سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله هاشمی رفسنجانی :

کارهای شعاری کم می شود 

درمورد آینده نظر من این است که جامعه به طرف اعتدال می‌رود. مردم در حال تحصیل هستند. دانش و اطلاعات آنها زیاد می‌شود. کارهای شعاری از نوع این که انبوه توده‌ها را برای یک هدف خاص به صورت موجی بسیج کنند، سخت می‌شود.

* خشکه مقدس ها روز به روز تحلیل خواهند رفت

از طرفی اسلام‌شناس‌ها، حوزه‌ها و حتی افراد حزب‌اللهی و مقدس‌ها کم‌کم احساس می‌کنند بعضی سخت‌گیری‌ها جواب نمی‌دهد و ممکن است فقط عده‌ای بمانند. عده ای به اشتباه این مسیر را با سکولاریزه شده اشتباه می گیرند، این حرکت به به سمت اسلامی شدن منطقی است.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

نگرانی های امام خمینی (ره)

امام خمینی :

اگر خدای نخواسته همان طور که در رژیم سابق گاهی می ریختند منزل یک کسی و اثاثش را می بردند، زن و بچه اش را به زحمت می انداختند، اگر حالا هم از یکی از شما خدای نخواسته یک همچو چیزی صادر بشود، و دیگران جلویش را نگیرند و تربیتش نکنند ، نهیش نکنند، این حربه را دست دشمن ما می دهد و می گوید پاسدارها این جوری اند. نمی گوید آن یک چنین آدمی بود؛ نمی گویند این یک روحانی ملبَّس به این لباس این طوری است؛ می گویند آخوندها این طورند و پاسدارها ! این خطر را چه جور باید رفع کرد؟  ما الان مواجهیم با این.

منبع : سخنرانی در جمع پاسداران و روحانیون ارومیه در قم 15/4/58 

 





برچسب ها : نگرانیهای امام خمینی  ,

 

استاد مطهری :

اگر روحانیت ما هر چه زودتر نجنبد و گریبان خود را از چنگال عوام خلاص و قوای خود را جمع و جور نکند و روشن بینانه گام برندارد، خطر بزرگی از ناحیه اصلاح طلبان بی علاقه به دیانت متوجهش خواهد شد.

منبع : کتاب ده گفتار ص 315

 





برچسب ها : استاد مطهری  ,

 

شیخ هادی نجم آبادی و حرفهای در گوشی

«شیخ هادی نجم آبادی در مجلس خود میان بزرگان، توانگران و گدایان پی سر و پا تفاوت نمی گذاشت و به سخن سرگوشی و نجوا گوش نمی داد. همیشه می گفت: هرگاه سخن درست است آشکار باید گف تا همه کس بشنود؛ اگر نادرست است من چرا بشنوم؟

نشست و مجلس وی در همه عمر بر روی خاک بود. گاهی کسی جایگاه مجلس ایشان را شن و سنگریزه می ریخت که لباس مردم خاکی نگردد.»

 





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

امام خمینی

مهندس محمد هاشمی رییس وقت سازمان صدا و سیما در زمان امام خمینی :

امام تمام و یا اغلب برنامه‌های تلویزیون را نگاه می‌کرد و مستقیما به خود من می‌گفتند . یادم هست یک گروه 8 نفره قرار بود از پاکستان بیایند به ایران. دررادیو یکی شیطنت کرد و«ضیاءالحق» را «ضیاءالباطل» خواند. امام من را صدا کرد و گفت: میهمان دعوت می‌کنید، بعد آن را فحش می‌دهید؟ یعنی چی ضیاءالباطل؟ یا یادم هست که ما تصویری پخش کردیم که در آن پرچم آمریکا را کف خیابان نقاشی کرده بودند و بچه‌های سپاه و ارتش از روی آن رژه می‌رفتند. بعد نیز پرچم آمریکا را در مراسم آتش می‌زدند. امام من را خواستند و گفتند که پرچم، نماد ملت آمریکاست ما که با ملت آمریکا دشمنی نداریم. چرا به آن پرچم توهین می‌کنید؟ این صحنه‌ها را نشان ندهید….





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

سیاسی

انتقال کروبی به منزل شخصی خود

به گزارش آخرین نیوز، حسین کروبی در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر گفت: شب گذشته آقای مهدی کروبی به همراه ماموران امنیتی به منزل خود در جماران منتقل شدند .

وی افزود: کارهای مقدماتی برای انجام این انتقال از حدود 10 روز پیش آغاز شده بود و شب گذشته این کار انجام شد. در حال حاضر ایشان در طبقه دوم مستقر هستند و ماموران در یک سوئیت مجزا در طبقه اول منزل حضور دارند.

فرزند مهدی کروبی ادامه داد: البته شرایط به لحاظ امنیتی نسبت به قبل عوض نشده و فقط محل اقامت ایشان به منزل خود انتقال یافته است.

وی درباره دسترسی‌های ارتباطی و ملاقات‌های مهدی کروبی نیز اظهار کرد: ماهواره، اینترنت و تلفن از دسترس ایشان خارج شده است اما ایشان می‌توانند شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما را تماشا کنند.

حسین کروبی افزود: از مدتی قبل ملاقات‌های ایشان که پیشتر چند ماه یک بار انجام می‌شد، وضعیت منظم‌تری به خود گرفت و ایشان به صورت هفته‌ای یک بار ملاقات داشتند که در حال حاضر در منزل خود نیز چنین شرایطی حاکم خواهد بود البته همسر ایشان (فاطمه کروبی) محدودیتی از این نظر ندارند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهتر شدن شرایط مهدی کروبی اظهار کرد: امیدواریم هرچه جلوتر می‌رویم شرایط بهتر شود. البته شیب بهتر شدن برخی فضاهای امنیتی ملایم است و نباید انتظارات بالایی داشته باشیم. اما امیدوار هستیم که شرایط برای ایشان و دیگر دوستان بهتر شود.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

سیاسی

آیت الله طالقانی :

در دوره ای که اسلام زنده باد گفتنش جرم بود شروع کرد جوانها را جذب کردن . دنبال تحقیق رفت ، کتاب خواند ، تفکر کرد . اندیشید ، هجرت کرد و با مردم دنیا و مکتب های مختلف آشنا شد . بتدریج آفاق ذهنش باز شد و آنچه که باید بداند از یک اسلام متحرک انقلابی دریافت و به کشور خود باز گشت . این تغییر و تحول روحی بود که در اکثر جوانهای ماهست . ولی همه ، دکتر شریعتی نیستند که با تحقیق از شک وتردید بیرون بیایند . من از زمان جوانی و دوره های دبیرستانی با مرحوم دکتر شریعتی از دور و نزدیک آشنائی کم و بیش داشتم . بارها که با هم بودیم گفت : اگر اشتباه میکنم شما بیان کنید ، بحث کنیم من از اشتباه بیرون بیایم . این خصوصیتش بود این یکی از مزایای انسان است که دائما احتمال بدهد اشتباه می کند و در پی رفع اشتباهش باشد . مرحوم شریعتی این خصیصه را داشت . دائما گوش می داد دائما فکر می کرد و آنچه را احسن بود از هر مکتبی می گرفت و مطلب دریافت می کرد و بعد آن احسنش را جذب می کرد .





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

  

در می روم

تازگی ها با خودم ور مــی روم
گاه از دست ِ خودم در مــی روم

من به جای هرمز و لاوان و کیش
می روم تا عمق ِ احساسات خویش

سوژه هایم پیش ِ پا افتاده نیست
شعر گفتن آن چنان هم ساده نیست

گرچه گاهــی اختلاسی هم شده ست
کارهای بــی کلاسی هـم شده ست

گشته لــوطی خور سهام نفت هم
پـر زد و از این ولایت رفت هم!

نیست تقـصیر از من ِ یـک لاقـبا
ما کجا و حرف های نا به جـا !

در شبـی کـه خاطــراتم دود شد
کــودکی هـایم سپـس مفقـود شد

خواب دیدم بعد از آن آدم شدم
گـرچـه با یک عده نامحرم شدم!

(مدتی این گونه بر من سخت گشت
تا که بیت ِ بعدی از ذهنم گذشت…)

بـی دلـم دنبال دلـبر مــی روم
از “دبی” هم آن طرف تر می روم

می روم آن جا که مرغابی نبود
هیچ کس در فکر زیر آبی نبود…!

 

 

 





برچسب ها : چرت و پرت  ,

شما این حرف را از روی چه مأخذی می زنید؟

یکی از عادات بسیار بد اکثر ما ایرانیان آن است که بدون داشتن صلاحیت و تخصص در هر بحثی شرکت می کنیم و بدون ذکر مدرک و منبعی، حرفهای بی پایه و دلیل می گوییم. مرحو محمد قزوینی معتقد بود که چنین افرادی را باید حتما به نحوی تنبیه کرد تا اینکه مردم عادت کنند بدون دلیل و مدرک راجع به چیزی اظهار نظر نکرده و بیهوده در هر بحثی مداخله نکنند.

محمد علی جمالزاده در خاطرات خود از محمد قزوینی بتفصیل شرح می دهد که او در مجالس آُنس خود به گونه ای رفتار می کرد که کسی جرأت نداشت حرفهای بی پایه و مدرک بگوید. وی می نویسد:

«باز در مجلس دیگری یک نفر از یاران که به کتاب و بالخصوص کتابهای لغت علاقه سرشاری داشت و خود را به همین ملاحظه از اولاد میرزا مهدی خان مولف«دُرّی نادری» می دانست، در بین صحبت و تمجید و ثنا خوانی از ثروتمند(غنای) زبان فارسی، اظهار داشت که زبان فارسی دویست هزار لغت دارد. قزوینی کسی نبود که در قبال چنین ادعایی عکس العمل نشان ندهد. چسبید که این حرف را از روی چه مأخذی می زنید؟ آن شخص گفت: مأخذم کتاب «برهان قاطع» است.

قزوینی فورا کلید منزلش را از جیب درآورده به علیزاده داد- علیزاده جوانی آذربایجانی بود که به برلن آمده در اداره[مجله] «کاوه» خدماتی انجام می داد و با قزوینی هم منزل شده بود- و گفت: منزل ما دور نیست. خواهشمندم همین الان به منزل رفته کتاب لغت«برهان قاطعِ» خطّی را از کتابخانه من با خود همراه بیاورید تا بشماریم و ببینیم چند لغت دارد.

بزودی کتاب رسید. قزوینی کلمات چند صفحه را در حضور جمع شمرده معدلی به دست آورد و آنگاه رقم آن معدل را در رقم صفحات کتاب ضرب کرد و معلوم شد تعداد لغات در آنجا با آنچه آن شخص محترم گفته بود، تفاوت فاحش دارد.[به این ترتیب قزوینی] با زبان بسیار ملایم به آن مومن و دیگران درس عبرتی داد که بس گرانبها بود.»





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

در نظام استبدادی، آدمی فقط به منافع عاجل خود می اندیشد و از مصلحت دراز مدت فرد و جمع غافل می ماند. این عاجل اندیشی و نزدیک بینی و دم غنیمتی و غفلت از گذشته و آینده، و بی اعتنایی به تاریخ و فقدان دورنگری ، آفت جمیع نظام های استبدادی است که دامن کارگزاران آن را می گیرد.

تملّق، مداحی، ستایشگری، دروغ گفتن، رشوه دادن، غیبت کردن و سعایت کردن، سکّه ی رایج می شود. ریشه ی اجتماعی تمامی اوصافی را که علمای اخلاق تحت نام رذایل نام می برند، به راحتی و بدون تکلّف باید در خاک نظام استبدادی جست. بهترین گواه این مطلب سابقه تاریخی ما است. شاهان و نظام سیاسی استبدادیِ آنان و پیامدهای اخلاقی فاسد آن نظام ها بر هیچ کس پوشیده نیست.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 22
    بازدید دیروز : 76
    کل بازدید : 916508
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/29    ساعت : 10:52 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات