوریه را ترک نکنند چندان معقول نیست که از اسد بخواهیم از قدرت کناره‌گیری کند.

وی عنوان داشته است که در دیدار با همتای ایرانی خود تأکید کرده است: دولت سوریه باید به سرعت تغییر کند و می‌توان یک دولت انتقالی تشکیل داد که متشکل از افرادی باشد که دستانشان آغشته به خون نبوده و دارای مقبولیت در بین عامه باشند. همچنین باید مطمئن بود انتخابات هرچه سریعتر تشکیل شود. هرچند هم‌اکنون در سوریه جنگ داخلی در جریان است اما ما بر این باور هستیم که مردم سوریه از برگزاری انتخابات شادمان خواهند شد. این همان چیزی است که در عراق و لیبی رخ داد. در این کشورها علیرغم جنگ داخلی انتخابات برگزار شد و این انتخابات حداقل زمینه تشکیل یک دولت مقبول را که مردم به آن احترام می گذارند را فراهم کرد.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

آخرین آمار ارائه شده در زمینه دسترسی کشورهای جهان به اینترنت با سرعت بالا، نشان می دهد که ایران هم رده کشورهایی همچون بوتان، کنیا، بنین و گویان با سرعت دسترسی به پهنای باند اینترنت 256 کیلوبیتی قرار دارد و کشورهایی مانند بنگلادش، موریس و ساحل عاج از این نظر اوضاع بهتری نسبت به کشورمان دارند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

کسانی در جاهایی گفته ‌بودند که چون حکومت، حکومت خدا و حکومت امام زمان است و نایب حکومت، فقیه و مجتهد جامع شرایط است، با این استدلال در این گونه امور که منجر به تشکیل مجلسی می‌شود که تصمیم‌گیری دارد، این حق مجتهدین است که به عنوان نواب عام امام زمان این مسأله را هدایت کنند و نمی‌شود این مسأله به این مهمی را در اختیار افکار مردم کوچه و بازار گذاشت! این حرف، به صورت ظاهرش قابل قبول می‌آید ولی عوامفریبانه هم می‌تواند باشد .

امام به محض اینکه این نکته به گوششان رسید، در اولین فرصت این مسأله را که ممکن است صادقانه هم ادا شده باشد، اما به عنوان یک توطئه‌ای که گوینده‌اش ممکن است خبر از توطئه نداشته، محکوم کردند.

این حرف بسیار جالبی بود که امام زدند، از حرفهای تاریخی امام است، باید در تاریخ ما به عنوان یک سخن سرنوشت ساز، ثبت بشود.امام به حق، تکیه‌گاه این انقلاب را مردم تشخیص دادند و این نه امام است بلکه اسلام است که چنین خواسته و این قرآن است که چنین خواسته که حکومت پایه‌ اصلی‌اش را باید از افکار مردم بگیرد.

درست است که حکومت در اسلام، حکومت الهی است، امام بدون رضایت مردم، نمی‌شود بر آنها حکومت کرد و درست هم نیست که بر مردم حکومت شود و این اصل هم در معارف ما پذیرفته شده‌است.

امام، این اشتباه را که دیگران کرده‌بودند اصلاح کردند و یا این توطئه را برهم زدند، فرمودند: نه! چنین حرفهایی نزنید! این، خطرش از آن حرف «دین از سیاست جداست» بیشتر است و واقعاً هم بیشتر است.

اگر روزی ما به مردم القاء کردیم که روحانیون طراز اول هستند که حق تصمیم‌گیری دارند و مردم اینجا فقط آلت دست و فنر هستند که باید مثل یک موجود بی‌اراده توی ماشین حرکت بکنند، (اگر چنین فکری را به مردم القاء کردیم و این مردم را از صحنه بیرون کردیم) طولی نمی‌کشد که هیچ چیز برای این انقلاب و برای این جمهوری و مملکت نمی‌ماند.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

شهید مطهری :

دستگاه وعظ و تبلیغ ما نیز مانند خود سازمان روحانیت حرّیت ندارد، در نبرد با جهالت عوام ضعیف و ناتوان است.

منبع : کتاب ده گفتار ص 314 

 





برچسب ها : استاد مطهری  ,

 

نگرانی های امام خمینی (ره)

امام خمینی :

اگر امروز یک خطایی از یک نفر معمّم صادر بشود و سایرین جلویش را نگیرند و اعتراض نکنند – جنگ لازم نیست. اعتراض، گفتن، «نهی از منکر» - در خارج آنهایی که دشمن شماها هستند منعکس می کنند که جمهوری اسلامی با رژیم شاهنشاهی هیچ فرقی ندارد. فقط یک اسمی تغییر کرده؛ و الّا واقع همان واقع است. دلیلش هم این است که این پاسدارها ببینید مثل ساواکیها عمل می کنند! این کمیته ها ببینید مثلاً چه عمل می کنند. این دادگاه ها را ببینید مثل همان دادگاه های طاغوتی است. و هکذا و هکذا.

آنکه امروز نگرانی دارد، آنکه امروز مصیبت است برای ما، این است که مکتبمان، یعنی اسلاممان، در معرض این است که دنیا به آن پشت بکنند، و با اعمال ما دفنش کنند. فکری برای این باید کرد.

منبع : سخنرانی امام خمینی در جمع روحانیون و پاسداران در 15/4/58

 





برچسب ها : نگرانیهای امام خمینی  ,

سیاسی





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

شهدا

اگر از ما بپرسی ، می گوییم از نام ما مپرس که از فانی فی الله نام و نشانی باقی نمی ماند. 

وقتی تعالی ارواح ما در مبارزه و جهاد باشد، ریزش کوه نیز نعمتی است که باید شکر گزار آن باشیم، نعمتی که چون آتش ، صَلصال وجود ما را در کوره امتحان می گذاردو ما را به مقام قرب می رساند. کوه ریزش می کند تا ما تزکیه شویم و استقامت پیدا کنیم. راه طولانی است.

منبع: گنجینه آسمانی ص 238

 





برچسب ها : مردان بی ادعا  ,

 

یکی از عوامل اصلی در غیر اخلاقی شدن جامعه را می توان حضور سنگین و منحوس استبداد دانست. نظام استبدادی، تنها نظامی زورگو نیست بلکه اساساً یک نظام ضد اخلاقی و رذیلت پرور است. در کنار هر نظام سیاسی استبدادی ای، شجره ی خبیثه ای می روید که حشرات رذائل بر روی آن رشد می کنند چرا که در چنین نظامی، قانون به هوس ها، امیال و گفته های شخص مستبدی بدل می شود که در راس نشسته است، در نتیجه دیگران که در حاشیه و در دامنه ی این قلّه قرار دارند، برای رسیدن به قله بر یکدیگر سبقت می گیرند و در سبقت گرفتن، همه را زیر پای خود له و هر حقّی را لگد می کنند. هدف، تنها بالا رفتن از نردبان قدرت و نزدیک شدن به راس است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

متاسفانه ما به یک ملت بسیار غیر اخلاقی بدل شده ایم. قطعا اخلاق به معنای تعارف کردن و احوال پرسی نیست. آن هنگام که مسائل و چند راهی های جدی پیش روی ما قرار می گیرد و می طلبد که به حق و قانون و انتخاب درست گردن نهیم، آشکار می شود که بهره ی ما از اخلاق تا چه میزانی است.

فضیلت از جایی شروع می شود که آدمی از «خود مداری» به «دگر مداری» عبور کند.... هر چه دگرمداری در زندگی آدمی ضعیف تر باشد، اخلاق نیز ضعیف تر خواهد بود و این بلایی است که بدان مبتلا شده ایم.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

شعر بسیار زیبا از فریدون مشیری :

در پشت چارچرخه ی فرسوده ای کسی 

خطی نوشته بود:"من گشته ام نبود تو دیگر نگرد نیست !"

این آیه ی ملال در من هزار مرتبه تکرار گشت و گشت

چشمم برای این همه سرگشتگی گریست

چون دوست در برابر خود می نشاندمش

تا عرصه ی بگوی و مگو می کشاندمش

در جست و جوی آب حیات

در بیکران این ظلمات آیا

در آرزوی رحم ،عدالت،دنبال عشق،دوست؟

ما نیز گشته ایم ،وان شیخ نیز با چراغ همی گشت ...

آیا تو نیز چون او، انسانت آرزوست؟

گر خسته ای بمان وگر خواستی بدان

ما را تمام لذت هستی به جست و جوست

پویندگی تمامی معنای زندگیست

هرگز نگرد نیست ، سزاوار مرد نیست !

 

 





برچسب ها : جملات ناب  ,
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 26
    بازدید دیروز : 76
    کل بازدید : 916512
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 11:30 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات